Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms - kun de store fritages

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du finder slåfejl, dårlig dansk eller bandeord i det følgende, så er det fordi jeg skal have det her ud i en fart og er i råddent humør! 
Først kommer det frem, at danske virksomheder nu får udsat indbetaling af skat og moms i seks måneder, men øøøøhhhh, der var lige noget, som de havde glemt at fortælle.
For i dag slap katten så ud af sækken. De små virksomheder får ikke samme udsættelse som de store virksomheder!
Jeg synes !!?##!! (foregående er indsat i stedet for et langt bandeord) at det ligner en svinestreg.
Resultatet af det her er, at alle de store virksomheder nu får en kæmpe likviditet i en periode, mens de små virksomheder, der ofte er dem, der kæmper allerhårdest med bankernes totale modvilje mod at låne penge ud eller bare forhøje kassekreditten, må sejle deres egen sø.
Hvad fanden er det, der foregår?
Jeg sidder med en brandvarm mistanke om, at hjælpen til de store virksomheder kommer som følge af, at Novo Nordisk, Carlsberg, Mærsk og de andre kæmper har en direkte telefonlinje til ministrene og har udført et solidt lobbyarbejde for at få gennemført det her.
Jeg får kvalme af, at det efterhånden er sådan, at kun de, der gnubber skuldre (og andre legensdele) med ministre og embedsmænd, kan få gennemført alle mulige særordninger og privilegier.
Jeg ejer selv en virksomhed, hvor jeg i flere tilfælde har været i kamp om ordrer med nogle af de store i branchen. Jeg kan nu se frem til ulige konkurrence fra deres side. I de næste seks måneder skal de ikke indbetale skat og moms og får på den måde en stor likviditet, som de kan bruge direkte til at ødelægge markedet for de små virksomheder i branchen.
Jeg bliver så rådden i kastetten over sådan nogle lortebeslutninger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne pakke kommer primært til at hjælpe virksomheder, der har momsregning hhv. hver måned / hvert kvartal. Der gives kort sagt 1 måneds ekstra kredit - Pakken har dog kun gyldighed i 6 måneder.

Pakken kommer naturligvis ikke til at omhandle virksomheder med momsafregning hver 6. måned, da pakken har udløb førend moms for 1. halvår 2009 skal afregnes. Du kan så sige at fristen for indbetaling for moms 2. kvartal 2008 ikke rykkes frem, men det er jo så, hvad det er.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

 

askjaer:

Hvor har du det fra?

Børsen fredag siger specifikt det modsatte:

Historien har kørt i nyhederne på radio og TV-avisen her til aften.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Børsen nævner slet ikke de to seriøse kritikpunkter:

1) De virksomheder der afregner halvårligt.
2) De små enkeltmandsvirksomheder der ikke afregner A-Skat fordi de betaler B-skat med månedlige skatteindbetalinger

Skatteministeren sagde det jo meget klar i TV-avisen kl. 18:30 - (sådan frit oversat): "Vi vil da fucking skide på de små virksomheder og iværksættere. Det vigtige for os har været at hjælpe de stor og mellemstore virksomheder"

Anden prioritet er så at han påstår at der er nogle der vi se på om der også kan gøres noget for de mindre.

Tak, så ved vi da i hvert fald hvordan regeringen prioriterer iforhold til iværksætteri. Endnu engang må jeg så blot sige at jeg brækker mig hvis jeg hører medlemmer af denne regering påstå en gang til at de er iværksættervenlige.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Skatteministeren sagde det jo meget klar i TV-avisen kl. 18:30 - (sådan frit oversat): "Vi vil da fucking skide på de små virksomheder og iværksættere. Det vigtige for os har været at hjælpe de stor og mellemstore virksomheder"

Anden prioritet er så at han påstår at der er nogle der vi se på om der også kan gøres noget for de mindre.

Enig - det var også min opfattelse af hans udtalelser. De vil skide de små virksomheder en hatfuld - undtagen når de kan uddele en latterlig iværksætterpris eller få noget gratis PR...
Jeg glæder mig til at se, hvad hans embedsmænd finder ud af i forhold til de små virksomheder. For mig lød det fuldstændig som en af den slags politikerudtalelser, der ikke var noget indhold i.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Bedsted
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

...og dertil kan man så sige, at de små virksomheder (med kvartalsafregning af moms) normalt har en konkurrencefordel frem for os med månedlig afregning af moms :-/

Hvis det er det du tænker på. Og desuden er afregning af både moms og skat også udskudt for de små, der er ingen grund til at risikere en blodprop

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Virksomheder, der betaler moms hvert halve år, skulle have angivet og betalt moms for 2. halvår 2008 den 2. marts 2009. Denne frist er ændret til den 1. september 2009, da afregningsperioderne for 2. halvår 2008 og 1. halvår 2009 lægges sammen. En virksomhed kan dog vælge at angive momsen særskilt for 2. halvår 2008. http://anettesand.dk/2009/betaling-af-moms-for-2-halvar-2008-er-udsat/

Så nu er der vist delt lidt ud til alle.

:-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er hvad "tastselv" skriver:

Din virksomhed får i første halvår 2009 længere tid til at betale moms og A-skat og AM-bidrag.

Hvis din virksomhed er pålagt kreditbegrænsning eller er en offentlig virksomhed udskydes fristen dog ikke.

 

Regeringen har besluttet, at fristerne for betaling af A-skat og AM-bidrag samt moms udskydes. De første frister, der berøres, er:

 

- Angivelse og betaling af moms den 25. februar 2009. Denne frist er

ændret til den 25. marts 2009.

 

- Betaling af A-skat og AM-bidrag den 27. februar 2009. Denne frist er

ændret til den 31. marts 2009.

 

- Angivelse og betaling af moms med frist den 2. marts (vedrørende 2.

halvår 2008). Denne frist er ændret til den 1. september, hvor man så

kan angive og betale momsen sammen med momsen for 1. halvår 2009.

 

Bemærk, at selvom betaling af A-skat og AM-bidrag er udsat, skal der stadig angives / indberettes efter de gamle frister.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må vi jo konstatere at skatteministeren løj - eller bare ikke anede hvad han snakkede om - da han i TV-avisen kl. 18:30 i går sagde at man simpelt hen ikke KUNNE give de mindre iværksættere yderligere udskydelser. Meget betryggende at vide, at vores skatteminister er en sinke

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)