Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tøjmærke?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mad-die:
Vi vil gerne bare gøre det for sjov, men hvis vi kan få noget ud af det er det bare heldigt. Vi ved ikke rigtig, hvordan vi skal starte op.

Hvis I kun gør det for sjov, så er det nok ret svært for jer at komme ordentligt igang. Man skal være oplagt på, at det kommer til at tage oceaner af tid at opbygge sådan noget. I skal også tænke over, at I skal gøre det "kendt", så de unge vil købe det. I er trods alt oppe mod Diesel, G-star, D&G bla bla bla ...

Det bliver en lang vej mod toppen, og jeg tror, at I skal være parate til at smide over 8 timer om dagen til det.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jel:

Hvis I kun gør det for sjov, så er det nok ret svært for jer at komme ordentligt igang. Man skal være oplagt på, at det kommer til at tage oceaner af tid at opbygge sådan noget. I skal også tænke over, at I skal gøre det "kendt", så de unge vil købe det. I er trods alt oppe mod Diesel, G-star, D&G bla bla bla ...

Det bliver en lang vej mod toppen, og jeg tror, at I skal være parate til at smide over 8 timer om dagen til det.

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Man behøver ikke have et super brand for at sælge. Hvis du kan ramme trenden og ovenikøbet producere varen til en fornuftig pris, kan du nemt blive mere succesfuld end hvis du laver et dyrt højprofil mærke. Der er trods alt krise :o)

Vi er dog enige om at det vil kræve en kæmpe indsats for at få det til at lykkes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Når og hvis i får lavet jeres eget tøjmærke, og har en lille collektion, er det en oplagt mulighed at opsøge butikker og tilbyde dem at tage varerne ind i kommision (at de først skal betale for varerne når de er solgt), dette er kun de færreste der siger nej til.Og mulighed for at sende det der ikke bliver solgt retur.

Det aller bedste for nye mærker er at komme i høj profilerede butikker. Hvis du vil være et mærke som Henrik Vibskov eller WoodWood dur det ikke at lægge sig ind i Nielsen's eller Tøjeksperten.

Ex. Circus ( i silkeborg) catwalk skum , invasion i kbh , butler, & Co butikker ( www.ogco.dk ) , eikon m.m.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads Og Jeppe.

Mit firma producerer vare: jeans, texti bluser tshirts , læder tasker og jakker

og har hele produktionsledet in house i Italien og i pakistan.

dog er der et minimum produktions krav.

vi har designere der gerne hjælper med en hånd ( rettelser m.v)

men som sagt i skal ville det meget og tro på det i vil

Jeg har tit stødt ind på unge folk der vil en masse men som falder fra til sidst

da de ikke kan overskue det de gerne ville starte op eller faktisk har tænkt at de skal op med en lille pose penge før de kan se resultatet af deres anstrengelser - prototyper koster jo også penge da der skal gå 2 personer rundt til denne process.

så man skal være af den rette støbning for at få success.

 

I kan starte med at lave kommissions aftaler med butikkerne.

dvs. de betaler først når varen er solgt.

--

for at vise at i er seriøse så starter det med et møde og nogle penge som i ønsker at invistere..

det med for sjov... bliver det kun hvis man er ligegald med penge og ikke er bange for at have tabt dem.

 

me venlig hilsen

 

Claudio

VISUAL-ID

50437146 / 32 125307

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads & Jeppe.

Den idé i har fået der, er som de andre har påpeget - Ikke helt uprøvet (specielt her på amino),
Yderligere kan jeg fortælle at det ER et hårdt marked.

Jeg forsøgte for små 2 år siden, at starte et projekt præcis som dette - og jeg nåede faktisk helt frem til den endelige bestilling hos fabrikant. Desværre blev også jeg ramt af finanskrisen, både på startkapital - men også på Salgspris kontra produktionspris.

Jeg startede i sin tid ud med at lave 35 designs, herefter lavede vi (jeg og partnere) en undersøgelse hos målgruppen, for at finde ud af - hvad vej skal vi gå her.
Herefter blev de 35 designs, revurderet, opdelt og frasorteret.  Efter dette arbejde stod vi med en kollektion på 13 designs (dog enkelte i forskellige farver, typer osv).

Først blev vi godt og grundigt snydt, af en producent i vietnam - som vi "mistede" kontakten til efter indbetalt depositum på 1/8 af ordren :( (Det lærer man af)
Vi tog ideen op til overvejelse, og efter længere tids arbejde og andet - fik vi gennem noget familie
 taget kontakt til en producent i Thailand, som laver licensed tøj, sko, accesories for bla. Converse. Jeg sendte 3 designs til dem (inkl. labels, hangtag osv)
Og bad dem lave 3 vareprøver.
Dem fik jeg tilsendt, samt et prisoverslag.

Desværre havde krisen på daværende tidspunkt hevet en stor del af startkapitalen (forbandende aktier & obligationer :P )
Jeg holder fortsat øje med markedet, og har stadig kontakt til fabrikanten - Men som markedet er nu, er jeg ikke villig til at kaste mig ud i det.


- Pointen i det lange indlæg ovenover, er vel egentlig at i SKAL gøre jeres forarbejde.
Undgå de fælder der ligger og venter. hermed ikke sagt at i ikke skal forfølge jeres idé.
Bare gør jer selv den tjeneste, at have styr på alle detaljer.

- Skulle der dukke spørgsmål op, må i jo lige råbe højt :)

Mvh.
Christoffer

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at jeres tøj projekt er et par år gammelt efterhånden.

Må man være så interesseret at spørge om det er blevet til noget med jeres eget tøj mærke? :-)

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har du stadig kontakt med denne fabrikant?

Kan det betale sig at få lavet sin kollektion i Thailand?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)