Det må må man godt. Markedsføringslovens §2 omfatter kun objektive udsagn om varens eller tjenesteydelsens "data". Førnævnte lov bygger på det man kalder "sandhedsprincippet ved informationer", og dette princip omfatter ikke anprisninger som du spørger til, dvs man gerne må knytte subjektive udsagn som "landets bedste" mv. til sine produkter. Bliver udsagnene imidlertid objektive, skal man jf §2, stk 4 kunne dokumentere disse.
Ja, det svarer til forskellen på når konen siger "Jeg elsker dig", hvilket bør (og forhåbentligt ER!) en korrekt faktuel information, hvorimod det er en subjektiv lovprisning når hun siger "Du er den mest sexede mand i verden" :)
Dato: 7/2/2006 10:40:20 PM Forfatter: Peter Kriegbaum super så jeg kan med god ro i sindet skrive vi er ''danmarks fjerde største jobbank''
Det kan du sagtens, hvis I er den ''fjerde største'' (målt på et eller andet = antal jobannoncer, kunder, brugere, lagerkapacitet, etc.), men er det så fedt at skrive....?
Hvis I nu er de billigste i TOP 10 eller TOP 5, så er det måske værd at slå på.
Personligt ville jeg ikke vælge en levenrandør ud fra at de var ''fjerde størst'' med mindre at de kunne dokumentere at de også var billigst eller mest effektive indenfor deres felt... Bare en tanke...