Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino kun for folk med forstand på internet???

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du kan se er de fleste folk her på Amino meget ærekære.

 

Jeg vil give dig ret i, at foraene set som helhed er lidt døde. Men det skyldes nok nærmere at man har valgt at splitte hele Aminos brugerbase, udover 50 forskellige små subfora. Og det gør at aktiviteten i hvert enkelt forum er lavere end den (efter min mening) kunne være.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Et Internettet "Hot" ude i samfundet, så er det jo naturligt, at det også er det i et Internet medie som Amino.

Nu er internettet ikke så hot som det har været, og markedet er ved at være mættet, hvorfor jeg tror at mange sidder her og prøver at kapre kunder. Og dette gerne ved at vise deres faglige kunnen. Ikke et ondt ord for det. Mener jo også selv at det er den bedste markedsførring. Og reelt så er vi her jo netop for at få kunder, da vi jo har en forståelse for, hvordan det er at starte op. Og derved bedre kan sætte os ind i de behov, som andre har brug for.

Og sammenholdt med at mange tror at de hurtigt kan blive rige af at designe hjemmesider, hvilket kun er dem med de bedste sælger gør. Lige som i andre brancher, så kommer det an på sælger, og ikke faglig kunnen.

MvH

Kenneth

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Nu er internettet ikke så hot som det har været, og markedet er ved at være mættet ....

Det er ikke korrekt.

Citat fra Søndagsavisen side 19, jeg skrev om før:

Rekord i julehandel på nettet

"Julehandlen overgik alle forventninger"

Nethandlen steget med 16,6 procent i 4. kvartal i forhold til året før.

Vi sælger selv spabade på vores hjemmeside www.spadeluxe.dk og jeg kan konstatere at januar 2009, midt i en krisetid, var den måned vi har solgt flest spabade nogen sinde.

 

Kenneth:

.... hvorfor jeg tror at mange sidder her og prøver at kapre kunder.  

 

Sjovt udtryk; "kapre kunder".

Det får mig til at se et billede af nogen, der står i en port og hiver fat i ærmet på forbipasserende for at prakke dem noget på, de ikke har brug for før de forbipasserende når næste port hvor den næste står klar.

 Der er dog et enkelt område, jeg oplever er sådan herinde, nemlig MLM delen. I starten syntes jeg, at det var underligt, at Martin tillod dette område, men nu kan jeg godt se det geniale: Send alle MLM folk over i en krog hvor de kan "klippe håret af hinanden". På denne måde kan Martin holde resten af Amino fri for denne markedsføringsmodel.

Resten af Amino synes jeg af samme årsag  fungerer rigtig fint. I perioder er nogen af os lidt langt fremme, men jeg er da fuldt bevidst om, at hvis jeg i hvert andet indlæg skriver, at jeg har det "perfekte" produkt til hele verdenen og ellers ikke rigtigt bidrager, ja så bliver folk da trætte af at høre på mig.

 Jeg tror, at de fleste synes, at det er "hyggeligt" - det er i hvert tilfælde derfor jeg ikke kan lade være med at debattere.

Men her er da nogle gode grunde til at være aktiv på Amino:

  • Få hjælp, så du kan komme hurtigt videre
  • Træk på andres erfaring uden at gå den lange vej selv
  • Blive hurtigt klogere
  • Få venskaber
  • Få kollegiale relationer
  • Finde samarbejdspartnere
  • Fortælle om egne ydelser - der i nogle tilfælde giver kunder

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian.

Jeg ser mange netbutikker gå ned, og det er det som jeg holde mig for øje. Min leverandør af kontorartikler, er netop gået ned. Og der kommer også flere og flere butikker på nettet, som så også gør at udvalget tit er større end i butikkerne, hvor de bliver nød til at satse på de produkter sælger.

Men der er også kommet færre penge, og nethandlen ligger også gerne omkring 10% under butikspriserne, som tit kan forklare det.

Men jeg kan da godt tage fejl.Embarrassed Har jo ikke et internet firma, men en produktions virksomhed.

Til dit sidste.

JEg siger ikke at alle gør det, og grundlægende synes jeg ideen med Amino er rigtig god. OG at man hurtigt kan hjælpe og give svar fra de forskellige baggrunde vi hver især kommer fra. Hvilket jo også kan forhøje kvaliteten(produkter/support), som i sig selv burde være et grundlæggende mål, og med sparring herinde fra, giver dette nogle inputs som man ikke altid selv ville tænke over.

Men jeg tror stadig at der er nogle herinde for at lave noget markedsførring, hvilket jeg synes er ok....Vi skullle jo gerne være forretningsfolk, sammen med ens firmaSmile

 

Kenneth

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Jeg ser mange netbutikker gå ned, og det er det som jeg holde mig for øje.

Det er helt korrekt.

Væsentligste kvalitet man bør have for at begå sig i 2009, "kriseåret" er åbenhed og en stor interesse for at lære.... og at lytte til de rigtige personer, der kan bringe dem videre.

Jeg ser den væsentligste årsag til, at netbutikker går ned, at ejerne mangler viden.

Den største "brøler" er, at de kaster sig ud i det røde ocean - så har de ikke en chance; men bliver "slagtet" af konkurrenterne inden de overhovedet blev klar over, hvad der ramte dem.

Dernæst ser jeg manglende viden til god markedsføring som den næste store forhindring. Her er Aminoerne klædt langt bedre på end mange andre, der ikke får den sparring, man kan finde herinde.

Jeg bliver "sgu" næsten helt ked af at se alle de glade mennesker spilde alle deres penge på 100% forudsigelige fejl - har sørme lige fået en ide, der kan gøre noget ved det Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

 

Sikken respons. Ja, måske mit indtryk af at Amino er noget dødt, ikke holder vand. Men det er på alle måder positivt, og jeg glæder mig da til at deltage i en masse fremtidige debatter herinde. 

Jeg startede et projekt omkring den virtuelle verden Second Life sidste år, fik lavet en hjemmeside og fik da også tjent lidt på det. Så jeg er stadig en grøn iværksætter, men føler mig klar til at få gang i noget igen. 

Mht internettet så ser jeg mange muligheder. Måske danskerne efter finanskrisen er begyndt at bruge nettet meget mere til at handle på. Det bliver i hvert fald spændende at følge udviklingen.

Personligt vil jeg dog helst åbne en fysisk butik, men har ikke fået ideén endnu. Jeg er ude i noget med spiritus, et sted hvor man kan stresse af, købe billig men lækker kvalli spiritus fra de varme lande. Dette i et rum som afslapper dine sanser i grønne og eventyrlige omgivelser...Ja ideén trænger til at blive tænkt noget igennem.Jeg tror dog at danskerne her efter finanskrisen vil eftersøge forretninger som er "grønne", som giver value for money og som giver køberen en oplevelse af at få stimuleret sine sanser. Nåh, bare en tanke..

Alt vel herfra det kolde og blæsende Esbjerg

Tommy

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Jeg tror dog at danskerne her efter finanskrisen vil eftersøge forretninger som er "grønne", som giver value for money og som giver køberen en oplevelse af at få stimuleret sine sanser. Nåh, bare en tanke..

Jeg er gået den anden vej og har sagt er det netop er i krisetider at folk gerne vil have value for money. Så jeg er gået i gang med et koncept som ellers var lagt idt ned i skrivebordsskuffen. SÅ her speedes der op og satses på det tyske marked.

Længe siden jeg selv har været i Esbjerg/Hjerting men en is fra Stryhns ville gøre godt nu.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

[

Christian iMARKETING:

Jeg bliver "sgu" næsten helt ked af at se alle de glade mennesker spilde alle deres penge på 100% forudsigelige fejl - har sørme lige fået en ide, der kan gøre noget ved det Wink

Marketing, er også noget mærkeligt noget. Min marketing dur absolut ikke. Men sådan er det jo tit, når folk med en stor faglig viden starter op. De øddelægger det gerne for sig selv. Ved ikke at have det "menneskelige aspekt" i deres markedsføring.

Christian iMARKETING:
og at lytte til de rigtige personer, der kan bringe dem videre.

Hvem er det?? Alle siger jo at det er dem, og når man tror på en, så må der jo være noget om det????Tongue Tied

Kenneth

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hyldgaard:

Dødt forum. HA ha... Den var go' Big Smile

Ja, det sgu' dagens grin! Big Smile

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede med at fremlægge min idé for en erhvervskonsulent fra et væksthus. Men det er på Amino jeg har fået den bedste hjælp. 

At det endte med en internetløsning var, at det er væsentligt billigere, nemmere og sikre end at starte en rigtig virksomhed op. Det er nok for mange et kæmpe og farligt skridt. 

Derudover er der flere, der er begyndt at handle på nettet. Det virker ikke så faretruende mere. Så jo der er meget fokus på nettet - men det er der en grund til. At jeg kun deltager i debatter om nettet, er fordi det er kun der jeg har viden. Og vil ikke vildråde folk.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)