Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil problemer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Lige fra 1. dag af har jeg haft problemer med min nye Iveco kassebil (3500 kg), og problemerne bliver ved med at hobe sig op. Iveco gider ikke svare på mine henvendelser selv om de har lovet at skaffe en byttebil for at reparere fejlene som de faktisk har erkendt eksisterer. Al kommunikation (og reklamationer = består af nu ca. 12 punkter) foregår via mail som de kvitterer for men de reagerer simpelthen ikke. Jeg har faktisk bedt dem om at tage bilen retur og give mig en ny bil eller pengene retur.

Da min virksomhed er 110% afhængig af at bilen kører optimalt hver dag ja så skal der ske noget inden det går helt galt men tavshed er guld............

Jeg forventer at få lavet en FDM test på bilen for at have mine påstande sort på hvidt (er jo nødvendig i en retssag) og jeg ser ikke andre muligheder end at kontakte en advokat for at få dem i snak. (telefon kommunikationen har hidtil kun givet mig en sludder for en sladder) (Iveco afdelingen som jeg har/prøver at have kontakt med skifter en del ud i personalet hvorfor jeg har rettet henvendelse direkte til salgschefen. Han gider heller ikke svare på mine henvendelser)

I dag skal bliver man jo næsten fattig af at åbne døren til et advokat kontor, så jeg ved ikke om I ved om der findes andre muligheder som er billigere? eller om I kan anbefale en med speciale i biler?

(FDM tager sig ikke af erhvervsmæssige retssager)

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er de færreste autohandlede der gider bruge tid på mail..

Et firma skulle bruge et tilbud på en helt ny stor varebil, specialopbygget og kun 1 ud af 4 forhandlere gad svare indenfor 1 uge.

Forhandler 2 svarede efter 3 måneder, men da var tilbudet afgivet til den første..

De sidste tilbudsgivere hørte firmaet aldrig noget fra..

Du bør nok møde personligt frem med bilen og spørge om hvad de vil gøre ved manglerne!!

mvh

 

 

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har skam mødt personligt op ved flere lejligheder hvor de har lavet nogle småreparationer, men fejlene kommer igen. Jeg har også haft et personlig møde med driftchefen og værkføreren men driftchefen er allerede fyret igen. Værkføreren kvitterer kun for mails og intet andet sker. (han har i øvrigt set kopier af de mange mails jeg har sendt gennem nu snart 1½ år hvor jeg i alt har været oppe på ca. 20-25 logs (logs = fejl)) I øvrigt havde jeg værkføreren i telefonen for ca. 1 måned siden hvor han bestemt synes jeg var i en uacceptabel situation og han ville skubbe til den midlertidig afløser til driftchefposten men jeg hører som sagt intet!!) hvorfor jeg bliver nød til at gøre et eller andet.

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal først have afklaret hvad du vil opnå. Hvis du vil have handlen ophævet skal du gøre dig klart at du skal betale for de kørte kilometre, samt udbedring af diverse skader. Er der skruehuller i instrumentbordet til mobiltlf. holderen, et lille brandmærke eller hul i sædet, små bilkabuler eller lign. vil det blive udbedret og modregnet i den pris du har givet for vognen. Hertil kommer at du formodentligt har fratrukket momsen på nybilsprisen, og hvis handlen ophæves kommer der et mellemspil også her.

Du skal bruge noget dokumentation for fejlene, hvornår er de opstået (udskriv dine mail på papir) og hvilke tiltag har forhandleren foretaget for at rette op på fejlene. Herudover kan en FDM eller APPLAUS biltest være en god ting. Dernæst er der fejlene, hvad har de af betydning? Selvfølgelig skal din bil spille 110%, men hvis en føler for vandstand lyser periodisk mens der ikke er noget med motortemperaturen, - så er det irreterende, men ikke en væsentlig fejl. Som jeg forstår det har bilen kørt mere end et år med fejlene, så jeg regner ikke med at det er vitale fejl.

Derfor kunne du jo overveje om bilen kan sælges med den udfærdigede attest, - en anden ejer ville måske kunne leve med sådanne småfejl?

 Det en advokat vil kunne gøre for dig, er at han m/k vil kunne opstille en frist til forhandleren til at udbedre de konstaterede fejl, og hvis fristen ikke overholdes, så vil de blive udbedret for forhandlerens regning. Så får du lavet din bil, men du må så selv lægge pengene ud for reparationen og skal måske så igennem en inkassosag for at få dine udlæg hjem. Det kan endda ske at forhandleren lukker, eller forretningen skifter ejer, og så får du ikke dine penge at se.

Du kunne prøve med at få lavet attesten. Måske er der også andre fejl der hører under reklamationsfristen på to år som du bare ikke har bemærket endnu. Så kunne du selv skrive et brev hvor du giver forhandleren en frist på 30 dage til at udbedre fejlene, og så tage den derfra.....

Men klart at du skal gøre noget nu, og det vil forenkle sagen lidt hvis du sørger for at det sker inden de to års reklamationsfrist udløber. Ikke at du mister retten til at reklamere, de fejl du har nævnt inden fristens udløb skal fortsat udbedres, men hvis du insisterer nu, så tager forhandleren en unødig chance/risiko for at bilen ryger på et andet værksted til syn og skøn og evt. udbedring, og det er trods alt billigere at lave tingene på eget værksted.

/Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)