Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg sælge fysiske CD'er eller tilbyde downloads - or both?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg vil gerne sælge noget musik.. Ikke sådan noget CDON eller iMusic med en bred vifte af musikgenre, men udelukkende nogle få genre inden for musik. På den måde kan jeg f. eks. lave interviews med kunstnere og gøre det mere interessant for kunden (forhåbentligt) fordi jeg ved sådan nogenlunde hvad vedkommende vil høre og læse om. Altså lave en blanding af musikportal hvor jeg samarbejder med diverse eventholdere og kommer med nyheder, reviews osv.

Mit spørgsmål lyder så på: Jeg vil gerne sælge originale fysiske CD'er til at starte med og senere give kunderne mulighed for at downloade skidtet (i stil af iTunes og TDC Play) hvis det første bliver en succes. Men lever jeg i det forrige århundreder med sådan en tanke, eller findes der stadig mennesker der køber CD'er? Ville det være langt smartere at tilbyde downloads?

Vi er stadig KUN i opstartsfasen så har stort set ikke lavet noget research.. Bær over med mig hvis CD'er er nærmest non-existing længere :D

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja vi køber i hvertfald cd'er hjemme hos mig.. Især min datter (på 12) og min mand.. Og de bliver stort set altid købt på nettet.
Men vi har også nogle gange købt sange som downloads, men altså mest cd'er..
Så kan vi tage dem med i bilen osv., og vi kan jo alligevel læg dem fra cd'en over på computeren eller lign., hvis vi har brug for det.

Men kan da godt være, jeg bare ikke er med på noderne :-)

Har du set om der (fx på danmarks statistik) findes statistikker over hvor mange der downloader sange og hvor mange der køber cd'er?

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Hvis du vil sælge niche musik, tror jeg det er en fin idé at starte ud med salg af cd'er. Målgruppen der lytter til niche musik, kan ofte godt lide at købe rigtige cd'er, hvor musikken er i god kvalitet, coveret er med osv. Evt. kunne en række ekslusive vinyler også være en mulighed.

Du er mere end velkommen til at smide mig en mail på hundahl@upfront.nu Wink


Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Tja vi køber i hvertfald cd'er hjemme hos mig.. Især min datter (på 12) og min mand.. Og de bliver stort set altid købt på nettet.
Men vi har også nogle gange købt sange som downloads, men altså mest cd'er..
Så kan vi tage dem med i bilen osv., og vi kan jo alligevel læg dem fra cd'en over på computeren eller lign., hvis vi har brug for det.

Men kan da godt være, jeg bare ikke er med på noderne :-)

Har du set om der (fx på danmarks statistik) findes statistikker over hvor mange der downloader sange og hvor mange der køber cd'er?

Hej Jakodan og tak for svaret.

Vi har ikke fået søgt så meget på statistikker, ville lige høre et par meninger i første omgang, men der er noget der tyder på at I langt fra er de eneste der køber CD'er: http://www.it-borger.dk/Trends/nyheder/sterk-vekst-i-salg-af-musik-pa-nettet. CD'er dominerer åbenbart stadig markedet for salg af musik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hundahl:

Hey

Hvis du vil sælge niche musik, tror jeg det er en fin idé at starte ud med salg af cd'er. Målgruppen der lytter til niche musik, kan ofte godt lide at købe rigtige cd'er, hvor musikken er i god kvalitet, coveret er med osv. Evt. kunne en række ekslusive vinyler også være en mulighed.

Du er mere end velkommen til at smide mig en mail på hundahl@upfront.nu Wink

Det er også helt sikkert at det skal sælges som noget eksklusivt. Når man nu laver en side med så indskrænket et udvalg i forhold til CDON og iMusic så er det vel næsten også et must for at overleve som minimum at komme med noget historie og kunsterbiografi for CD'erne.

Men det er godt at få bekræftet, at folk stadig hører CD'er og noget tyder på at vores målgruppe også gør.

Flere inputs er selvfølgelig velkomne!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre bege dele....

Dog ville jeg sikre mig at formatet på filer, også blev i lossless format (fx wmw) - Det resulterer i større filer, men i samme kalitet som på CD.

Der er efterhånden ved at komme godt gang i salget af fx. squeezebox m.fl.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Jeg ville gøre bege dele....

Dog ville jeg sikre mig at formatet på filer, også blev i lossless format (fx wmw) - Det resulterer i større filer, men i samme kalitet som på CD.

Der er efterhånden ved at komme godt gang i salget af fx. squeezebox m.fl.

Jack

Det er også planen at lave begge dele, men når man starter ved 0 er det er en stor mundfuld at ligge ud med både salg af CD'er og tilbyde det til download... Vi vil helst sælge CD'er og noget tyder på at det også er der pengene er lige nu. Ingen tvivl om at hvis det lykkes os at få stablet en lille forretning på benene ved CD-salg, så kommer der også downloads.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desuden også teknisk set, en del mere omfattende at skulle lancerer en shop med download af musik... Så helt klart smartest at starte ud med cd'er, og når i så får godt gang i biksen, overveje at udvide med downloads.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nøjagtig! Ellers havde det næsten været smartere at tilbyde downloads i første omgang, for så var vi fri for at tage en chance og købe et kæmpe lager af CD'er af hjem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)