Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

12 HA jord

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/8/2006 7:30:34 AM Forfatter: Boje Hvad med at få jorden over i byzone, for derefter at udstykke den til parcelhusgrunde, grundene bliver solgt dyrt på sjælland og specielt ved tilbudsgivning.

 

Det er et godt bud, og jeg ser ligeledes ejendomsprojekter, som en mulighed der. Det er det jeg helst vil, også udfra et økonomisk synspunkt. Jeg er ligeledes ved at undersøge hvordan jeg kan gribe det an, fordi det ligger 1 km fra byzonen i dag. Det ligger i et udpræget "landmandsområde" - så det hvor det kan blive udfordrende, er indsigelse fra naboer mm. Men, jeg undersøger sagen. Argumentet er at det alligevel kun ligger 1 km. fra byzonen, og kommunen kan jo altid se skatte indtægter i det.

 

 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

I mine øjne er en golfbane da det oplagte valg, hvis der er nok plads til det? Anlæg evt en mindre 9-huls pay&play bane hvor alle kan få adgang ved at indløse en billet til at par hundrede kroner. Det tror jeg, at du vil få succes med!


De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/8/2006 10:34:40 PM Forfatter: Jesper Christiansen Hejsa.

I mine øjne er en golfbane da det oplagte valg, hvis der er nok plads til det? Anlæg evt en mindre 9-huls pay&play bane hvor alle kan få adgang ved at indløse en billet til at par hundrede kroner. Det tror jeg, at du vil få succes med!



 

Hej Jesper

 

Lige ledes noget jeg har haft, og stadig har i tankerne. Det eneste jeg grubler lidt over, er at der er 2 golfbaner indenfor en radius af 20 km. Men det er jo en populær sport.Selvom jeg ikke selv har hugget til den lile kugle før, vil jeg da prøve før eller siden.

 

Jeg ved at de to andre baner kører med succes.  http://www.harekaer-golf.dk/  og  http://www.skovbogolfklub.dk/

 

Nogen der har erfaring, eller kender nogen der har erfaring med at drive golfklub?

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor meget 12 HA er (går ud fra det er stort).


Hva med en kæmpe motorcroosbane i pæne omgivelser? :D


Er det stort nok kan der jo ligge gocartbane ved siden, så blir det et helt center af baner...


Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-06-2006 09:57:16 Forfatter:The game
Kære venner,


Jeg får mulighed for at købe 12 HA god dansk jord med tilhørende gård mellem Roskilde og Ringsted. Jeg har selv et par gode ideér til hvad det skal/kan bruges til. Men lad mig høre jeres mening om hvad der man kunne bruge 12 Ha til i dag.





 

Såfremt der er tale om landbrugsjord, er det mere end svært at få tilladelse til at ændre ved brugen af jorden.

Vi undersøgte for et par år siden, om det var muligt at få lov til at tilplante landbrugsjord med 50% skov på en halvstor bedrift (290 ha), for at have nogle rekreative arealer til et specialprojekt - det blev der nedlagt veto mod hos de pågældende myndigheder.

Vores plan var at placerer 8-10 lokale arbejdspladser i området - men landbrugsjord tæller mere end arbejdspladser.

Du kunne måske søge om støtte til braklægning og herefter udleje de "uberørte" arealer til skoler og daginstitutioner som deres "eget" naturreservat!

 

Mvh

Lars C


 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 17-08-2006 22:41:02 Forfatter: Steinmejer
Nu ved jeg ikke hvor meget 12 HA er (går ud fra det er stort).

 1 HA = 100x100m

Hva med en kæmpe motorcroosbane i pæne omgivelser? :D


Er det stort nok kan der jo ligge gocartbane ved siden, så blir det et helt center af baner...

 

- Ja, som jeg skrev tidligere så kan det leve drengedrømmen ud , men en af DK´s største udendørs go-kart baner ligger ved Roskilde. En ATV-bane er ikke helt afskrevet fra tankerne, men jeg kender ikke lige til efterspørgslen på at komme ud og ræse på en crosser/ATV. Det er bare ikke ligesom golf, hvor man ved afterspørgslen er der.

 

Omkostningerne til at starte en golfbane op, er temmelig stor ift. f.eks. en crossbane. Indtægterne er også anderledes, i golfens favør.

 

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-08-2006 23:31:00 Forfatter: Lars C
Dato: 27-06-2006 09:57:16 Forfatter:The game
Kære venner,


Jeg får mulighed for at købe 12 HA god dansk jord med tilhørende gård mellem Roskilde og Ringsted. Jeg har selv et par gode ideér til hvad det skal/kan bruges til. Men lad mig høre jeres mening om hvad der man kunne bruge 12 Ha til i dag.






Såfremt der er tale om landbrugsjord, er det mere end svært at få tilladelse til at ændre ved brugen af jorden.

Vi undersøgte for et par år siden, om det var muligt at få lov til at tilplante landbrugsjord med 50% skov på en halvstor bedrift (290 ha), for at have nogle rekreative arealer til et specialprojekt - det blev der nedlagt veto mod hos de pågældende myndigheder.

 

Vores plan var at placerer 8-10 lokale arbejdspladser i området - men landbrugsjord tæller mere end arbejdspladser.

 

Du kunne måske søge om støtte til braklægning og herefter udleje de ''uberørte'' arealer til skoler og daginstitutioner som deres ''eget'' naturreservat!


Mvh

Lars C

 

Hej Lars,

 

Tak for dit forslag. Det er institutionernes eget naturreservat, er da en mulighed. Synes bare ikke der er så meget innovativt i det , men jeg tolker også dit svar udfra dine egne erfaringer, og kan godt følge din tanke omkring det.

Der ligger både skole og efterskole, 1 km. fra jorden, så nu skriver du sikkert det ligger lige til højrebenet. he-he.

 

 

 




Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej mk

 

Ham med swingerkluben er her skam endnu for det er undertegnet *S*

 

Jeg kan så lige tilføje at der for under et ½ år siden er åbnet en swingerklub i Roskilde.



Derimod så tror jeg det ville være et HIT af format med en ATV bane for de findes ikke - altså hvor der ikke kræves cross-licens, jeg ville selv komme og leje en ATV en 3 - 6 gange om året hvis der varmulighed for at drøne rundt på en mere eller udforderne bane - der er jo plads nok til at lave 2 måske 3 baner med forskellig sværheds grad. Men det bliver svært at få tilladelse til når der kun er 1 km til byzone.

 

Fra min tid som turistbuschauffør ved jeg at det er MEGET brugt at en firma skovtur / udflugt går til et sted med aktiviter af høj klasse, herunder den actionpark der ligger i jyderup.

 

Stod jeg med den gård så ville jeg lave noget kombineret af flere forskelligt ting så tilbudspakken til kunderne bliver såomfattende som muligt. Der skal jo også være kunder i biksen i de kolde vinter måneder, hvor der ligger 75 cm sne, ik sandt

 

EDIT: Fik lige læst resten af tråden .................. Kig lidt på den pay and play bane der ligger i Ballerup området kan ikke huske hvad den by hedder. Golf er med sikkerhed kommet for at blive og er meget efterspugt, om du har plads nok til en 18 huls bane -JA - hos Lalandia har de anlagt en 18 huls bane på 12 tønder land (84.000 m2) du har 12 ha (120.000 m2) altså mere end rigeligt med plads til en god bane. som du nævner så er der flere baner i området, men det er KLUBBER der med sikkerhed kræver medlemsskab og kun kan have så og så mange med, du kan åbne dine døre for alle der har lyst til at prøven denne sport, ved at lave det som pay & play, du kan langs motorvejen mod kbh se en træningsbane hvor golfspiller står i 3 etager og øver deres slag, de basker den ene bold efter den anden afsted mod nogen skilte der fortæller hvor langt de har slået denne gang og så i næste prøve at gøre det lidt længer.



En mulighed er jo at give folk en spand bolde med eks 50 stk i for eks. 200 kr så kan de prøve sig frem, med udstyr de låner af dig naturligvis. når de så har prøvet lidt med at få det rette slag så kan de gå en turud pådin 18 huls bane.



Venligst

René Buch

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)