Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mangler løn fra arbejdsgiver hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 7451 sunds
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa min kære aminoer

 

endnu engang står jeg med et problem. jeg er blevet ansat i det her firma som sælger

og de kræver for og få udbetalt min løn at jeg har et hvis antal kunde besøg og det er som sådan fair nok

men nu kræver min arbejdsgiver at jeg udlevere alle mine kunders tlf nummer så hun kan ringe og tjekke op på mig, det har jeg sagt nej til fordi jeg føler at jeg bryder tilliden til mine kunder og så vil jeg absolut ikke ha en arbejdsgiver der ikke stoler på mig. det skal siges at jeg kan bevise at jeg har været ude ved de kunder da de alle har skrevet under på at jeg har afleveret en gave, i min konrtakt står der bare at jeg skal forligge bevis for jeg har været ude hos dem og det har jeg jo ved de undskrifter. men de nægter stadig og udbetale min løn hvad gør jeg nu. jeg er i en a-kasse men ikke i en fagforening

plz hjælp mig

 

Steffen

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du timelønnet eller på fast månedsløn ? Du skal skriftligt meddele din arbejdsgiver, at lønnen skal udbetales inden xx dage. 

Hvis du ønsker at opsige ansættelsesforholdet, skal du gøre opmærksom på dette i brevet. Du må ikke blive hjemme fra arbejdet, da det vil være lovlig fyringsgrund.

Når det så er sagt, er jeg ikke sikker på, at du kan tilbageholde kundeoplysninger overfor din chef. Men rent ansættelsesmæssigt ville jeg nok søge et andet job, eller tage en alvorlig snak med hende, "når hun havde tjekket dine besøg".

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Det er jo lidt af en knipe at være i.. Er du stoppet hos arbejdsgiveren og er nu på a-kasse? Har arbejdsgiveren sagt noget om hvorfor han ikke vil godkende underskrifterne som bevis på du har været hos kunderne?

Dbh

Ania

 

Fra 7451 sunds
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er stadig ansat, nej ikke nogen begrundelse det er bare sådan de plejer og gøre

Fra 7451 sunds
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er igang med og søge nyt job.

jeg er fast ansat men som selvstændig, og jeg opsøger selv mine kunder

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke advokat ...men

Sålænge du holder dig til din kontrakt vil jeg ikke mene de kan gøre noget andet end at betale din løn.

Men du må jo lige overveje om samarbejdet kan fortsætte . hvis de ligefrem stiller mistillid til dig - jeg vil mene at I burde samarbejde om at få noget ud af kunderne og at han kan ringe og forespørge eller give dem et tilbud med henblik på salg.

Så I dit tilfælde hvor du har rent mel i posen skulle du jo bare udlevere de telefonnumre , men kræve til gengæld at det er som en opfølgning på dit besøg med henblik på at få dem som kunde.

Ja det er temmelig belastende hvis arbejdsgiveren ikke viser tilid - men har du holdt dig til kontrakten mener jeg ikke de kan gøre så meget rent juridisk.
Jeg vil dog mene at det er god forretningssans at udlevere kunde telefonnumre hvis du skal fortsætte hos din arbejdsgiver - ellers har de vel ikke noget ud af dine besøg?

 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 7451 sunds
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

det enste de gør i deres oprigning er og spørgere om jeg har været der

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde en sælger kørende ville jeg også kræve at vide hvem der blev kontaktet - med navn og nummer - og hvornår, dog kun i tilfælde af at sælgeren pludselig ville stoppe og ikke for at tjekke dem...

Så jeg ville nu nok også give arbejdsgiveren oplysningerne, få min løn, og så finde mig et andet sted at arbejde Tongue Tied

Held og lykke...

/Ania

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ania :-):

Hvis jeg havde en sælger kørende ville jeg også kræve at vide hvem der blev kontaktet - med navn og nummer - og hvornår, dog kun i tilfælde af at sælgeren pludselig ville stoppe og ikke for at tjekke dem...

Så jeg ville nu nok også give arbejdsgiveren oplysningerne, få min løn, og så finde mig et andet sted at arbejde Tongue Tied

Held og lykke...

/Ania

Enig Wink

 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

avetar:

men nu kræver min arbejdsgiver at jeg udlevere alle mine kunders tlf nummer så hun kan ringe og tjekke op på mig, det har jeg sagt nej til fordi jeg føler at jeg bryder tilliden til mine kunder og så vil jeg absolut ikke ha en arbejdsgiver der ikke stoler på mig. det skal siges at jeg kan bevise at jeg har været ude ved de kunder da de alle har skrevet under på at jeg har afleveret en gave, i min konrtakt står der bare at jeg skal forligge bevis for jeg har været ude hos dem og det har jeg jo ved de undskrifter.

Kære ven, gør som arbejdsgiveren forlanger, det er han ret som leder at kræve noget for en løn og det er din pligt som ansat at give igen.

Hvorfor betænker du dig, når du har rent mel i posen!!

Du tror vel ikke at det bare er en glad arbejdsgiver der gladeligt giver gaver uden at vide hvem der har modtaget, således at han kan bevise hvor hans penge er gået hen til køb af disse gaver.

Din arbejdsgiver har også en dokumentationspligt overfor skat og derfor bør du straks efterkomme hans krav, for ellers betragtes det som arbejdsvægring med fyring og ingen løn.

mvh

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)