Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af logo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med et større projekt hvor et væsenligt element er brug af logoér fra eksisterne firmaer, herunde nogen af de helt store og tunge i dansk erhvervsliv.

Dette har lært mig at man skal være meget forsigtig, med brug af fremmede logoér, derfor er jeg gået igang med det store og tidskrævende arbejde, at indhente tilladelse af brug af hvert eneste logo, pr er der over 170 stk. Typisk tager det mellem 4 og 8 mails med forhandlinger, at opnå en tilladelse, bare så i alle der rumler med planer, til et projekt ikke kommer i problemer hvis i eks. har brug for, at anvende et logo eks. i en webshop, du skal huske at få din EGEN tilladelse til dette brug.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Det lyder spændende og som en masse hårdt arbejde. Så det er bare med at klø på!

Held og lykke med projektet =)

Dbh Rasmus

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja jeg mener det er vildt spændende mit nye projekt, elles ville jeg nok heller ikke have begyndt det Stick out tongue

Det er med at bruge knolden og tage hver eneste ansøgning som en unik opgave for modtageren vil natuligvis hurtig kunne gennemskue hvis det bare er en la la standartmail man sender til dem, Det er meget afgørende der opnås en personlig kontakt.

Et lille eksempel:

Har ansøgt LEGOLAND om international brug af deres logo og fik afslag i første mail, efter et par mails mere er vi blevet enige om de afventer et svar, indtil de ser det færdige samlet koncept i en beta test, således de kan se hele sammenhængen, og derudaf vudrer om mit projekt er "seriøst og reelt nok" til de vil sammenkædes med det.

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Et lille eksempel:

Har ansøgt LEGOLAND om international brug af deres logo og fik afslag i første mail, efter et par mails mere er vi blevet enige om de afventer et svar, indtil de ser det færdige samlet koncept i en beta test, således de kan se hele sammenhængen, og derudaf vudrer om mit projekt er "seriøst og reelt nok" til de vil sammenkædes med det.

Problematikken er vel ikke at godkende brug af logo i forhold til projektet her og nu, problemet ligger vel mere i hvorledes udvikles projektet og hvilke uheldige omstændigheder kan opstå i fremtiden. Så var det mig som sad som beslutningstager om brug af virksomheds logo, ville svaret være et klart nej. Enkelt stående begivenheder kan man styre, men en generel tilladelse nej tak. Hvis det lykkedes for dig at få tilladelser som gælder generelt, må du være en god sælger.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kijo

Om jeg er en god sælger ved jeg ikke noget om, men tager tingne oppefra og ned. Du har ret i din vudering, men det gælder såsandelig også her og nu brug. Et koncept som LEGOLAND er jo et familie udflugtssted, hvor folk skal kunne være glade og trygge, derfor har LEGOLAND stor fokus på hvem, der bruger deres logo både i stor og lille målstok. LEGOLAND er jo så store, så de ramle hårdt ned på en lille mand ,som mig hvis jeg bare bruger deres logo uden tilladelse for, at fremme mit projekt i et eller andet omfang, det samme vil med sikkerhed gælde for eks. BAUHAUS, IKEA, JYSK ect.

Det er jo ekstremt svært, at spå om hvordan fremtiden ser ud for os alle. Derfor er jeg på igen måde i stand til at spå om dette, men kan give garanti overfor mine partner, at jeg vil gøre hvad der er muligt for mig for ,at undgå misbrug af opnået aftaler om brug af logoér gennem mit projekt. Det er jo til fælles gavn for mig og div. firmaer at indgå disse aftaler om brug af logo.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)