Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udløbstid på klippekort til support

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en del kunder som ud over fastlagte aftaler, har et svingende antal supporttimer pr måned.
Meget af det er småting og er udelukkende ydelser.

Nu har jeg så planer om at introducere klippekort til supporttimer, hvor der gives en rabat ved køb, som beregnes ud fra antal timer og periode, eks. 10 timer over 3 måneder = 15% rabat.
MEN, rabatten er betinget af, at evt tilbageværende timer efter den aftalte periode, IKKE tilbagebetales.

Mit spørgsmål er så, må jeg det?

Der vil være en klar besparelse, for kunden der udnytter kortets timer. Men en højere ydelse for de, der ikke for udnyttet timerne.
Det vil også lette irritationen, på begge sider, med de dårlige betalere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en aftale du laver med erhvervsdrivende virksomheder - og altså ikke privatpersoner, så må du gerne. Vi har stor grad af aftalefrihed mellem virksomheder - det er forbrugerne, som loven i reglen beskytter og det gør de også med klippekort og den slags. Så hvis du kun handler med virksomheder skulle du ikke få problemer med det - forudsat, naturligvis, at du får udformet et juridisk holdbar aftale, hvor dine kunder tydeligt kan se, hvad det er de går med til.

Jeg har lavet lignende aftaler - lige siden jeg startede med at drive pladestudio tilbage i 80'erne. Det er ganske almindeligt i mange brancher.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej vladermir706 svaret er self maa du da det. det er jo ikke saa forskelligt fra hvad teleselskaberne goer. Du ved de der taletids kort, der udloeber efter et halvt aar. ogsaa bliver ubrugte minutter ikke overfoert. men saa kunne du jo oxo lave det saadan at de resterende support timer kom igen hvis man koebte 10 nye saa hvis eks. kunden havde 4 support gange tilbage naar maaneden var udloebet saa kunne de koebe 10 nye support timer den naeste maaned ogsaa faa i alt 10 + 4 support timer. evt. mod et mindre beloeb

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for meget hurtigt svar.

Det er kun erhverskunder og det skal bestilles via internettet, hvor de skal acceptere salgsbetingelser.
De får efterfølgende en ordrebekræftelse, vedhæftet samme betingelser.

Det er primært for de kunder, som hver måned skal have første rykker, før de betaler.
Lettere og billigere for dem, lettere for mig.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Juridisk set er det afgørende ikke om du må aftale det, men om det aftales mellem jer, dvs. om det belastende vilkår er fremhævet tilstrækkeligt tydeligt. Gemmer du et belastende vilkår væk i en samling småt og gråt, så kan en aftalepart fremføre den indsigelse, at det er så belastende, at det ikke er bindende for ham. Og den situation ønsker du jo ikke. hverken diskussionen eller situationen... Derfor sørg altid for at fremhæve de mest belastende vilkår i en tekst med for eksempel fed skrift...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)