Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til stresstest af website

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne optage et script af en bruger-session's tur rundt på et website, og så bruge noget software til at lade som om "jeg" er xxx samtidige brugere, og så få nogle målinger på svartider etc.

"I gamle dage" lavede Microsoft et gratis værktøj til formålet, der hed "Homer - Web Application Stress Tool", men det er udgået og virker ikke længere, så vidt jeg kan læse mig til. Det var ellers super, og jeg havde stor fornøjelse af det.

Deres erstatning ser meget mere indviklet ud, og indgår kun i nogle af de dyrere Visual Studio pakker.

Jeg har googlet, men synes ikke rigtig jeg har fundet noget, der ser godt og let ud.

Any tips?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger ofte AB til at stressteste websites.

Jeg ved dog ikke om det er helt så anvendeligt i dit tilfælde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger ofte WAPT som efter min mening er et rigtig godt tool. Her kan du optage forskelige forløb igennem dit site og så fyre forløbende af med x antal brugere. De enkelte profiler kan så konfigures til at have forsinkelse på mellem siderne der hentes og for hvert gennemløb. Alt efter hvilke mønstre du forventer dine brugere har.

Rapportene der genereres på baggrund af de forskelige tests giver dig et godt overblik over hvor grænserne for dit site ligger samt hvor der er plads til forbedring.

 

Du kan finde det på http://www.loadtestingtool.com/ hvor du kan downloade det og afprøve det i 30 dage. Max antal simulerede brugere er dog begrænset til 20.

 

Det Koster 350$ hvis du falder for det.

 

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har erfaring med Python (og unit tests i dette) kan du måske bruge Open Source programmet Funkload:

http://funkload.nuxeo.org

Deres egen beskrivelse af Funkload:

FunkLoad is a functional and load web tester, written in Python, whose main use cases are:

  • Functional testing of web projects, and thus regression testing as well.
  • Performance testing: by loading the web application and monitoring your servers it helps you to pinpoint bottlenecks, giving a detailed report of performance measurement.
  • Load testing tool to expose bugs that do not surface in cursory testing, like volume testing or longevity testing.
  • Stress testing tool to overwhelm the web application resources and test the application recoverability.
  • Writing web agents by scripting any web repetitive task, like checking if a site is alive.
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for de gode svar.

I min googlen rundt faldt jeg over en artikel om, at mit gamle yndlingsværktøj Homer stadig virker - bare ikke under Vista! Så jeg har sparket en VMware-XP i luften og kan nu bruge gamle Homer (aka. Web Application Stress Tool) igen.

Bliss!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)