Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect af domæner til hoveddomæne -

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det med redirect af domæner og SEO ?

Hvis jeg nu har en webshop der sælger bestik og service. Så har jeg måske domænet bestik.dk som mit primære site.

Så køber jeg nu domænerne gafler.dk, knive.dk, kniv.dk, ske.dk, teske.dk., gaffel.dk, service.dk. 

På domænet fintbestik.dk har en konkurrent en tilsvarende shop - den køber jeg også. Fintbestik.dk har 1000 links der peger hen på domænet.

Jeg tager nu alle domænerne som jeg har købt, samt fintbestik.dk og 301 redirecter det hele til bestik.dk

Er der noget SEO problem i det?

Hvad hvis jeg køber gummistøvler.dk et meget populært website om gummistøvler med 10.000 link der peger hen på den - altså et website/domæne som intet har med bestik at gøre og 301 redirecter den til bestik.dk ?

Tror Google nu at bestik.dk handler om gummistøvler eller hva?

For at undgå at komme til at handle om gummistøvler -skal man så bruge en såkaldt 302 redirect eller måske et script?

Jeg er sådan set ligeglad med en eventuel SEO effekt - er bare interesseret i den direkte trafik hvis det kan lade sig gøre uden at ødelægge eller mudre budskabet rent SEO mæssigt.

Nogen SEO professor der har en mening om det?

På forhånd tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu når der ikke er andre som har svaret dig så vil jeg komme med et forsigtigt bud, for jeg har ikke nogen direkte erfaring med dette "forsøg" endnu.

Jeg tror ikke du skal være bange for at Google bliver forviret over om du handler med gummistøvler eller bestik hvis blot du sørger for at indholdet på din hjemmeside kun omhandler det ene søgeord. (Altså bestik).

Når det så er sagt så tvivler jeg på at du får en særlig god effekt ud af det rent seo-mæssigt for alle links som pejer på domænet med fx teksten "gummistøvler" vil ikke være meget værd længere.

..og når vi snakker direkte trafik så tror jeg ikke du får mange kunder ud af at gummistøvler.dk pejer på bestik.dk. hvis jeg som kunde går ind på gummistøvler.dk så er det for at købe gummistøvler og ikke bestik.

..Hvis det var mig som ville gøre dette, så ville jeg sørge for at de købte hjemmesider havde næsten samme indhold som mit eget, for ellers er trafikken og SEO effekten ikke meget værd i mine øjne. :)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså Google vil tro at din side OGSÅ omhandler gummistøvler, men det vil ikke skade din side. Det betyder, at din side får mange flere links. Værdien fra gummistøvle-domænet føres ikke 100% med over, men du får en meget stor del af det (mit personlige bud er som regel ikke mindre end 80%)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)