Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg røvkeder mig

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh, jeg kan få myrekryb over de 'velmenende' forældre og andre der siger 'noget at falde tilbage på'. Da Martin fra x-factor vandt, stod hans DYBT bekymrede forældre og sagde, at han i hvert fald ikke fik lov til hoppe fra uddannelsen, for man 'ved jo aldrig' osv.

At være musiker/kunstner og iværksætter er jo meget sammenlignelig. Man skal slå til når chancen er der. Martin drømmer om at lave sin egen musik, men må vente på hans egentlige gennembrud når han er færdig med uddannelsen. Hvem siger han får succes der? Hvis han kan tjene millioner NU, hvad er det så værd at VENTE? Han kan vel betale pensionen alligevel - uddannelse eller ej.

ELLER - han kan tage en uddannelse som 30-årig (hvis han ikke får succes som musiker), hvis det er det han vil.

LYT TIL DIG SELV og ikke de andre. Jeg gjorde den fejl som ung, at jeg lyttede til de andre og jeg har ærlig talt været meget ked af mit arbejdsliv, indtil jeg fulgte min drøm og blev iværksætter. Så hvad enten du drømmer om - forfølg den drøm - det er DIT liv Smile

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonTHK:
Jeg syntes bare jeg mister så meget ved at have det her stress jeg får af skolearbejde, samt kedeligt, samt røvsygt at bruge tid på. MEN i sidste ende kan jeg jo godt se at en udd er god at have :(

I et afsnit af Simpsons forklarer Homer Bart, at når ting virker svære kan det som regel slet ikke betale sig at forsøge.

Jeg synes du skal klemme ballerne sammen og få lært noget matematik. Det virker utroligt på mig at folk herinde bakker dig op i at droppe din uddannelse fordi det nu virker lidt kedeligt. Flush! 18 måneder ud i toilettet fordi det blev lidt surt. Så har du igen tid til dine interesser og dine forældre kan finansiere din tilværelse.

Nu kan det være du er på en forkert uddannelse, så hvis du ville skifte til noget andet har jeg meget mere forståelse for det. 

Selv kom jeg sent igang med en uddannelse og selvom jeg nu - her på Amino - lyder som en 1000-årig gammel nar, så tilslutter jeg mig alle forældrekliche'erne. Danmark har de højst betalte studerende og nogle af verdens bedste uddannelser. Du har brug for noget at "falde tilbage på" i stedet for et ufaglært job på et lager om natten til 100 kroner i timen der netop blev nedlagt som det første i finanskrisen.

Der er masser af andre grunde - jeg gætter på du har hørt dem før.

Lær for livet - ikke for skolen!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

> Lær for livet - ikke for skolen!

Enig i det sidste - du mangler bare den anden vigtige halvdel: "- og ikke nødvendigvis PÅ skolen"

Det er en kæmpe misforståelse, at man kun kan lære faglige dicipliner på en skolebænk. Og det er en endnu større misforståelse, at det skulle give dig nogen som helst sikkerhed. Sikkerhed får man gennem personlig udvikling og evnen til at omstille sig, tilpasse sig og opsøge løsninger.

Jeg har som akademisk baggrund kun en 9. klasse - alligevel opfattes jeg i dag i store dele af verden som en af de ypperste eksperter indenfor min (forholdsvist tekniske) område. Og jeg er altså ikke mere intelligent end de fleste andre herinde.

Som en klog mand sagde engang: Heller et stort kørekort end en lille studentereksamen :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal forfølge sine drømme, uanset om det er som skorstensfejer, iværksætter, overtagelse af forældrenes virksomhed eller noget helt andet. Er man landet på den forkerte hylde, er det om at skifte hylde hurtigst muligt. Er din store drøm at overtage dine forældres virksomhed, og kræver det at du fortsætter på maskinmester-studiet, så må du bide i det sure æble og fortsætte. Men er maskindelen blot for at "få en uddannelse", så drop ud af det - som andre også siger - og gør istedet for noget der kan forberede dig til det selvstændige liv, eller rejs ud i verden og få lidt hår på brystet, eller puds vinduer eller ... sålænge det er for din skyld og dit ønske.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simonthk jeg har personligt heller ikke nogen uddannelse men alligevel er jeg forskningsdirektør i en mindre biotek virksomhed nu indrømmer jeg da også blankt at det var en af mine rigtig gode venner der startede den. så da han spurgte mig om jeg havde lyst til at vise hvad jeg kunne så sagde jeg bare ja, og han må åbenbart havde synes jeg kunne noget fordi jeg fik næsten øjeblikkeligt den høje stilling.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Delinda, endnu et godt eksempel på, at det var dit netværk, din lyst og evner til at omstille dig og lære det der nu skulle til - af dig selv - for at kunne det du ville. Det var ikke din uddannelse - selvom enhver skolelærer, forælder og politikerne med respekt for sig selv vil sværge på, at det NETOP er uddannelse der giver dig mulighed for at få en stlling som forskningsdirektør.

Måske er det fordi at uddannelse er sådan en dejlig målbar ting - du har taget de og de kurser, og de og de uddannelser og du har fået disse karakterer. Fint, så ved vi alt om dig... right? Nope!  ;)

Den form for viden og erfaring man får gennem f.eks. at være iværksætter i flere år er i modsætning til uddannelse meget svær at måle og veje. Jeg har ikke bestået nogle eksamener for at blive "søgemaskineekspert" eller "investor" - eller "lydteknikker" og "producer", som jeg var i mit gamle fag. Alligevel har jeg levet godt - bedre end de fleste - i alle brancherne.

I mange statistikker vil jeg sikkert fremstå som en "taber". Men er det et korrekt billede?

Det er måske også derfor, at politikerne i disse år skader iværksætteri mere end de gavner det. For de er netop så forbandet fokuseret på alt hvad der kan vejes og måles. Men kun det der KAN vejes og måles. Kan det ikke måles er det ikke noget værd, synes at være tankegangen.

Og så er det, at fokus i forhold til iværksætteri kun kommer til at ligge på f.eks. "vækstvirksomheder" - for "vækst" det kan man måle. Og det er en fin målestok. Eller er det nu også det ...?

For hvad er du nu galt med ham der åbner en pølsevogn, en lille købmand eller en vinduespudser forretning og måske tjener nogle få hundrede tusinde om året på det? Det kan da godt være at hans lille iværksætterprojekt aldrig vokser til mere end ham og en bogholder et par timer om ugen. Men er det ikke bedre end at han enten er på en eller anden overførselsindkomst eller optager et job på en arbejdsplads, som han slet ikke er særlig glad for?

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mikkel Jeg har kun en ting at sige til det du har sagt der og det er right said fred.

lad os nu lige tage et kig på verdens rigeste mennesker, Har Bill Gates nogensinde taget sig en universitets uddannelse, Nej han har ik. (han droppede ud på andet år af sin universitets uddannelse)

har Carlos slim nogensinde taget sig en universitets uddannelse, Nej

Har warren buffet, Ja men det var godt nok en kunst akedemi uddannelse han tog.

Så det beviser bare at du kan  komme langt uden en uddannelse.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet hvor selvstændig du kan blive indenfor faget, hvis du fuldfører uddannelsen, en god start på at blive en succesfuld iværksætter er at have viden indenfor et vis fag, hvis du fuldfører din uddannelse, hvad kan du så bruge din viden til? og kan det fører til selvstændig success? Jeg prioriterer min uddannelse utrolig højt, fordi den tillader mig videregående adgang til en uddannelse hvor jeg kan danne tonsvis af kontakter og danne netværk med folk indenfor samme fag, som er på min egen alder.

Ja uddannelsen er måske kedelig, men jeg syntes du skal kigge på om du brænder for erhvervet, for hvis du ikke har i sinde at udnytte den viden du får på din uddannelse til at realisere dine iværksætter planer, så er det måske ikke 4 år værd.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

wessel:

Ja uddannelsen er måske kedelig, men jeg syntes du skal kigge på om du brænder for erhvervet, for hvis du ikke har i sinde at udnytte den viden du får på din uddannelse til at realisere dine iværksætter planer, så er det måske ikke 4 år værd.



Jeg ved ikke en skid om computere og det går da meget godt.
Netværk kan du få alle stedet, så længe du kun har en tanke i hovedet og det er at hjælpe andre mennesker, det behøver man ingen uddannelse for.
Hvis man gennemfører en uddannelse for andres skyld eller "for at have noget at falde tilbage på" så er man sgu for langt ude..

Dbh Martin

Side 3 ud af 9 (84 indlæg)