Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tracker man udgående kliks på affiliate links?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber det er det rigtige forum jeg skriver i.

Jeg er for et par uger siden begyndt at kigge lidt på noget affiliate marketing, nærmere betegnet hos commission junction (cj.com). Det er fint nok, og jeg har købt domæne, og lavet websitet, samt indsat forskellige affiliate links derpå.

Men jeg tænker på om man ik kan tracke de udgående kliks der nu må komme. Altså om man i eksempelvis Google Analytics kan se hvor mange der klikker på hvert enkelt affiliate link?

 

Der må være andre der har stået i samme situation, og gerne ville måle deres udgående affiliate links, så hvad gjorde i?

Det fedeste ville være hvis det kunne sættes op i Analytics, men jeg er også åben for andre forslag :)

 

På forhånd tak

/Kim

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt lade sig gøre i Analytics, her skal du opsætte et "mål", som du kan læse mere om på Analytics Hjælp.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke nytte at sætte goals op, da han vil spore kliks til eksterne sider - Og hans analytics kode er jo ikke på andre siden end hans egen!

Du kan klare det med et lille stykke javascript - har strikket en hurtig kode sammen - er ikke testet, men burde virke :

<script type="text/javascript">
window.onload = function() {
    var links = document.getElementsByTagName('a');
    for (i = 0; i < links.length; i++) {
        linksIdea.onclick = function() {
            if (this.href.indexOf(location.hostname) == -1) {
                pageTracker._trackPageview('/outgoing/' + this.href);
            }
        }
    }
}
</script>

Udgående links vil herefter optræde i Analytics som /outgoing/www.affiliate-link.com osv.

Bemærk at da vi tracker det som en sidevisning vil tallet for dine sidevisninger på siden blive inflateret. Det kan du dog komme udenom via filtre - men det er en helt anden historie :-)

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Pæren midt i koden er [ i ] uden mellemrum...

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Biesbjerg:

Det vil ikke nytte at sætte goals op, da han vil spore kliks til eksterne sider - Og hans analytics kode er jo ikke på andre siden end hans egen!

Du kan klare det med et lille stykke javascript - har strikket en hurtig kode sammen - er ikke testet, men burde virke :

<script type="text/javascript">
window.onload = function() {
    var links = document.getElementsByTagName('a');
    for (i = 0; i < links.length; i++) {
        linksIdea.onclick = function() {
            if (this.href.indexOf(location.hostname) == -1) {
                pageTracker._trackPageview('/outgoing/' + this.href);
            }
        }
    }
}
</script>

Udgående links vil herefter optræde i Analytics som /outgoing/www.affiliate-link.com osv.

Bemærk at da vi tracker det som en sidevisning vil tallet for dine sidevisninger på siden blive inflateret. Det kan du dog komme udenom via filtre - men det er en helt anden historie :-)

 

Hvor i mit dokument skal jeg indsætte koden så?

Bare under mit Analytics-script eller hvordan?

 

Kim Andersen's blog om Umbraco, sociale medier, web 2.0, Google, SEO, webudvikling mm.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kim

Jeps, efter koden. Det er meget vigtigt.

Hvis du ønsker et script som med sikkerhed fungerer, som også tracker mailto og downloads, så smid bare en mail.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)