Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal links pr side overstiger 100

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi er ved at lægge sidste hånd om vores hjemmeside, jeg desværre ikke kan sende link på her endnu, da det endnu ikke er online...

Jeg har læst mig frem til at man ikke må have mere end 100 links pr side både interne links og links til andre sider.. det var vi ikke klar over og vores programmør var det heller ikke...

Nu står vi overfor et problem at vi skal have det omprogrammeret, så vi ikke bliver straffet af google, fordi vi har for mange links pr side...

Det er sådan, at vi på mange sider har en masse forskellige links både internt og til vores leverandører, diverse artikler m.m. Vi er oppe på 150 links på nogle sider....

Nu siger programmøren at man kan lave nogle af links i java, så kan de ikke læses af google... jeg har hele tiden troet, at alle links læses af google??

Hvordan kan vi beholde links, uden at de ER "links"....??

Håber nogen kan hjælpe

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I sætter bare nofollow på de links i ikke vil give link-juice :)

 

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det har vi faktisk også snakket om, men kom frem til (uden at være sikker på det) at selvom det er nofollow, så tæller det stadig som et link på siden, dog uden værdi.... men google anser stadig siden som havende for mange links pr. side?!

Er det helt forkert?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Blueman,

Det er ikke sådan, at I bliver straffet af Google for at have for mange links på en side. I skal blot ikke regne med, at Googlebot nødvendigvis følger dem alle.

Nogen har rapporteret, at der på deres sider bliver fulgt væsentligt mere end 100 links, men vil I være helt sikre på, at de alle bliver fulgt, bør I holde antallet nede.

Og ja, I kan godt lave nogle af de mange links på jeres side m. javascript, som Googlebot ikke læser. Så tæller de ikke med, fordi de slet ikke bliver opdaget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis bare i bruger no-follow så tæller det ikke med som et link, så der er ingen grund til at "pakke dem ind". :-)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank og Anders

Tak for jeres svar... Jeg vil nok hellere være på den sikre side Smile

Anders, er der ulemper ved at "pakke dem ind"? Altså ser Google negativt på links der er pakket ind og bør nofollow foretrækkes i stedet for javascript?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

blueman71:

Anders, er der ulemper ved at "pakke dem ind"? Altså ser Google negativt på links der er pakket ind og bør nofollow foretrækkes i stedet for javascript?


Google "ser" slet ikke links i javascript, da Googles søgerobot ikke kan læse javascript. Derfor bliver der heller ikke set negativt på javascript-links.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du er bange for der sker ??

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal du jo ikke skrive din hjemmeside til søgemaskinerne men til kunderne/brugerne. Hvis det giver mening ifht. kunderne at der er 100 links på siden(gør det nok næppe) så skal der være 100 links på din side.

De regler du henviser til at laver for at undgå såkaldte linkkataloger, hvor folk linker til højre og venstre for at skaffe sig selv / sine kunder, en masse indgående links.

Generelt skal du ikke være nervøs med mindre du forsøger at snyde :)

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er bestemt ikke noget snyd med links... men der er mange og de er sådan nogenlunde relevante, men måske nogle ikke er så meget...

Det jeg er bage for er at google kommer forbi siden og tænker alt for mange links, forvirrende side, får ikke så meget værdi??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)