Hej Omar,
Her er i hvert fald et bud på en metode:
Læg ud med at brainstorme på alle de varianter over søgeord, du overhovedet kan komme i tanke om. Prøv at huske alle de ord, dine kunder bruger, når de ringer. Læg evt. en notesblok ved siden af telefonen til at skrive nogle stikord ned, når folk ringer. Spørg venner og bekendte om input til søgeord. Slå op i en synonymordbog og søg på nettet med de brugte ord for at hente yderligere inspiration. Se på dine konkurrenters hjemmesider for at spionere lidt på, hvilke ord de bruger. (Hint: Hvis du bruger "vis kilde" på deres hjemmesider, vil du ofte i meta keywords kunne se, hvilke ord de optimerer efter).
Ovenstående bør give dig en god, lang bruttoliste af forskellige ord og sætninger. Dem kan du nu teste i Googles søgeordsværktøj for at få en idé om, hvor ofte der bliver søgt på ordene. Google giver et estimat, ikke helt præcise tal - men derfor er værktøjet ganske brugbart alligevel.
Herefter kan du så enten kaste dig direkte ud i at optimere efter disse ord, eller hvis du har en et lidt længere tidshorisont sætte en Adwords-kampagne op for et udvalg af dine søgeord og se, hvilke der giver besøg.
Til sidst mht. Analytics, så kan du med fordel bruge det til at finde de søgeord, som din side bliver fundet på. Men det viser jo ikke de ord, som du ikke bliver fundet på, fordi din placering er for dårlig. Derfor er ovenstående brainstorm og test en god idé.