Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annonce og Google statistik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Bogense
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål til jer der ved noget om det her:

Jeg har lavet an annonce inde på facebook og kan se at der i går var 51 klik på annoncen, men når jeg kligger i min Googlestatistik er der kun 6 brugere der kommer fra facebook i går.

Hvordan hænger det lige sammen??

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Google statistik, er det Google Analytics?

Det kan skyldes flere grunde.

  • Er kampagnen fra Facebook sat op som kampagne i Google Analytics, dvs. der er en masse parametre på linket til dit site?
  • Måske linket går via en redirect, dvs. det i din statistik ikke står som reference fra facebook, men måske noget annonceringsværktøj
  • Hvis der ikke er gået 24 timer fra dine klik er kommet, så kan det være fordi Google Analytics endnu ikke har fået data med i dine statistikker. Det kan tage op til 24 timer.
  • Måske brugeren har klikket (så klikket blev registreret), men da siden poppede op, lukkede brugeren browseren ned inden dit site blev loadet, og dermed registreret i Analytics.
  • Og så er der fejlmargin i begge værktøjer... Men det burde på ingen måde være så langt fra hinanden af denne grund.

Håber det gav lidt afklaring :-)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)