Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du teste bankerne sammen med os?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har din virksomhed oplevet strammere vilkår i banken, som kan være altafgørende for forretningens udvikling. Bliver du presset i bund under forhandlingerne om fornyelse af kassekreditten? Eller har du oplevet krav om nye grader af sikkerhed, krav om reducering af kredit eller helt andre ting i forhandlingen med din bank?

Så vil vi meget gerne høre om det på ErhvervsBladet.dk, hvor vi den kommende tid gerne vil sætte fokus på de oplevelser, som mindre og mellemstore virksomheder har med deres bank.

Vil du fortælle din historie og/eller lade os følge med på sidelinjen med interviews før og efter forhandlingen med banken, så skriv enten her – eller til journalist Annette Sand på asa@erhvervsbladet.dk eller redaktionen på tip@erhvervsbladet.dk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan da ikke være mange mennesker der er SÅ naive, at de tror at de milliarder som skatteyderne har smidt efter bank-ludomanerne vil betyde, at det bliver lettere at låne? Det har politikerne jo ikke stillet nogle konkrete krav om.

Nej, det her er danmarkshistoriens mest omfattende gang "cafe penge" til de forkælede banker. Det er en svinsk måde at bruge vores penge på!

Når almindelige mennesker skal låne penge skal de ned på knæ og tigge. Når bankerne vil have penge truer de samfundet på samme måde som terrorister. Det kan vi sgu ikke i længden acceptere.

Hvis bankerne ikke er voksne nok til at tage ansvaret for deres egne handlinger, så må de lukke deres butikker!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, det her er danmarkshistoriens mest omfattende gang "cafe penge" til de forkælede banker. Det er en svinsk måde at bruge vores penge på!

Der er da et eller andet du total har misforstået mht. bankpakken.!   Der er tale om et lån som skal forrentes med ca. 10 % årligt.

http://borsen.dk/investor/nyhed/149151/

Mvh

Ravn

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at være uenig med mig, men misforstået det har jeg ikke

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh mon ikke bankerne har styr på hvad de laver, de driver jo også en forretning, og de ved nok en smule mere om håndtering og udlån af penge penge end jer. Jeg er da glad for at bankerne ikke prioritere det højt at udlåne penge til iværksættere. Personligt er jeg 19 år og uafhængig af bankerne takket være et opsparet 6 cifret beløb, man må yde for at nyde. Måske er det bare ikke en god ide at forsøge lege iværksætter, hvis ens problem med at komme igang er at banken ikke vil låne dig penge, så må man finde en løsning på ikke at være afhængig af andres penge.

Som du selv har sagt Hr. deMib, man kan godt klare at drive sin iværksætter virksomhed ved siden af et fuldtidsjob hvis man brænder nok for det, jeg finder det skuffende at i på Erhvervsbladet ikke fokusere på hvordan man kan blive uafhængig af bankerne, i stedet for hvor onde bankerne er at de ikke vil låne iværksættere penge. Eller hvor søde bankerne er at låne jer penge, hvis det er resultatet af undersøgelsen.

Og jeg mener fuldt ud at hvis man ikke selv kan stå for finansieringen af sin idé, så står man på det forkerte trin af "iværksætter-stigen". Det kan betyde at man må starte med noget mindre og opbygge en kapital til at finansiere ideen, i bedste 37signals stil.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, jeg troede Hr. deMib var posteren af det første indlæg, jeg undskylder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, personligt har jeg det absolut også bedst med at drive forretning uden at låne en krone af bankerne. Det har jeg gjort de sidste 10 år og det går meget godt. At være i lommen på bankerne er som regel ikke særlig sjovt.

Men, der er nogle typer af virksomhed, hvor det er næsten umuligt at køre det, hvis man ikke har adgang til kreditter. Og det er dem der lider nu. Også de virksomheder der ellers er sunde og gode - og det var jo ellers dem, som politikerne lovede ville blive hjulpet af den nye bankpakke. Det bliver de så bare ikke - så endnu en gang har bankerne taget røven på både politikere og den befolkning som nu har finansieret deres manglende evner til at drive deres egen virksomhed.

Jeg forstår slet ikke, at politikere og virksomheder (bankerne) som ellers kæmper for brugerbetaling og de frie markedskræfter ikke har ønsket det samme i disse tider. Hvis det er såpdan en god ide at låne alle de milliarder til bankerne, hvorfor har de så ikke gjort det frivilligt? Hvis de kan overbevise nok private danskere om at spytte penge i banken så er det jo fint. problemet er, at ingen af os - der nu skal betale, er blevet spurgt.

Personligt ville jeg hellere have at de 100 milliarder var blevet brugt til helt andre ting

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Tak for jeres svar. Det glæder mig, at der er nogle virksomheder, som ikke er afhængige af bankernes vilje til at finansiere. Det er desværre ikke alle, der har det sådan.

Det vi på ErhvervsBladet gerne vil have jeres hjælp til er at fortælle om jeres personlige erfaringer med bankerne - altså dem af jer, der har behov for finansiering. Kan I få de lån, I har brug for? Hvis ja - hvad kræver banken af jer? Hvis nej - hvad er begrundelsen?

Vi vil samtidig gerne høre, hvis der er nogle af jer, der skulle have lyst til at hjælpe os med en banktest. Vi vil ganske enkelt gerne i kontakt med en virksomhed, der søger finansiering lige nu eller har planer om det inden for kort tid. Hvilke vilkår bliver der stillet i de forskellige banker? Vi kan sagtens lave testen, så jeres virksomhed anonymiseres, når vi trykker testen i avisen og lægger den på nettet.

Vi håber, at I vil være med til at skabe et overblik. Skriv jeres erfaringer til os her på Amino, på tip@erhvervsbladet.dk eller skriv direkte til journalist Annette Sand på asa@erhvervsbladet.dk.

Fortsat god dag

Morten Asmussen, chefredaktør

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"- så endnu en gang har bankerne taget røven på både politikere og den befolkning som nu har finansieret deres manglende evner til at drive deres egen virksomhed."

Dejligt populistisk :-)

Er principielt enig i at man skal kunne drive sin virksomhed uden tilskud, hvad enten det er en bank, en farm, eller man ernærer sig som forfatter. Det er til at brække sig over at nogle brancher tilsyneladende kan blive hjulpet i hoved og røv.

Når det så er sagt, så er det da i den grad regeringen der tager røven på bankerne med den bankpakke. Den danske regering lukrerer på at interbank-markedet i den grad er gået i stå, og at de derfor kan låne bankerne penge til ågerrenter.

Det er en win-win for regeringen. De holder liv i bankerne, og sikrer dermed samfundets ve og vel. Samtidig tjener de en pæn skilling på det.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)