Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms - kun de store fritages

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej at momsen bliver suspenderet tror jeg såmænd heller ikke på. Det er kun visse steder i Jylland man har suspenderet momsen Big Smile Jeg tænker naturligvis på udskydelsen af betalingsfristerne. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kiggede godt nok en ekstra gang, da den kom ind i postkassen hos mig idag. Jeg afregner kvartalsvis, og er nu på herrens mark omkring hvornår jeg skal betale. Det er mig meget underligt.

Men igen, vi er jo nødt til at betale, så hvorfor ikke betale til tiden. Jeg er lidt bange for at udnytte den kredit idet jeg tror det vil ramme mig - og ikke mindst andre virksomheder der ville vælge ordningen - lige lukt i baghovedet senere - da man ville have investeret disse penge i andre ting.

Når nu skattefar skal have dem, så er det rart nok han også får dem. Så er der ikke så meget bøvl.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Michelle...din betaling bliver 20 dage forskudt i forhold til tidligere.

Det burde kunne styres*S*

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmmm..nu har jeg en del virksomheder, der skal have moms retur, grundet stor momsfri eksport.

Må jo være en ulempe for sådanne virksomheder så.

Peter - det er vel bare at angive den negative moms i god tid. SKAT tilbagebetaler negativ moms 21 dage efter modtagelse af anmeldelsen!

 

 

Fra greve
Tilmeldt 2. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man betaler ca. 150.000 i moms hver måned og ca.150.000 til skat hver måned med en kasse kredit rente på ca. 11-12% så er det vil en sparet rente på ca. 15.000 på et halvt år, det er da også hver at tage med. (jeg går ud fra der ikke er renter på udskydelsen)

Mvh. Tim

Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt men det er jo ikke umiddelbart noget som sætter gang i hjulene. Det giver ikke virksomheden en bedre likviditet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

mekanik:

Hvis man betaler ca. 150.000 i moms hver måned og ca.150.000 til skat hver måned med en kasse kredit rente på ca. 11-12% så er det vil en sparet rente på ca. 15.000 på et halvt år, det er da også hver at tage med. (jeg går ud fra der ikke er renter på udskydelsen)



Og det er lige her hvor jeg syntes at det kan begynde at blive rigtig koldt og klamt om benene (ref; mit tidligere svar)!
Det kan godt være at virksomhederne i Tim's eksempel får en imidlertidig kassekredit til 0% og derved sparer nogle penge i forhold til en rigtig kassekredit eller et lån i banken.

MEN, når der er gået et halvt år, så kommer SKAT ogvil have den udskudte skat og moms retur. Hvis man har benyttet sig af ordningen, så vil jeg gå ud fra at det er fordi man har haft behov for pengene - og hvad så hvis man i mellemtiden ikke har fået økonomien til at hænge sammen i virksomheden? Jeg vil vædde med at SKAT vil have deres penge uanset hvordan den pågældende virksomheds situation er til den tid.
Med en bank har man trods alt en rimelig mulighed for at forhandle omkring forlængelse af f.eks. en kassekredit eller et lån. Hvis der f.eks. er en stor ordre på vej ind og man allerede har et underskrevet tilbud, så kan jeg ikke forestille mig at banken vil nægte at forlænge fristen. Men hvad jeg kender til SKAT, så spiller klaveret ikke på den måde hos dem.

Så jeg vil opfordre til, at man ser denne ordning som en imidlertidig kassekredit - med en definitiv ophørsdato.
Meget firkantet set, så vil SKAT kunne tvangsopløse virksomheden, hvis man efter de 6 måneder ikke kan betale det udskudte retur + hvad der ellers er af samlet sammen af skyldig skat og moms i mellemtiden.

/Jesper

Fra greve
Tilmeldt 2. Jun 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart det er et begrænset lån og man skal være opmærksom på at pengene skal være der når perioden er slut.Jeg ved ikke om det er som at tisse i bukserne.Helt klart kan det ikke rede en virksomhed der går dårligt, men det kan være en hjælp over for genstridige banker Jeg kunne godt have brugt det for en måned siden hvor min kassekredit var trukket over med 50-100.000 på grund af en større opgave, pengene var på vej ind men banken stoppede vores lønningerSad For et halvt år siden var det ikke noget problem at have et kortvarigt overtræk på 300-400.000, men i dag er de godt nok stride, og jeg tror ikke lige det er tiden til at finde en ny bank. Big Smile

Mvh. Tim

Mvh. Tim

JLA-Teknik A/S

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)