Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilkøb af aktivitet.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, i I/S hæftes solidarisk, dvs en for alle alle for en... I kan lave et K/S ved hjælp af aps som komplementar og med 2 kommanditister. Kommanditister hæfter med indskud... det kræver dog yderligere forklaringe etc. det er nok nemmere og tale samme.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo klar tale Jakob. Big Smile Et godt råd i den sammenhæng er, selvom det måske ikke er i overenstemmelse med teksten i Karnov o.l.: Linieafstand/afsnit.

Jeg er helt med på at man skal have selve navnet med i parantes hvis man kontraherer i binavnet overfor omverdenen, men i selskabets vedtægter fremstår det jo direkte hvad der er selskabets navn og hvad der er binavne. Du kan jo heller ikke ved indberetningen af binavnene i Webreg angive selskabets hovednavn i parantes for hver post. Jo det kan du vel godt men det kommer godt  nok til at se mærkeligt ud. Der er iøvrigt heller ingen "paranteser" på CVR.dk. Er det ikke en strid om ord når vi taler om vedtægterne ?

Noget andet jeg kom til at tænke på (uden at tråden herved skal afspores) " vedr. note 10/14. Har jeg et problem ved at tage navnet Skattekonsulenterne ApS ud fra en betragtning om at det er meget generelt og anvendes i flæng i forskellige sammenhænge/omtaler. Det samme kunne man spørge om hvis det nu var "Revisionsfirmaet" der var i spil ? 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Schjøtt:

hoppala for en omgang!

det afleder så et andet spørgsmål, hvis man så istedet laver et  klatmurerne I/S, mellem ApS´et og en eller flere personer, er "ansvaret" så ligeligt fordelt, eller kan man fordele det 80/10/10.

Udover det Jacob nævner så kan man sige at det ville være en fuldstændig vanvittig ejerstruktur hvor I låser jer selv i praksis til senere at kunne omdanne virksomheden til ApS. Det vil i givet fald kun kunne ske skattepligtigt da I så ikke vil kunne anvende lov om skattefri virksomhedsomdannelse.Samtidig er det en bøvlet og rodet ejerstruktur.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det syntes ellers at ligge lige til højrebenet, meeen det gør det ikke, 

Har jeg forstået det rigtigt derhen, at når vi har planer om senere at udskille klatmurerne i en selvstændig virksomhed, så er den bedste løsning straks at danne et selskab og lade aktiviteten ligge der, uagtet hvor lille omsætningen er i øjeblikket.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det svært at svare på når man ikke kender forholdene indgående, men hvis jeres udgangspunkt er at virksomehden senere skal ud i et selvstændigt selskab så kan man lige så godt gøre det fra starten. Evt. som et datterselskab til det bestående selskab, eller et søsterselskab via et overliggende holdingselskab. Da der herved bliver etableret sambeskatning mellem selskaberne vil selskaberne samlet set kun blive beskattet af nettoresultatet. Dvs. der kan modregnes underskud mellem selskaberne.

Alternativet er at der, Når I vil have aktiviteten skilt ud, er oparbejdet værdier. Så skal I ud noget skattefri omstrukturering (tilførsel eller spaltning). Det er alt andet lige dyrere end at få den rigtige struktur på plads fra starten. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

pludselig er jeg glad for at vi ikke har kastet os over opgaven, her er perfekt vejledning, det giver et bedre beslutningsgrundlag for om vi skal gå videre med det eller vi skal koncentrere os om det vi har.

mange tak

 

de bedste hilsener

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ganske enig med bent (sædvanen tro) et ekstra aps koster jer en stiftelsesomkostning omkring de 2000 en senere spaltning koster 12000 - 20.000 til både revisor og advokat... det er altid fornuftigst at etablere korrekt fra start fremfor senere at lave om via omstrukturering... men da vi jo er sælgere af ydelserne, er der ofte folk der mistænker os for oversalg fremfor rådgivningen... dem om det...

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja i er nogle værre krejlere, hehe.

men jeg takker for indsatsen, og netop denne tråd giver jo et fint billede af jeres "higen" efter penge.

 

dbh

Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger du til den med navnet og vedtægterne Jacob. Er vi også enige der ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Har jeg et problem ved at tage navnet Skattekonsulenterne ApS ud fra en betragtning om at det er meget generelt og anvendes i flæng i forskellige sammenhænge/omtaler

 

Det kan ikke udelukkes, men jeg tror det ikke - super advosvar ikke..

:-) - har desværre (heldigvis) super travlt i dag, og kan ikke skyde sagerne længere... så tales ved senere.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)