Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af Ruby On Rails for Windows

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ikke udfra, at det er det rigtige sted jeg skal ligge dette indlæg, men hvis det ikke er rigtig, så må en af moderatorene jo rykke den ;)

Når, men mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på, om der er en venlig sjæl, som vil give mig evt. et par guides til hvad man skal downloade til brug af Ruby On Rails og hvordan man opsætter det.

Til dem, som ikke ved hvad det er kan jeg sige det er et programmeringssprog ;)

Håber der er nogle som vil tage sig tid til at hjælpe mig :-)

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej simotho,

Vær opmærksom på, at Rails er udviklet på Mac og at der er en del ting, som godt kan give lidt hovedpine, når du arbejder på Windows. Der er f.eks. en del plugins, der ikke virker på Windows og git (det versionsstyringssystem som store dele af Rails communitiet bruger) virker svjv. heller ikke helt gnidningsfrit på Windows. For den bedste Rails oplevelse kan det klart anbefales at vælge enten Mac, Linux eller en tredje Un*x.

Der skulle være folk, der arbejder på at gøre Windows understøttelsen bedre, men eftersom langt de fleste Rails folk ikke arbejder på Windows vil det sikkert vare længe, før man får den samme fede fornemmelse på Windows.

Ovenstående er kun, hvad jeg har læst og fornemmet i miljøet. Jeg arbejder ikke selv på Windows, så jeg kan ikke sige hvor store problemerne i virkeligheden er.

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Jeg så, som du siger, at mange Ruby on rails udviklere arbejdede på mac, så nu har jeg købt sådan en :)

Men jeg kan ikke finde de programmer man skal bruge nogle steder, er de indbygget fra start, eller skal man installere dem nogle steder?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simotho,

Jeg ved ikke, præcis hvad du mener med programmer. Snakker du om selve Rails frameworket eller snakker du om programmer til at skrive koden i?

Rails frameworket følger med OS X Leopard, men i en ældre version. Hvis du hopper ud i en konsol og skriver "sudo gem update rails" burde den hente den nyeste ned til dig. Prøv at finde nogen guides på nettet, der forklarer dig om opgradering af rubygems og rails, hvis du er i tvivl. Der er også et par Ruby brugergrupper rundt omkring, som kan være gode at hente hjælp i. F.eks. Copenhagen Ruby Brigade - søg på Google Groups for at finde os.

Når det kommer til programmer til at bruge Rails med, så kan jeg anbefale TextMate. Det er en forholdsvis billig text editor, men den er super god. Den er godt nok ikke blevet opdateret i et stykke tid og der findes (gratis) alternativer, som du kan undersøge. Jeg foretrækker TextMate, men andre er glade for andre værktøjer.

Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

 

jeg arbejder dagligt med Ruby On Rails i mit firma og jeg sidder da også på en mac og arbejder ;-). Hos min tidligere arbejdsgiver satte vi Rails op på Windows server 2003 og det er fyldt med problemer. Det bedste er at hoste det på linux. Når du udvikler din applikation er det lige meget hvilket platform du sidder på.

 

Mvh

Brian hos itnord.net

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)