Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny indeksering af website

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har just være med til at flytte et større website fra ét CMS til et andet, og det betyder selvfølgelig at alle de gode gamle indekserede sider i søgemaskinerne kommer til at give 404 fejl når brugerne kommer på besøg.

Jeg har forsøgt at få leverandøren til at redirecte de gamle xxxxxx.asp adresser over til en serviceminded 404.aspx meddelelse, som jeg har oprettet i det nye system, men det ser ud til at gå lidt sløvt med det.

Nu vil jeg så gerne høre jeres erfaringer omkring hvor lang tid der går før søgemaskinerne skrotter de gamle links (ca 250 stk.) og forhåbentlig indekserer de nye adresser i stedet?

Og hvordan ville I på den bedste måde imødekomme de brugere der kommer ind fra links der ikke længere er gyldige? Jeg bruger pt. en 404 side med en søgeboks og et link til forsiden (i sidens normale design, så det ikke ligner en standard browser fejlside).

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tag de gamle asp-sider og redirect 301 til den nye adresse med samme (eller lignende) indhold. Du kan simpelthen ikke foretage en handling i håb om, at de gamle sider bliver de-indekseret... Det er kun pga. Big Daddy at sider fjernes lige nu, men gamle dukker også op igen. Ellers har jeg oplevet sider ligge der op til 3 år uden at siden eksisterer mere, og jeg er sikker på at Mikkel kan komme med andre eksempler... De nye skal nok blive indekseret snarest, men du skal seriøst foretage noget aktivt selv for at få redirectet de gamle adresser. Det er til fordel for søgemaskiner, og brugere, som evt. har bookmarket. En 404 side gør ikke den store gavn for nogle af disse desværre :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Du burde naturligvis have ordnet dette INDEN du flytede dit website :)

Havde du gjort det, ville det have været et naturligt krav til din leverandør, at de, som Marcel nævner, oprettede redirects fra de gamle til de nye adresser. Og HUSK det SKAl være 301 server side redirects!

Problemet nu er faktisk værre end du tror, for den linkpopularitet du får fra alle dem der linker til specifikke sider i det gamle adresseformat står til at blive tabt. Med 301 redirects kan du bevare meget af denne værdi.

Så, jeg kan kun anbefale at du går til bage tildin leverandør og beder ham etablere disse redirects - det er afgørende for hvad der videre sker. Gør du ikke det mister du linkpopularitet og vil ligeledes skulle kæmpe med at disse gamle sider dukker op i årevis.
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde naturligvis have ordnet dette INDEN du flytede dit website :)


Sådan er det når man først kommer ind i processen alt for sent til at råbe højt om den slags.

Men dette gør i hvert fald at jeg vil slå lidt hårdere i bordet hos leverandøren, så vi kan få mappet de gamle links videre med en 301 redirect.

Jeg går ud fra at den mest realistiske løsning er at få mappet alle .asp sider til at redirecte til enten en søgeside eller en forside. Vil dette have nogen betydning for linkværdien at de alle sammen kommet til at pege på den samme side?

Pt. er det vigtigste i hvert fald at brugerne ikke støder panden mod muren så snart de kommer ind på siden.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at kende til den gamle linkpopularitet, vil jeg ikke tro det vil have så store fordele i forhold til, at de gamle sider er redirectet til de nye med samme indhold. Sådan at der for brugerne ikke er NOGEN forskel. Tænk på hvis der er én der finder én af de gamle indekserede sider på en søgemaskine som handler om hvordan du skal installere en fjernsyn af en bestemt model, sortere kanaler, osv. - og så kommer de ind på forsiden af en side der sælger hardware... Selvfølgelig KAN brugeren bare sortere sitet igennem og finde den side som de rent faktisk søgte efter, men sådan er det altså bare ikke altid, desværre...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/5/2006 12:10:25 PM
Forfatter: Bjarne Brusen
Gør det evt. selv - 301 Redirect


Jeg har ikke adgang til at placere filer på webserveren på den måde, så det vil ikke være muligt. Desværre. Men ellers et godt link!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)