Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Størst bedst billigst osv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
 Jeg så lige en reklame med punkt1 der skriver til sidst i tv reklamen "størst på hårdehvidevare"

 

Jeg tænker på må man skrive lige hvad man vil.. vi er DK´s bedste eller største osv..

 

For det er vel umuligt at vide hvad der ligger til grund for "størst på hårdehvidevare" er det flest kunder, butikker, varer osv..

 

 

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Det må må man godt. Markedsføringslovens §2 omfatter kun objektive udsagn om varens eller tjenesteydelsens "data". Førnævnte lov bygger på det man kalder "sandhedsprincippet ved informationer", og dette princip omfatter ikke anprisninger som du spørger til, dvs man gerne må knytte subjektive udsagn som "landets bedste" mv. til sine produkter. Bliver udsagnene imidlertid objektive, skal man jf §2, stk 4 kunne dokumentere disse.

 

Casper

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
altså amino kan godt skrive "vi er danmarks største iværksætter forum"



 



eller næststørste ?



 



 



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det svarer til forskellen på når konen siger "Jeg elsker dig", hvilket bør (og forhåbentligt ER!) en korrekt faktuel information, hvorimod det er en subjektiv lovprisning når hun siger "Du er den mest sexede mand i verden" :)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
super så jeg kan med god ro i sindet skrive vi er "danmarks fjerde største jobbank"
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/2/2006 10:40:20 PM Forfatter: Peter Kriegbaum super så jeg kan med god ro i sindet skrive vi er ''danmarks fjerde største jobbank''

Det kan du sagtens, hvis I er den ''fjerde største'' (målt på et eller andet = antal jobannoncer, kunder, brugere, lagerkapacitet, etc.), men er det så fedt at skrive....?

Hvis I nu er de billigste i TOP 10 eller TOP 5, så er det måske værd at slå på.

Personligt ville jeg ikke vælge en levenrandør ud fra at de var ''fjerde størst'' med mindre at de kunne dokumentere at de også var billigst eller mest effektive indenfor deres felt... Bare en tanke...

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
jamen du har jo ret :-)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)