Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interressentskab vs. andre muligheder ved 4 mandsfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Vi er 4 drenge på 21 år som er ved at starte vores eget firma op..

 

Problemet er at vi skal låne 100.000 kr som vi skal have i kassekredit da vi skal bruge lidt penge til opstart.

2 af drengene har stiftet en gæld på hhv. 100.000 og 50.000, vi andre 2 har ikke nogen gæld..

 

Hvad for en selvskabsform ville være den bedste for os?

Vi har snakket med en advokat og han siger at det vil være bedst for os at oprette et interessentskab.

Hvad er jeres holdning til dette??

 

Håber i kan hjælpe.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har det OK med at hæfte personligt og solidarisk for den gæld jeres I/S eventuelt stifter, så er det naturligvis en udemærket løsning.

Personligt ville jeg aldrig indgå i et I/S, hvis der er en risiko for at miste pengene og dermed hæfte for en større gæld.

Så ville jeg se om at stifte et ApS i stedet for, selvom det er noget dyrere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad kommer de til at hæfte for den gæld der optages i virksomheden da banken vil kræve personlig kaution for at udlåne til ApS'et. Jeg hælder derfor til at det ikke er så afgørende om I har et I/S eller et ApS hvis I ikke skal ud og forpligte jer overfor andre end banken. I kan så omdanne I/S'et til ApS når der er skabt værdier for 125.000 kr. På den måde undgår I at skulle finansiere indskuddet af egne personlige midler. Så jeg hælder umiddelbart til advokatens model.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)