Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk selvstændig chauffør?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen som har erfaring med tyske vognmænd (3500 kg) til distribution af varer i DK. Jeg har et par varebiler til at køre og skal snart have en ny chauffør da ham jeg har stopper.  Det har egentlig fungeret ok da han er selvstændig og blot har sendt mig en regning på de timer han har haft (så slipper jeg for alt adm.bøvlet). Men nu har jeg tænkt lidt over om man skulle forsøge med en løsning syd for grænsen. Her er alt jo billigere (forsikring, reperation, løn m.m.) og i disse "krisetider" er det med at holde fokus på omkostningerne. Så hvis man kunne lave en aftale med en selvstændig tysker om kørsel, ville der være en del at spare her.

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

 

Jeg ved godt jeg ikke direkte besvarer dit spørgsmål, men har du overvejet at bruge et uafhængigt landsækkende distributions selskab?

Min umiddelbare vurdering vil være, at den pris du kan opnå i tyskland ikke vil væsentligt lavere end den et dansk firma kan tilbyde. Alt efter udgangspunktet for jeres distribution vil vognmanden få temmeligt langt til sit startpunkt - hvilket vil afspejle sig på prisen. Selv en tysk vognmand skal jo tage højde for sine tomme km i sin prissætning. En anden problematik kunne være den profil som dit selskab signalerer over for sine kunder (fairfood.dk???) Lugter det ikke lidt af underbetalte østarbejdere... :-)

For ikke at nævne kommunikationen med kunderne, som jeg mener er altafgørende for at give kunden en god oplevelse.

Min transportvirksomhed kommer i hele landet 2-3 gange om ugen p.t. med ønske om snarest muligt at udvide dækningen til alle hverdage.

Vores primære fokus ligger på distribution til private, hvor vi har et yderst velfungerende adviserings- og omdiregerings system i drift. Vi griber så lidt som muligt ind i kundens hverdag og sørger altid for optimal service for alle vores modtagere.

Vi arbejder iøvrigt 100% papirløst med elektroniske fragtbreve og underskrifter fra kunderne. Vi leverer også komplet track and trace på alle vore forsendelser.

Hvis I skulle ønske det, har vi mulighed for at integrere vores IT system med jeres shop. I vil således eliminere alle manuelle opgaver ifbm fragt. Når kunden har bestilt varer, som i registrerer som klar til afsendelse, vil vi automatisk være fuldt opdaterede omkring jeres godsmængde til afhentning og distributionsopgaverne til dagen efter.

Vi har en fordelagtig prissætning samenholdt med øvrige aktører på markedet - specielt efter PostDK ikke længere vil køre ud med paker over 20KG til private.

Håber du vil overveje vores løsning - send evt en PM hvis du vil starte en dialog omkring mulighederne.

Det gælder naturligvis alle der kunne se en fordel i vores løsning... :-)

Håber ikke mit lille salg-indlæg bliver taget ilde op.

 

mvh

Peter Bräuner

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har bilen, har jeg et momsnr og kørekort

Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne give et tilbud på kørslen

ring: 50 51 91 51

JMN Transport

 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg har da stor forståelse for dit "salgs-indlæg"  det er jo trange tiderSad Men der er faktisk en del at hente ved den løsning jeg har i tankerne. Udover en noget andet lønniveau er andre udgifter som forsikring og service betydligt lavere syd for grænsen. Vi servicerer allerede idag vore biler i Flensborg hvor vi sparer over 50% og det vil ved et stort service sige at vi sparer ca.6-7.000,- kr. Mht. afstand ligger vi kun 140 km fra Flensborg (heraf de 100 km via motorvej) så tidsmæssigt er det såmænd ikke værre end at køre igennem Kbh. i morgentrafikken. Da vi opererer i cateringmarkedet kræver vore varer køl på bilen og yderligere skal der leveres til aftalte tider. Så på den ene eller anden måde er vi nødt til selv at have hånd i hanke med distributionen. (Vi kører ikke til private).

Det skal nævnes at vi pt. har ansat en dansk chauffør, så tankerne går lidt længere ud i fremtiden. Men handel med fødevarer er ikke et højavanceområde, så vi må hele tiden optimere og jagte de kære omkostninger. Ligesom i vognmandsbranchenWink

  

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

 

Jeg havde mente at have set i ét af dine tidligere indlæg, at i tidligere har haft 3-4000 årlige forsendelser eller noget i den retning. Gik derfor ud fra der var tale om privat leveringer....Tanken var vi kunne tilbyde jer noget reél værdi for jeres kunder for en bedre pris end de fleste andre - hvis man taler privat leveringer. Og iøvrigt har vi da også fornuftige kølebiler (med lift) på hylderne - så hvis der engang skulle opstå noget akut (sygemeldinger, nedbrud eller lignende) kan du bare kontakte mig. Så kan vi da løse situationen for jer.

Men nu var det jo ikke salg det hele, så jeg har da lige lidt at tilføje. Smile

Hvis i alligevel er indstillet på at udnytte landegrænser/prisforskelle osv i jeres forretningsmodel - har i så overvejet at tage det næste skridt og bruge tyske biler? Har selv overvejet det til mine distributionsbiler, men pga forsikringsforhold og andre små problematikker er jeg gået fra det igen. Der er jo stadig en fornuftig besparelse på reg. afgift og moms, der alt i alt betyder lavere ydelser. Bilmarkedet er også pænt  presset i tyskland og man kan for tiden få yderst fordelagtige leasing aftaler - ofte uden 1. betalinger. Det kræver en tysk filial/afdeling af jeres selskab - men det kunne da være en vej at gå for den yderst omkostningsbevidste. Er der ikke også noget med lavere moms på fødevarer i tyskland? Så kunne i da for alvor optimere forretningen...

- Peter

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Ja det er nok min formuleringsevne der halter, for det var sådan set i den retning mine tanker gik. At finde en person tæt på grænsen  (syd for) som ville være selvstændig med egen kølebil. Så ville vi ikke have egne biler og kun have en fast udgift (timepris, km-pris eller hvad man nu aftaler). Jeg ved fra de chauffører som leverer de varer vi importerer at en tysk chauffør får ca. 8-10 euro i timen og som nævnt er alle andre udgifter tilsvarende lavere. Det er iøvrigt tankevækkende at vi ikke skal længere væk før end niveauet er så forskelligt. Den med at flytte hele butikken sydpå har jeg vendt med fruen - men det faldt ikke i god jordBig Smile

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vistnok nogle lovgivningsmæssige problematikker i det. Ihvertfald hvis bilerne der skal benyttes er lastbiler. Er ikke helt stærk i reglerne på det område, men jeg mener ikke det er tilladt for en udenlandsk vognmand at køre en lastbil til DK og køre indenrigs distribution. Jeg kan lige tjekke med en kollega og vende tilbage med info hvis det er relevant?

- Peter

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er ikke noget vi højaktuelt går og pønser på, men det er jo altid rart at være på forkant. Vi bruger kun varebiler under 3500 kg.  Jeg ved at andre af vore kolleger i branchen kører med biler på tyske plader, så det er egentlig derfra interessen kommer. Man ser af og til varebiler med tyske plader men med danske firmareklamer på siden. Men om det er efter reglerne og hvordan de egentlig gør aner jeg ikke. Det var også lidt det jeg håbede på at få opklaret i denne tråd...

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Stift et gmbh i tyskland. Sælg dine nuværende biler i DK til dette selskab og få i den forbindelse refunderet den af Skat vurderede registreringsafgift. Indregistrer dine biler dernede, ansæt en chauffør og skriv en samarbejdsaftale med dig selv i DK. Så kan du udnytte de lave priser, lønninger osv og fakturere dig selv den lavest mulige pris der bare skal gå lige op med omkostningerne. Ikke særligt kompliceret egentlig... Smile

Det var da én mulighed...

- Peter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)