Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-baseret virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen

Jeg er en ung mand på 26 som hele sit liv har arbejdet med computere og brugen deraf! Jeg har kompetencer indenfor hardware heriblandt sammensætning osv, software samt brug af dette, consulting i form af at vejlede og guide kunder frem til det rigtige valg til dem samt fejlfinding i generelle opsætninger af computere heriblandt virus, spyware og malware.

Har dog ingen kompetencer indenfor programmering eller lign..

Er snart færdig uddannet som lærer og har derfor pædagogisk erfaring, hvilket gør mig god til at omgås mennesker hvis jeg selv skal sige det :)

Har arbejdet i et IT-firma rigtig længe og har derfor ønsker om at starte noget op selv..

Men her kommer minespørgsmål så:

Vil i mene dette er nok til at kunne starte en virksomhed op på? Og har i eventuelt nogen andre ideer til hvad mere man kunne lave? Hvad går i og mangler sådan rent IT-mæssigt?

Alle bud og ideer er velkommen da jeg samler så meget inspiration så muligt!

med venlig hilsen

Rune Christiansen

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Jeg har prøvet det samme med salg af hardware, software og rådgivning. Jeg måtte opgive. På produkterne er der meget lille avance og konkurrencen meget hård. Det er nødvendigt med mange udfakturerbare timer. Privat kunder vil ikke betale ret meget og forstår generelt ikke, hvorfor det skal være så dyrt. Det går kun hvis man får en god kundekreds indenfor erhverv og man skal helst have en kompetence som også ophandler servere, netværk og anden infrastruktur.

Det er min erfaring, men det er selvfølgelig et spørgsmål om at holde sine omkostninger lave og have et godt netværk.

Håber du kun bruge min erfaring.

MVH Tom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)