Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiritus grossist?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kommer jeg i kontakt med en grossist der fører spiritus?

Da vi skal bruge store mændger og løbende genpfyldning af lokalerne tvivler jeg på at METROs priser på nogle som helst måde kan følge med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Prøv Dagrofa!

 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Eller så må du tage turen ned til Tyskland hver gang, tror ikke man kan få det meget billigere end Metro/Dagrofa.

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover er der vist også regler for at man ikke må indføre alkohol til salg fra udlandet, uden man betaler noget i stil med 25% oveni prisen?

Måske husker jeg forkert, ved i noget om lovgivningen om dette?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snowext,

Du kan prøve Total Engros i Thisted (tlf. 97 92 10 25), de plejer at være til at snakke med.
(se evt. www.totalengros.dk).

Vh. Jan

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange af de store vinforhandlere sælger også spiritus  (sigurdmuller, phillipsonwine etc.).

Spørg på den lokale bodega/diskotek, hvor de køber ind.

Levering/tid/penge er også noget man kan tænke på når det drejer sig om store mængder - hvad det så end er ;-)

 

Skål

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp, det lader ikke rigtig til at der findes en direkte spiritus grossist i Danmark åbenbart, men jeg forsøger da at kontakte dem i har forslået. Med henblik på lokale vin forhandlere så har jeg forsøgt, men selv i store mængder er det priser som langt overskrider selv METRO.

Hvad siger reglerne på området, for import af alkohol over grænserne? (Ud over begrænsningen på hvor meget man må have med) tænker mere på hvad reglerne siger mhp. salg.

 

 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Snowext:

Derudover er der vist også regler for at man ikke må indføre alkohol til salg fra udlandet, uden man betaler noget i stil med 25% oveni prisen?

Måske husker jeg forkert, ved i noget om lovgivningen om dette?

Du er ikke helt galt på den. Hvis du bare kører ned "privat" og tager spiritus med tilbage til danmark må det bruges til videresalg. Hvis du køber det btb kræver det registrering for spiritusafgift og flaskeafgift. Oftest vil der stadigvæk kunne spares penge, da konkurrencen i Tyskland er større end i Danmark og det tyske marked ofte har en lavere indkøbspris end det danske marked.

Henrik

PS. nogen speciel form for spiritus du efterlyser?

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Har du spurgt Skat hvad der er af punkt afgifter på spiritus i Danmark ?
Der er jo forskelligt om det er over og under 22% osv.

De tal kan du nemt få ved Shat, så når du har dem kan du jo selv regne lidt på om disse grossister er for dyre !

Ellers kan du jo købe via de store grænse kæder, de sælger også engros med regning, så får du den tyske moms tilbage, men skal så afregne dansk afgift og dansk moms !

Man må IKKE sælge spiritus der er hentet syd for grænsen som privat person, det skal importeres legalt med afregning af told/afgifter og moms !

Men det er nok ikke så besværligt, du kan evt. bruge en speditør til papir arbejdet!
Hvor køber de store som Crazy Daisy ? de er jo nok nogle af de største fornrugere af disse produkter i Danmark !

Skal du også bruge noget for tømmermænd ??

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)