Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indeksering og Drop Down boks/liste

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Arbejder på et projekt (internet service) hvor man skal kunne vælge forskellige varer på hjemmesiden vha drop down bokse/liste (ala bilbasen når man vælger bilmodel etc)

mit newbie spørgsmål er:

De data der er i Drop Down Liste(de bliver hentet fra en Database) bliver de "indekseret" af google?.. så evt søgninger på disse varer vil være med til at give mig en bedre placering på google?? eller er det kun "statiske" data såsom skrevne ord i artikler olign?

Håber mit spørgsmål giver mening!

 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Baserer du din navigation på dropdown bokse?

For så vil jeg gerne råde dig til at lade være med dette. Grunden er simpel: non-intrusive javascript. Ikke alle har javascript slået til, dette er af forskellige grunde, samt at nogle kunne se din side gennem en mobil.
En anden vigtig ting er at googles søgerobot nok heller ikke understøtter javascript, så jeg tror slet ikke den identificerer dine elementer til kategorier som links. Den vil nok kigge på din data i drop down listen og de ord der er der. Men jeg er ikke sikker.

 

Hilsen Kasper.

 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

tak for dit input. jeg bruger drop down bokse/lister til at indsnævre udvalget indtil man så kommer frem til produktet kunden leder efter. det kan så tilføjes kundens konto.

men jeg kan forstå på dig at det er en dårlig løsning pga javascriptet, så jeg vil kigge efter en anden løsning på udvælgeses processen.

hvis der skulle være en der havde en teknologi der vil kunne løse opgaven bedre, er jeg da interesseret i at høre nærmere Wink

Min side bliver sat op i Joomla, så hvis nogle kender et modul, eller har en pris på et modul ville jeg da gerne høre nærmere.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)