Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-Iværksætterne i TV2's programmer er lukker

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Set i bagklogskabets ulidelige klare lys må jeg sige, at jeg er enig med Mikkel. Faktisk en god sammenligning med de utallige talent showsYes

Uanset hvor mange penge man vinder i førstepræmie kræver overlevelse, at man har forstand på købmandsskab og ikke udelukkende har en drøm om at være selvstændig og har en god ide. Jeg mener at huske, at én af deltagerne,  havde meget lidt forstand på business, men var utrolig kreativ.  Var der ikke noget med, at det kom fuldstændig bag på pågældende, at der skulle betales moms?

I stedet for en stor pengepræmie havde det nok været bedre med noget betalt prof. konsulentbistand i opstartsfasen.

Jeg heppede selv på Line, og er da ærgelig over, at hun ikke kunne få det til at fungere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roscoe:

 Jeg mener at huske, at én af deltagerne,  havde meget lidt forstand på business, men var utrolig kreativ.  Var der ikke noget med, at det kom fuldstændig bag på pågældende, at der skulle betales moms?

Det var netop frk. Hawaleschka, som pludselig lærte på den hårde måde, hvad moms betyder. Hendes forældre måtte ud og tage endnu et lån i deres hus for at kunne låne hende penge til at betale momsregningen og drive firmaet videre.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Artikel om hvordan det går deltagerne fra programmerne "Vejen Frem" og "Springet":

Tak for linket, Jesper

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Jesper Norbøll:
Artikel om hvordan det går deltagerne fra programmerne "Vejen Frem" og "Springet":

Tak for linket, Jesper

 

 

Det var så lidt - Som jeg regnede med, så skabte det rigtig nok en del debat Smile.

Min personlige holdning til de iværksætter-udsendelser som TV2 har haft i luften, er at det skal tages som 100% underholdning.
Programmerne er lavet med henblik på at underholde hr. og fru Jensen som sidder hjemme ved kakkelbordet.

Som iværksætter syntes jeg det er rigtig ærgeligt. Jeg kunne godt tænke mig at der kom en serie om nogle mere "rigtige" iværksættere / selvstændige. En serie som ikke er baseret på konkurrence eller andet "reality-fis", men blot er en saglig dokumentarserie. Problemet er så nok bare, at det er begrænset hvor stor underholdningsværdi der er i sådan en serie, set med hr. og fru Jensen's øjne. Det kan godt være at sådan nogen som os amino'er  vil syntes det er en kanon og meget givende serie. Men vi udgør trods alt en lille brøkdel af Danmark's befolkning Geeked, så set med økonomiske øjne omkring seertal og reklameindtægter, så vil det nok ikke være den store success.

Jeg vil så også sige at artiklen understreger et af de essentielle punkter inden for iværksætteri:
Den bedste idé er ikke en dyt mere værd end en dårlig, hvis der ikke er nogen som kan finde ud af at få den realiseret ordentligt.

Line Hawaleschka var set med mine øjne rigtig dygtig til det hun lavede omkring tøjdesign. Men hun skulle have teamet op med nogen som kunne det hun netop ikke havde så meget styr på - netop det økonomiske og salgsmæssige.

Roadraceren er igen et eksempel på en god idé og nogen som virkelig brænder for den (vitterligt...), men ikke selv evner at realisere den fuldt ud. Hvis Caroline Søeborg-Ahlefeldt ikke havde skubbet dem i den rigtige retning, så tror jeg at deres bil aldrig var kommet ud og blive vist frem til offentligheden, hvilket ville have været synd. Det var en god idé og jeg tror vitterligt også at de ville kunne have fået det til at løbe rundt. Men det ville kræve at de koncentrerede sig om det som de var rigtig dygtige til, nemlig designet og udviklingen af bilen og så lod nogle andre tage over på salg og markedsføring, som de tydeligtvis ikke havde evner inden for.

At det staten går ind over sådan nogle udsendelser og "sponsorerer" dem som "årets iværksætter" m.m., syntes jeg generelt er grinagtigt. Ikke ment som at deltagerne er grinagtige, men at konceptet i sig selv ikke kan være i en position hvor det retfærdigt kan udnævne  "årets iværksætter". Det vil mere være noget i stil med "årets seervalgte underholdende iværksætter".

/Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Som iværksætter syntes jeg det er rigtig ærgeligt. Jeg kunne godt tænke mig at der kom en serie om nogle mere "rigtige" iværksættere / selvstændige. En serie som ikke er baseret på konkurrence eller andet "reality-fis", men blot er en saglig dokumentarserie. Problemet er så nok bare, at det er begrænset hvor stor underholdningsværdi der er i sådan en serie, set med hr. og fru Jensen's øjne. Det kan godt være at sådan nogen som os amino'er  vil syntes det er en kanon og meget givende serie. Men vi udgør trods alt en lille brøkdel af Danmark's befolkning Geeked, så set med økonomiske øjne omkring seertal og reklameindtægter, så vil det nok ikke være den store success.

Så må den første sten være lagt til Amino.TV... :)

 

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:
Så må den første sten være lagt til Amino.TV... :)


Det har den været længe.... Cool. Men jeg tror ikke på at det er noget som de "store" tv-stationer vil gide at kaste sig over. Nettet vil nok være det rigtige medie, men det kan da også være at sådan noget som DR2 eventuelt ville kunne se en idé i sådan en serie.

Det må tiden vise.

/Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været på Ciff messe i sidste uge - og der gik en del rygter om mange mærker som går ned for tiden. Den primære årsag er at deres forhandlere ikke betaler deres regninger. Så kan man være nok så god en iværksætter.... og ikke selv være herre over hvordan det hele ender! Det er både nystartede og større etablerede mærker som lider for tiden. Tænker at Hawaleska ikke nødvendigvis havde et dårligt firma - man vokser jo med opgaven Smile - men hænger også på det økonomiske hvis kunderne ikke betaler deres varer Sad

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt uening i dit indlæg.

Det kan godt ske at DK er et godt sted at starte virksomhed, men det er ekstremt svært at få til at køre, problemet ligger i at mange firma'er er meget koncervative i deres holdninger. Fx. i den branche som jeg er i, der skifter man ikke leverandør bare for at spare 85%. Ligeså, så ser de ned når der kommer en med en høj faglig viden og vil sælge dem, denne service. For mange etablerede firma'er forventer en sælger, som taler et andet sprog end det faglige. Og tit er det højt uddannede fra handelshøjskolen eller andet som står for indkøb, eller også selvlærte som elsker at få firma gaver.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Var ikke her jeg svarede??????????????

 

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)