Mavefornemmeler gør det desværre ikke alene.
Jeg har hundredevis af ideer og masser af mavefornemmelse, men det er ikke godt nok
Når jeg har lyst til at kaste mig over et nyt projekt, så starter jeg med at skrive de mest beskrivende ord på
http://inventory.overture.com på engelsk.
For at blive i fittness verdenen så kan man skrive fittness ind og se hvad der kommer tilbage.
Herefter kikker du efter ord, som mere præcist beskriver din ide.
Her er søgningerne så mange, at jeg ville sige, at mange af resultaterne er relevante og interessante.
Selv om man ikke bare kan overføre tallene i alle brancher, så er disse resultater et vink med en vognstang om man er på rette spor. (Nogle ting KAN være specifikke for Danmark, hvis du vil arbejde lokalt)
DU KAN IKKE SKABE ET
MARKED SOM IKKE EKSISTERER
(men er der et marked, så kan du lede folk i din retning
)
Hvis ideen ser ud til at være noget folk faktisk leder efter (5.000+, så er den umiddelbart gangbar), så ville jeg skrive disse mest relevante søgeord ind på
Google, både på engelsk og dansk og begynde at studere konkurenterne.
Hvor mange er der? Hvor godt er deres
hjemmesider optimeret til søgemaskinerne? Hvor mange Adwords annoncer er der? Hvad vil prisen være for at komme på første side på Google for dine søgeord?
Hvad vil salgsprisen være for dit produkt? Hvor mange besøgende regner du med før du har et
salg. Kommer de besøgende igen. Hvor tit? HVAD ADSKILLER DIT PRODUKT FRA ALLE DE ANDRES??? Hvorfor skulle kunden vælge dig og ikke en af de andre?
Så kan du regne på tallene og se om der er en ide i at fortsætte
Mvh,
Christian