Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krisen kradser i USA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kommet nye tal der viser, at 3.5 millioner amerikanere nu har mistet deres job og yderligere 3 millioner er i fare for at blive arbejdsløse i nær fremtid.

Jeg er som nævnt ikke pessimist og mange skal nok klare sig, men dem der betvivler krisen kan godt pakke piben ind..

Dbh Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, Martin.

Denne her klares ikke med en "Bilfri Søndag".

Noget helt andet: Du har været lidt omkring inden for de sidste par dage. Er der forskel på HVOR MEGET der hænges med mulen, hvor du kommer frem ? (Detroit er jo oplagt, men ellers)...

P

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg et super lækkert sted, så der ser man ikke den slags. Men der er helt sikkert andre steder der er slemme.
En hel by blev fyret, da DHL lukkede ned og 10.000 mennesker blev arbejdsløse, der er de nok ikke så glade...

Dbh Martin

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to

Sikken en masse ledig kapacitet. Det ma give mulighed for at sætte en masse

forbedringer igang.

Ellers ved man jo ikke rigtig, hvad det ellers kan give grobund for.

Tør næsten ikke kigge i historiebørgerne.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det er vel ca. 1,15 % stigning i arbejdsløsheden pga. krisen. Ved du hvad den er på nu samlet så? De økonomiske vismænd (fed titel at have i øvrigt) anslog jo tilbage i november, at den samlet ville nå op på 8-9 %.

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ingen tvivl om at krisen rammer hårdt i USA. Men de har også i ekstrem grad levet over evne de sidste 10-15 år. De har vist troet lidt for meget på "dynamiske effekter" .... SÅ dynamisk er verden bare ikke :)

Og ja, der er ingen tvivl om, at for de mange lønmodtagere der i disse tider mister deres jobs i USA og ikke kan finde andet der hvor de bor - fordi alle de andre også har mistet deres jobs, der står det rigtig galt til.

Og i et usolidarisk samfund som det Amerikanske kommer det uden tvivl til at betyde at bl.a. børn kommer til at gå sultne i seng, ikke får den skolegang de bør have, ikke får den medicin de skal bruge og vil blive kastet ud i kriminalitet - simpelt hen for at overleve. Flere vil dø af fattigdom. Det kan godt blive rigtig, rigtig grimt.

Men, som iværksætter er en krise ikke nødvendigvis kun dårlig. Det er på mange måder lettere at sætte ting i gang i dag, og som iværksætter er det lettere at sigte målrettet efter de mange små nicher der dukker op i kølevandet på en krise.

Godt nok er det blevet sværere at låne penge - til gengæld er det blevet meget billigere og lettere at få kontorer og medarbejdere, og underleverandører er mere sultne.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er der lige koruptionen, hvad enten det er politikkeren som modtaget en "gave", politimanden på gaden som udnytter sin magt eller en forretningsmand som betaler 15% under bordet for at få en order.....koruption er som kræft, næsten umulig at komme til livs....

Det er mit inderste håb at man i Danmark er klog nok til at slå hårdt, utrolig hårdt ned på alt hvad der hedder koruption ligegyldig hvem det er som gør det... men det er man nok ikke :-(  .....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Og så er der lige koruptionen, hvad enten det er politikkeren som modtaget en "gave", politimanden på gaden som udnytter sin magt eller en forretningsmand som betaler 15% under bordet for at få en order.....koruption er som kræft, næsten umulig at komme til livs....

Det er mit inderste håb at man i Danmark er klog nok til at slå hårdt, utrolig hårdt ned på alt hvad der hedder koruption ligegyldig hvem det er som gør det... men det er man nok ikke :-(  .....

Så vidt jeg husker fra de seneste offentligtgjorte tal omkring korruption, så mindes jeg at Danmark (og resten af Norden) ligger i top blandt lande med mindst korruption.

Så jeg tror ikke det bliver et synderligt problem herhjemme. - Der er ikke den samme tradition for bestikkelse her i landet som i andre dele af verden.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det vil jeg gerne tro men krisen kradser heller ikke endnu...og og og vi har jo heller ikke saa meget tradition for det som andre lande...så vi lever i håbet :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)