Jeg har aldrig prøvet at modtage en klage over et domæne, så i først omgang vil jeg læse klagen igennem.
Er der argumentation med i klagen du har modtaget?
Har domæneklagenævnet taget stilling eller gør de dig bare opmærksom på at der er klaget over domænet?
Evt. vil jeg tage kontakt til domæneklagenævnet om hvordan du skal forholde dig i sagen. Du skal jo huske som Demib siger, at det er klagerne der skal bevise at de har mere ret til domænet end dig. Hvis begge parter har lige meget ret, beholder du domænet, da det danske domænesystem bygger på "først-til-mølle" princippet.
Vil give Andreas Lolk fuldstændig ret. I den kategori er den svær at retfærdiggøre. Men konkret er det svært at rådgive dig bedre uden nærmere oplysninger.
For ikke længe siden tabte jeg en klagesag over et domæne (jeg var den indklaget). Der brugte jeg Dandomains service om advokatbistand til vurdering af sagen. Advokaten mente jeg havde en dårligt sag og ville tabe. Det pågældende firma ville geren køre klagesagen hvis jeg insisterede.
Prisen for dette ville blive ca. 15.000 DKK. Min overvelse gik så på om det pågældende domænenavn virkelig ville være 15.000 DKK værd for mig. Det var det ikke, men valgte med vanlig kværuleren selv at besvare henvendelser fra klagenævnet og trak sagen ud i mere end 1½ år. I mit tilfælde var det navnet på et firma jeg havde ruffet.
En stor hjælp i besvarelserne er at tage udgangspunkt i de offentliggjorte klagesager og se nævnets begrundelse. De kører stort set over samme tema. Det vil give dig et indtryk af hvor du selv står.
Det er nødvendigt med flere oplysninger for at kunne sige noget kvalificeret om sagen.
Du kan evt. sende mig en privat besked, hvis du er interesseret. Jeg vil gerne kigge på sagen uforpligtende og give et bud på, om der er grundlag for at gå videre.