Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette lade sig gøre med adsense?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i konstant udvikling med www.IndustriBasen.dk og er ved at lave en søge funktion på forsiden således at man kan søge efter det man leder efter med det samme.

Dvs søger man på volvo lastbil vil den finde alle de volvo lastbiler der er på www.industribasen.dk.

Nå men vores spørgsmål lyder:

En bruger søger på noget som IKKE kan finde på industribasen.dk det kunne være hjul til trillebøre.

Kan man så få google afsense til at vise reklame med trillebøre hjul? Dvs en bruger skriver trillebøre hjul eller andet der måske ikke er på IndustriBasen.dk så vil systemet sige Intet fundet men kig på disse muligheder og så vises google adsense. På den måde vil en bruger altid finde et eller andet.

Er der nogen der ved om man kan lave sådan noget?`

Mvh

Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg kun, at det kan lade sig gøre, hvis I bruger Googles custom search som søgemaskine. Den vil som udgangspunkt vise Adsense-annoncer ved siden af søgeresultaterne, ligesom hvis du søger normalt på Google. Problemet er, at den også viser annoncer ved alle de søgninger, hvor der findes resultater på jeres side.

Jeg skal ikke udelukke, at nogle hardcore kodere kan trylle en løsning frem som du beskriver, men for lægmand vil Google custom search nok være eneste mulighed.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som Frank siger, så er AdSense for Search noget, I burde prøve.

Man kunne evt. lave en løsning hvor systemet finder ud af om I selv kan levere resultater. Hvis I kan, så vis dem (evt. med et link til en "Se andre hjemmesider" et sted, hvor I henviser til en søgeside med AdSense). Hvis I ikke kan levere relevante resultater, så vis automatisk AdSense for Search-siden. At spamme siden til med brugerens søgeord og vise dominerende AdSense-reklamer KAN man godt, men jeg vil ikke anbefale det. Dels sætter Google (i hvert fald den gamle Google) ikke stor pris på det og dels giver I jeres brugere en forfærdelig oplevelse.

Dog vil jeg, hvis I laver jeres egen søgeløsning, anbefale jer at gøre det ordentligt. Dvs. hvor der tages forbehold for stavefejl, stopord, synonymer og evt. også relevans. Livet er sgu for kort til dårlige søgemaskiner! :-) Hvis budgettet er til det, kan eksempelvis Ankiro bruges.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)