Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad fanden må vi i Danmark!?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino brugere.

Vi er to drenge på henholdsvis 15 og 13 år. Vi fik en idé om at starte vores egen hjemmeside. Lidt alá en webshop, bare et koncept lidt ligesom Pointshop og Gratiskondom.(det vil jeg komme ind på senere)

Vores problem er bare vores forældre, de vil ikke give os lov før vi har en udtalelse fra en advokat. Om det er lovligt for to drenge på 15 og 13 at håndtere en webshop(pointshop). Vi vil ikke tjene over 50.000 årligt, så vi skal ikke oprette vores egen virksomhed. Da du skal være 18 for at gøre det. Vores forældres spørgsmål er så, om det er lovligt for os, hvis vi tjener under 50.000kr når vi er under18?- når vi stadig indberetter vores fortjeneste til skat. Et andt problem er også, håndtering af private oplysninger, som fx e-mail, adresse, telefon nummer og efternavn. Er det lovligt for 2 unge under 18 at håndtere de private oplysninger?(Jeg mener når de opretter en bruger på vores hjemmeside, så indtaster de informationerne).

*Pointshop:

En pointshop er fx www.gratiskondom.dk -Som kunde går man ind og opretter sig som bruger. Man får så tildelt point hvis man udfylder svarark og forbrugerundersøgelse fra euroads mm. For disse points kan du købe et produkt, i gratiskondoms tildfælde, en kondom. Og få produktet tilsendt gratis.(Som forbruger får tilsendt produkt 100% gratis)

Hjemmesidens ejer får så penge fra euroads for at finde en kunde til at tage forbrugerundersøgelsen. Ejeren opnår et overskud ved at få 8kr fra euroads, for at finde en kunde til undersøgelsen og tildeler kunden et produkt for 5kr. Fortjenesten er så 3kr.

Er det lovligt?- og hvor kan man få en advokat til at sige om det er lovligt? Vi har haft kontakt til en ehvervsadvokat, som ikke vidste noget om det?. En revisor fra amino sagde det var lovligt, hvis man tjente under 50.000. Men kan man få en advokat til at bevise det er lovligt over for vores forældre?

Vi vil utrolig gerne hører noget fra jer! Vores idé står og vakler, da vi ikke ved hvordan vi skal finde ud af om det er lovligt for os, som er under 18?

 

MVH

Martin og Simon.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke noget problem at hyre en advokat til at lave en udtalelse om sagen - spørgsmålet er bare, om I har råd til det. En god advokat koster i reglen tæt på 2.000 kroner pr. time. Jeg ved ikke helt hvor mange timer de eventuelt skulle bruge på en sådan sag - det er muligt de kan gøre det hurtigt. Men penge koster det altså.

Advokatformaet Bender Von Haller Dragsted burde i hvert fald kune give jer det svar - men de er så heller ikke de billigste davokater i byen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med gratis advokat-rådgivning? Det syntes jeg har hørt om på kommunen. Ellers kan et væksthus måske være behjælpelige. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin og Simon.

Fedt at I går i gang. Det er ikke noget bedre end at se unge iværksættere komme i gang.

Jeg vil anbefale jer at deltage i et startmøde. Der kan I få gratis advokatbistand, revisorbistand og meget mere. Jeg har været til det én gang, da jeg var under 18, og de tog mig seriøst og gav mig gode råd. Det er nok en af de eneste gange, jeg har oplevet et positivt arrangement for iværksætter finansieret af det offentlige.

Her er et link til startmøderne i Århus (jeg ved ikke lige hvor man kan finde møder, hvis I ikke er herfra).

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/StartMoedeAarhus

Held og lykke med det.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke det er ulovligt, at 2 under 18 laver sådan en pointshop, og modtager personoplysninger fra registrerede brugere. Der gælder de samme regler. Derimod mener jeg man skal være 15, for at må arbejde. Under alle omstændigheder skal forældrene underskrive på alle aftaler.

Sebastians forslag om et opstartsmøde hos Skat er rigtig fornuftig - og I kan helt sikkert få Jeres spørgsmål besvaret hos skat, og måske ligefrem få en skriftlig tilkendegivelse af dem til Jeres forældre.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som der siges, prøv at tage et møde med SKAT!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske i kan tage til en advokatvagt og høre

Advokatvagten

Advokatvagten – eller retshjælpen som den kaldes i nogle byer – kan bedst betegnes som en juridisk skadestue, hvor der ydes mundtlig juridisk førstehjælp. I landets over 100 advokatvagter giver advokater ca. hver uge gratis mundtlig rådgivning til de borgere, der henvender sig.

Hvis du kommer til Advokatvagten med dit problem, kan du være helt anonym. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en sag. Du får blot en hurtig juridisk bedømmelse af din situation.

Over 20.000 mennesker henvender sig hvert år i Advokatvagten. De fleste spørgsmål handler om skilsmisse, forældremyndighed, fast ejendom, leje af bolig, arveforhold og erstatning. Men der er ingen grænser for, hvilke juridiske problemer du kan spørge Advokatvagten til råds om.

Advokatvagtens åbningstider og adresser

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej drenge

Det er utroligt inspirerende, at i er igang med iværksætteri i en så tidlig alder. Umiddelbart er der ikke noget til hinder for, at i kan starte en hjemmeside. Det eneste der kan være begrænsende for jer er, at i såfremt i handler med andre skal have jeres forældre med indover da umyndige ikke selv kan forpligte sig ved retshandler. Det vil sige, at i ikke selv kan lave en jurdisk bindende aftale med et andet firma, som f.eks. det firma der skal betale for, at i skaffer dem kunder. Dette er dog ikke noget der skal slå jer ud, da det blot betyder at jeres forældre skal også skal underskrive diverse aftaler før de er gyldige.  

Ud over det, skal i når i behandler informationer om mennesker elektronisk være opmærksomme på, at i således skal overholde reglerne i persondataloven. (Kan googles, men den er måske svær at forstå hvis man ikke har noget juridisk kendskab) Kort fortalt betyder det, at folk der giver sine oplysninger til jer, skal indvillige i at de gør dette og i skal skrive i aftalen hvad deres informationer vil blive brugt til. I har garanteret set dette andre steder hvor man i bunden af et skema med diverse oplysninger skal krydse af, at man indvilliger i at ens informationer således kan benyttes til et eller andet og samtidig bør aftalen (mener det kaldes en disclaimer) indeholde en afgrænsning, altså en linie om hvad oplysningerne ikke vil blive benyttet til. 

"Ved at krydse af her indvilliger du i, at vi må benytte dine personlige oplysninger til nævnte formål, oplysningerne vil ikke blive videregivet og vil ikke benyttes til andet formål end det nævnte." 

Jeg håber der er nogle kyndige jurister der vil rette mig hvis jeg tager fejl.

Alt godt. Mvh,

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)