Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal på iværksætter kursus, hvor langt skal jeg gå

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino brødre og søstre.

Lang tid siden jeg har kigget forbi. Men mangler jeres gode råd nu.

Jeg meldte mig til i dag på et iværksætter kursus i næste uge, som afholdes af min arbejdsgiver. Kurset er en introduktion til en iværksætter uddannelse de har, hvor vi vil komme ind om hvordan de har gjordt det, og gør det, hvad de kan tilbyde os som iværksætter, og efter mødet er der mulighed for at fremlægge sin egen forretningplan, og det har jeg selvfølgelig tænkt mig, men hvor langt skal jeg gå ?

De folk som er tilstede er alle nogle som er tilknyttet firmaet, og er der for at hjælpe, men aligevel sidder jeg tilbage med en frygt for at skulle ligge mit projekt frem, de er jo i forretnings verden og de nakker nok ideen hvis de kan se noget i den, men jeg vil jo også gerne have nogle råd.

Jeg har lavet en forretningplan hvor jeg så henviser til en mere uddybende beskrivelse. Ville i ligge det frem for at få den bedste rådgivning, eller hvad ville i gøre ?

Hvis i har nogle gode spørgsmål, som i ved mange nye iværtsættere falder ofte i, må i også meget gerne komme med dem, og ellers hvis i har noget må i meget gerne komme med det, det er første gang jeg skal fremlægge det face to face, så er både spændt og nervøs :)


Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kræver måske en lille forklaring, da jeg også selv syntes det lød underligt, da jeg fandt ud af at firmaet gør meget for medabejder, som går med en lille iværksætter i sig.

Firmaet jeg arbejder i er i Danske forhold rimelig stort, med 18.000 medarbejder verden over. Det er et gammelt familie ejet firma, som gør meget ud af at holde arbejdspladser i danmark, og i lokal området.

Det som de tilbyder medarbejdere som vil være iværksætter, er lokaler i 2 år til fabelagtig priser, de stille deres kompetance til rådighed, og hvad der ellers hører til af facaliteter.

De gør det nok først og fremmest for at få noget vækst i lokal området, men der er nok også en del branding med i spillet, men det går lidt over mine kompetancer, så det bare en personlig mening.

Så fik i lidt baggrundsstof.

Det ikke så underligt aligevel ;)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jo hurtigt rygtes, hvis nogen af dem, virksomheden har opfordret til at blive iværksættere, får taget deres idé af virksomheden.

Ligger din idé da inden for virksomhedens virkeområde? Vil du skulle konkurrere med virksomheden, når du starter som iværksætter? Måske de vil se mere positivt på din idé, hvis det kan give deres virksomhed noget igen - måske indirekte.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Det lyder som Danfoss

 

Jeg tror ikke du skal frygte at de løber med din ide,

 

Jeg tror nærmere din arbejdsgiver gør det i erkendelse af, at hvis en ansat har lysten til

at starte selvstændig vil de under alle omstændigheder få svært på at holde på dig.

 

Selvfølgelig håber din arbejdsgiver på at få nogle synergieffekter ud af at tilknytte dit projekt

til dem ved at stille div faciliteter til rådighed for en billig penge, omvendt tror jeg også du vil kunne drage

stor fordel af dette.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Projektet har ikke som sådan noget at gøre med firmaet. Men de har gang i en masse ting, og en af tingene er noget som har relation til mit projekt også, men dog langt fra :P Dog skal jeg ikke konkurrere med firmaet når jeg starter heldigvis ;)

Danfoss er et meget godt bud.

Det jeg har tænkt mig lidt er at age min forretningplan med og så vise dem den, og med noget uddybende forklaring, jeg håber så at få noget rådgivning på det økonomiske, da det er her jeg ikke rigtig er med på hvad der foregår. Noget med pris lejen på de ydelser jeg vil tilbyde, og hvordan sådan noget hænger sammen, og på opstarten, hvordan det hænger sammen. 

Hvis i har nogle gode spørgsmål, må i gerne komme med det, det jo en stor mulighed at få og så det gratis, imens hopper jeg vidre med noget forberedelse.





Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
For lige at følge lidt op på tråden her, så kom jeg til mødet. Men må indrømme har aldrig gået så meget fejl i mit liv før.

Mødet var for folk som havde en lille ole opfinder i sig, det viste sig også på deltager listen, som var præget af Ingeniøre, produktions teknologer osv. og så mig

Men det var fedt aligevel, de to undervisere og 2 andre som fortalte om Danfoss forskningspark, var kanon at hører på, og selvom der blev snakket millioner og milliarder, var der ingen som løftede et øjenbryn, det var cool.

Så hvis du går og har en lille fed ide til en dims, eller andet, så ville kurset bestemt være en ide, det er også en af deres fremtidsplaner at få udbreds kendskabet til kurset mere (første gang de kører det) så folk ude fra også kan være med (selvom der allerede var en som kom ude fra)

Men for mit projekt var det ikke lige der jeg skulle være

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er snart over 20 år siden jeg første gang hørte en eller anden smart svensk "management guru" fortælle om en ide, der lyder meget som dette: Virksomheden i virksomheden. Allerede dengang synes jeg det lød som en rigtig god ide. På den ene side kan det være svært at starte op helt alene - og på den anden side er det surt for en virksomhed at sige helt farvel til de mest kreative medarbejdere. Så at starte den nye virksomhed i samarbejde med, og indenfor visse rammer, med den virksomhed man kommer fra er bestemt ingen dum ide. De kan gavne begge parter, hvis det gøres rigtigt.

Så jeg ville bestemt ikke anbefale folk at være bange for den slags - tværtimod.


Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel kan kun være enig. Vi fik oplyst at der kommer endnu et møde "introduktion til innavatør uddannelsen" igen i August månede. Så der har i chancen for at hører om hvad det er for noget, hvis det har intresse.
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Intrapreneurship er en god ting. Mange mennesker har simpelthen ikke modet til at gå igang med deres idé, men et i forvejen velsolideret selskab kan give én alle de rette værktøjer. Vigtigst af alt så kan de fjerne meget af risikomomentet.

Det fjerner så også meget af fornøjelsen ved det, efter min ærlige mening. Plus gevinsten ved et succesfuldt arbejde ligeledes er formindsket.

Jeg kunne nu godt tænke mig at høre mere om projektet som du arbejder med. :) - og jeg stjæler ikke andres idéer. Det har jeg ikke tid til! Hehe. Måske var det noget for en VC derude?

/Rasmus

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)