Hej Er der nogen som har erfaring med tyske vognmænd (3500 kg) til distribution af varer i DK. Jeg har et par varebiler til at køre og skal snart have en ny chauffør da ham jeg har stopper. Det har egentlig fungeret ok da han er selvstændig og blot har sendt mig en regning på de timer han har haft (så slipper jeg for alt adm.bøvlet). Men nu har jeg tænkt lidt over om man skulle forsøge med en løsning syd for grænsen. Her er alt jo billigere (forsikring, reperation, løn m.m.) og i disse "krisetider" er det med at holde fokus på omkostningerne. Så hvis man kunne lave en aftale med en selvstændig tysker om kørsel, ville der være en del at spare her.
|
Hej Lars,
Jeg ved godt jeg ikke direkte besvarer dit spørgsmål, men har du overvejet at bruge et uafhængigt landsækkende distributions selskab?
Min umiddelbare vurdering vil være, at den pris du kan opnå i tyskland ikke vil væsentligt lavere end den et dansk firma kan tilbyde. Alt efter udgangspunktet for jeres distribution vil vognmanden få temmeligt langt til sit startpunkt - hvilket vil afspejle sig på prisen. Selv en tysk vognmand skal jo tage højde for sine tomme km i sin prissætning. En anden problematik kunne være den profil som dit selskab signalerer over for sine kunder (fairfood.dk???) Lugter det ikke lidt af underbetalte østarbejdere... :-)
For ikke at nævne kommunikationen med kunderne, som jeg mener er altafgørende for at give kunden en god oplevelse.
Min transportvirksomhed kommer i hele landet 2-3 gange om ugen p.t. med ønske om snarest muligt at udvide dækningen til alle hverdage.
Vores primære fokus ligger på distribution til private, hvor vi har et yderst velfungerende adviserings- og omdiregerings system i drift. Vi griber så lidt som muligt ind i kundens hverdag og sørger altid for optimal service for alle vores modtagere.
Vi arbejder iøvrigt 100% papirløst med elektroniske fragtbreve og underskrifter fra kunderne. Vi leverer også komplet track and trace på alle vore forsendelser.
Hvis I skulle ønske det, har vi mulighed for at integrere vores IT system med jeres shop. I vil således eliminere alle manuelle opgaver ifbm fragt. Når kunden har bestilt varer, som i registrerer som klar til afsendelse, vil vi automatisk være fuldt opdaterede omkring jeres godsmængde til afhentning og distributionsopgaverne til dagen efter.
Vi har en fordelagtig prissætning samenholdt med øvrige aktører på markedet - specielt efter PostDK ikke længere vil køre ud med paker over 20KG til private.
Håber du vil overveje vores løsning - send evt en PM hvis du vil starte en dialog omkring mulighederne.
Det gælder naturligvis alle der kunne se en fordel i vores løsning... :-)
Håber ikke mit lille salg-indlæg bliver taget ilde op.
mvh
Peter Bräuner