Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan? Projektplan? Projektudvikling?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:
så nu kan vi snart komme rigtig igang

God fornøjelse.

mvh Hans

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia og Melanie!

Jeg har en del erfaring med investorrelationer og forretningsplaner, mv.
Hvis I vil optimere jeres tid mht. kapitalfremskaffelse, så bør I udarbejde følgende:

1) En forretningsplan
2) Et detaljeret og realistisk budget
3) En super powerpoint præsentation
4) Kundedokumentation
5) En lækker grafisk identitet

Ad 1 - Skal naturligvis være omfattende og gennemtænk. Dog accepterer mange investorer, at der er løse ender, så længe man kan redegøre for hvorfor de er løse og hvad man senere vil stille op med dem. Der er mange meninger om forretningsplaner, mit bedste råd er: Lav en plan, om ikke for jeres egen skyld. I arbejdet med at lave en forretningsplan får man struktureret og sat ord på en masse tanker. Det skaber et perfekt fundament for kommende udfordringer så som salgs- og investordiskussioner, mv.   

Ad 2 - Med en så kort tidshorisont bør jeres budget nærmest være ugebaseret. En investor vil meget gerne tracke præcis hvad enhver krone skal bruges til og hvornår.

Ad 4 - Dette punkt er nok det mest vigtige for en investor. I bør allerede nu gå igang med at sælge produktet, det vil virke meget positivt på en investor. Hvis I befinder jer i detailsegmentet, så burde I allerede nu kunne sælge produkterne til grossister, butikker og lignende. Hvis I sælger direkte til forbrugerere så sælg produktet til dem. I laver naturligvis en salgsaftale, som beskriver de features produktet vil indeholde og som vil blive leveret når produktet kan leveres. Betaling vil naturligvis først finde sted ved levering. Hvis I ikke kan sælge produkterne, så skal I som minimum kunne få jeres kommende kunder til at underskrive en hensigtserklæring.

Ad 5 - Det skal ikke være den endelige grafiske identitet, blot jeres første version. Det virker overbevisende og professionelt på en invester og forstærker desuden jeres interne projektopfattelse - projektet bliver mere håndgribeligt.

De bedste hilsener,
Aleksander

 

Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Her lidt input fra en der har både været investor og søgt kapital i adskille projekter gennem årene.

 

Det er vigtigt hvis man skal skaffe kapital at lave en business case.

En business case kan være delt op i tre dele. Den første del er selve forretningsplanen. Som professionel investor vil første del OFTE være tilstrækkeligt til at vurdere forretningsplanens holdbarhed og koncept. Anden del beskriver forretningsgangene i selskabet mellem samarbejdspartnere og kunder og tredje del er en detaljeret gennemgang af produktet. Her er forslag til opdeling af business case.

Bemærk at jo bedre man gør forarbejdet jo lettere bliver det at skaffe kapital og få succes. Hvis man i del ll kan vedlægge en tyk stak af forhåndsgodkendelser fra fremtidige kunder der bekræfter at de tror på projektet og at de vil købe produktet eller servicen når den bliver lanceret er man nået langt for at få succes.  

Del 1

 

Forretningsplanen:

 

  1. Virksomheds- og projektbeskrivelse

 

  2. Investors rolle

 

  3. Produkt- og markedsbeskrivelse

 

  4. Ledelsesbeskrivelse

 

  5. Økonomiske nøgletal og budget

 

  6. Executive Summery

 

Del 2

 

Aftaler, kontrakter, jura og markedsføring:

 

Del 3

 

Detaljeret gennemgang af produktet

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia og Melanie,

Jeg kan kun sige at min erfaring siger at det altid er en god idé at lave en forretningsplan - også ifm. projekter.

Jeg har selv udarbejdet sådanne planer for en større dansk virksomhed ved introduktion af nye produkter til markedet.

Selvfølgelig skal I tilpasse planen til netop Jeres projekt og de forhold der er vigtige for Jer - men I kan helt sikkert gøre brug af nogle af de mange skabeloner der findes på nettet.

Savner I inspiration er I også velkommen til at kigge forbi min blog, som netop har til formål at inspirere til udarbejdelse en forretningsplaner. Kommentarer er meet velkommen ;-)

forretningsplanen.blogspot.com

./Claus\.

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)