Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg røvkeder mig

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg set dig skrive Dbh mange gange, jeg er blevet lidt nysgerrig.. Jeg kan få det til "De bedste hilsner" men jeg er faktisk ikke sikker, da jeg aldrig har set nogen skrive det før nu.

Mvh. Johnny.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny:
"De bedste hilsner"


Lige præcis det som 'dbh' betyder :-))

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal droppe ud med det samme! Tror ikke du bliver mere glad for det, selvom du giver det en chance.

Du skal finde ud af, hvad det virkelig er, at du brænder for og så glemme alt om, hvad andre forventer af dig.

Jeg har selv brugt adskillige år på en kandidat uddannelse (cand.merc.), som jeg stort set ikke bruger til noget mere.

Har egentlig altid gerne villet være dyrlæge, men det fik mine forældre mig desværre talt fra. Kan huske at de forsøgte at overtale mig til at søge en elevplads i en bank. Tror  nok lige jeg havde kedet mig i hjel, hvis jeg var hoppet på den.

Min erfaring siger mig, at man ikke bliver god til noget, hvis ikke man brænder for det. Selvfølgelig kan det være nødvendigt at tage noget kedeligt arbejde ind imellem for at nå målet. Men at spilde flere år på en uddannelse, man ikke brænder for er rigtig dumt!

Og nogen gange er man bare nødt til at prøve sig frem, inden man finder den rette hylde. Det er ikke nogen skam at vælge forkert. Det har jeg selv gjort adskillige gange. Det er vist det man kalder "learning by doing" ;-)

Held og lykke med hvad du end beslutter dig for! Smile

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående den uddannelse, bør du stoppe det. Men jeg er uenig med mange i, at du blot skal droppe ud og så ikke få en uddannelse. Du bør stærkt overveje en anden. For eksempel HHX, nu da du er inde på det her forum kunne man forestille sig business-world er noget for dig.

Du skal ikke have en uddannelse bare for at have en. Du skal have en uddannelse inden for noget, der interesserer dig, og for at have noget at falde tilbage på. I tilfælde af du vil være selvstændig, og det fejler, så har du altid muligheden for at falde tilbage på din uddannelse, og få et nogenlunde mere interessant job, end kassedame nede i Kvickly.

Hav en uddannelse som interesserer dig, og som du vil overleve at falde tilbage på.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vanvittigt at læse noget man synes er dybt uinteressant!

Skynd dig at komme videre!

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi jeg har HHX, men det er jo ikke en udd, det er bare forberedelse. Og den er jeg sådan set også glad nok for jeg tog

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kalder alle det at "Droppe ud"?..

Det ville da lyde bedre og med mere respekt fx at sige "Droppe Skolen"

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

> at have noget at falde tilbage på

Det kan godt være det bare er mig, og med al respekt, så får jeg altså myrekryb når jeg hører det der med at "have noget at falde tilbage på ...". Det minder mig sådan om en socialdemokratisk bungalov i Herlev med hessian på vægene, kokostæppe og Bruce Springstean på minianlæget fra Bilka. :)

Der er ikke noget galt i at have back-up planer - men det skal sgu være nogle planer man kan leve med. Hvis man aldrig i livet kunne forestille sig, at arbejde som skorstensfejer, så er det intet værd, at have den uddannelse. Det er en dårlig back-up plan.

Jeg tror personligt på, at man får en meget bedre back-up plan som iværksætter ved at øve sig på at iværksætte. Jeg har flere gange diskuteret dette med f.eks. banker og realkreditvirksomheder, som jo har samme gammeldags opfattelse af, at det er mere sikkert at låne penge ud til sådan en grå middel-dansker med en anerkendt uddannelse, frem for sådan en iværksætter som mig. Men nu har jeg altså gennem 25 år lært at klare mig selv - iværksætte ting for at overleve, eller leve bedre. Går det ene projekt død, så ved jeg hvordan jeg banker det næste op. Mister man sit job - eller forsvinder ens fag, så kan man stille sig op i køen, vente på et kursus på specialarbejderskolen eller lægge sig til at dø.

Så ja, jeg synes bestemt også du skal droppe ud. For mange mennesker - inklusiv mig selv, er traditionelle uddannelser bare ikke det rigtige. Det er politisk ukorrekt at have den holding. Det ved jeg godt. Vi lærer hele livet, og får det fortalt af samtlige politikere, at "uddannelse er altd godt" - det mener jeg bare ikke det altid er. Ikke for sådan nogle som mig, der bare ikke passer ind i den konforme verden.

Nå, men det er jo bare min mening :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg sytnes din mening er en god mening Yes

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

*LOL*

Du lyder som jeg ville have gjort hvis jeg havde begyndt en uddannelse nu :)

3 år er lang tid hvis du ikke får mere lyst end du har nu. Hvis du skal overtage en virksomhed (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken slags) så havde jeg nok valgt noget som kan bruges til når man er selvstændig... også i generel forstand. Fx bogholder.... Marketings-noget... Hvis man ikke kan se en "gulerod" for enden af uddannelsen, så lad være.

Jo, uddannelse er godt, og jeg fortryder dagligt, at jeg ikke tog en da motivationen til at sidde stille og høre på en lærer stadig var til stede. Jeg vil også mene, at så længe der er "krise", så er uddannelsen en god beskæftigelse indtil folk forhåbentlig snart tager sig sammen, så der kan komme lidt cirkulation i tingene igen.

Anyways, du har vel stadig lidt betænkningstid... men jeg håber du finer en løsning du bliver glad for :)

Hyg (eller noget, din situation taget i betragtning...) :)

~'Louise*~

creatastica

Side 2 ud af 9 (84 indlæg)