Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbureau ønsker feedback på egen nye hjemmeside

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som overskriften fortæller så er vi et webbureau, hvilket naturligvis betyder, at vores egen hjemmeside skal være på et ret højt niveau. Derfor er denne under konstant udvikling og vi kan i dag præsentere vores nye 2009-udgave.

Håber I kan give god og konstruktiv feedback på vores nye hjemmeside.

www.omega-web.dk

 

Med venlig hilsen

Michael Aagreen Sørensen

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tillykke med jeres nye site !

Superflot og stilfuld grafik. Man kan virkelig mærke at i har kælet for det. Meget lækker navigation. Cool
Men hvad med koden? har i prøvet at køre  Markup Validation Service?
Man kunne jo gøre det til et mål at 2010 udgaven af jeres websted skal overholde w3c standarden.

God vind Smile

 

Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jon

Tak for den gode feedback.

Vi er rigtig glade for, at du bemærker der er kælet for denne hjemmeside. Det var nemlig lige præcis denne reaktion vi havde håbet på, da vi har sat stor fokus på detaljerne.

Med hensyn til koden, så har du fuldstændig ret i, at den skal overholde w3c standarden. Men vi har ikke tænkt os, at vente til 2010Smile. Dette punkt er nemlig bragt i orden i dag.

Vi håber på, at modtage yderlig god og konstruktiv feedback fra jer aminoer. 

Med venlig hilsen

Michael Aagreen Sørensen    

Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det ser flot ud med jeres virtuelle mappesystem. Jeg forstod dog først sent hvad det egentlig var. I kunne overveje at gøre det tydeligere ved at skrive under den enkelte mappe: "Omega-web 2009 // opgave: Trykvare" eller i overskriften: "Nyeste projekter (firma // opgavetype)"  eller lignende. (Jeg ved heller ikke om det er et reelt problem, jeg undrede mig bare...)

Generelt virker siden nem og brugervenlig på det tekniske niveau. På det sproglige niveau kunne det godt være skarpere. Tyrkfejl: "et glimt at din hjemmeside", uklarhed: "I midten af company-cirklen" (hvad er "company-cirklen"? Det er tilsyneladende et ord I selv har fundet på?), forkert grammatik: "Herudfra alting springer" - burde nok være "Herudfra springer alting". Overskriftfejl: "Webmaster, der holder i snorene" - her er der ingen eller i hvert fald ret vag sammenhæng mellem det følgende indhold, og det forvirrer. 

I sælger ikke en sproglig ydelse, det er jeg klar over, men sproglig brugervenlighed er lige så vigtig som teknisk brugervenlighed. (- sagde retorikerenSmile)

Nu ved jeg ikke om I allerede har en tekstforfatter tilknyttet; hvis I har det, burde I nok lige få ham til at kigge det sproglige igennem. Hvis I ikke har en tekstforfatter tilknyttet, kan vi måske hjælpe hinanden. Skriv endelig tilbage hvis det har interesse.

 

Mvh Søren Stochholm

Selvstændig retoriker, Sprogzonen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Ganske udemærket site. Ser overall rigtigt godt ud.

Dog finder jeg farve valget en anelse dystert, men det er nok mere en smagssag.

Ellers skal i have jeres logo i en lidt bedre opløsningen, da det i mine øjne virker lidt "kantet og hakket", hvis du forstår. Og så synes jeg i skal droppe at banneret går helt ud til kanten, det virker for mig lidt forvirrende og skaber en ubalance.

Men ellers super godt! =)

Dbh Rasmus

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også jeres site, er helt okay, det er ihvertfald bedre end så meget andet man ser.

Men der er også en del forbedringer, der med fordel kan laves. F.eks. er der sjusket en del med brug af ViewState. Husk at ViewState bruges til, at introducerer state for bruger input(textbox, radio.. ), der er ingen grund til at havde det når der ikke er bruger input, så det bør fjenes. Hvis der skal være ViewState er det en god ide at ligge den på serveren istedet for klienten, på den måde har det mindre/ingen effekt på SEO.

Derudover så er billederne i jeres karosseller gniderede, det er rigtigt synd for det er en fed effekt. Selve karossellen kører også mere hakket end mange andre steder. Der findes standard flash kontroller, man kan købe der kører væsentligt bedre. Andre karossellers svaghed er resizing i tilstrækkelige kvalitet, så hvis jeg var jer ville lade vær med at roterer mine billeder. Istedet bare vise dem som almindelige screenshots

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm........

Som udgangspunkt et fint site.......

Dog er det meget mørkt og jeg troede nærmest at det var noget spil ala doom eller noget i den stil.

Teksterne skal nok lige have en omgang........jeg startede forfra med flere af sætningerne og det er aldrig godt. Der mangler vist også et par ord hist og her.

Der er også en sætning, der starter med "i midten af company-cirklen"...........øh hvilken company cirkel, ville mange måske tænke.

Jeg kunne foresille mig, at nogle virksomheder, ville finde det en smule respektløst, at deres website er stedet hvor.....i bedste yoda-sil "herudfra alting springer" - mange vil nok mene at deres produkt (er) er kernen.

Anyway.....fint site, men for dystert til min smag, og så mangler jeg, hurtigt, at finde ud af, hvad det går ud på.

Håber at I kan bruge det.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den gode feedback.

Vi tager helt klart kritikken til efterretning.

Hvis vi opsummere mange af svarene, så kan vi se, at det generelt er designet i finder en smule dystert og at der skal arbejdes videre med teksten. Disse punkter vil vi helt sikkert kigge på med det samme. Med hensyn til flashanimationerne så er de Work in progress, så kommentare på disse er vi rigtig glade for. 

Med venlig hilsen

Michael Aagreen Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Jeg er den anden del af firmaet.

Tak, for at gøre os opmærksom på vores ViewState, det er hermed formindsket kraftigt

Som du rigtig nok skriver er flash elendig til Anti-alias på billeder der rezises i flash.
Logoet er skiftet ude så det ikke er resized i flash, men holder den originale størrelse.
Men vi kan pt. ikke gøre meget ved billederne i Karrusellen (og forsiden), men vi ville heller ikke droppe den, da mange (I vores målgruppe) er vilde med den, og syntes den har god eyecandy værdi.

 

Til Business & Rasmus Scheuer-Larsen

Vi valgte at gøre hele sitet mørkt for at fremhæve indholdet og billederene.
Baggrunden var original lysere, men for læsevenlighedens skyld var vi nød til at gøre den mørkere.

Vi ville prøve at få nogle flere billeder ind på forsiden for at lysne noget mere op, og for at gøre det mere klart hvad det er vi laver

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jonas

Jeg er helt enig med dig i at karusellen, er rigtigt fed at havde med. Jeg ved ikke om i selv har programmeret den eller købt en komponent. Men der findes meget bedre versioner end den I bruger. Hvis vi antager at I selv har lavet den, så kan man lave et lille tricks hvor man uploader billederne både i deres mindste størrelse og deres største. Så behøver Flash kun at stå for resizing under selve animationen. Det vil ihvertfald få jeres forside til at se bedre ud. Bemærk f.eks. hvor dårligt flash resizer den hvide border på første billede på forsiden.

Den anden pointen, er at man måske skulle vende skærmbillederne direkte ud imod brugeren. Så tror jeg brugeren bedre kan genkende dem som screenshots og ikke bliver forvirret. Så undgår i også den underligt brudte hvide border i jeres karusel.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)