Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leasingkontrakt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminojurister

jeg har lige genforhandlet en leasingkontrakt, og selskabet havde travlt med at få den skrevet under, hvilket vi gjorde i lørdags, nu kontakter de mig så idag med en meddelelse om at de har lavet leasingperioden tre måneder for kort, så de har mailet en ny kontrakt hvor løbetiden er forlænget.

Nu er mit spørgsmål om jeg skal underskrive den nye kontrakt, jeg har jo reelt en kontrakt som de har udfærdiget, og som er underskrevet af begge parter, og den nye stiller jo mig ringere end den nuværende.

de bedste hilsener

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt nej, men medmindre du kunne sige dig selv at fejlskriften var en fejlskrift...

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Troede at leasingkontrakter, kun varede i 3 måneder.

Det har jeg læst om, da man revideret IT-Factory.Snail

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der evt. noget i leasingselskabets betingelser?

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

leasingkontrakten er en genforhandling, og indeholder en leasingfri periode, en periode med nedsat ydelse, og en restperiode med større ydelse end den oprindelige, samt en lavere restværdi, selskabet har udfærdiget kontrakten og jeg spurgte til den højere ydelse i restperioden, som var højere end i det oplæg jeg fik på mail, det blev begrundet med at renten havde fået et nøk op, samt de øvrige kontraktforhold, leasingfri periode osv., jeg underskrev kontrakten idet den havde samme udløbsdato som den oprindelige kontrakt, og alle forhold var umiddelbart indregnet.

Efterfølgende henvender selskabet sig med påstand om at den leasingfri periode ikke var tilføjet i den anden ende, hvilket jeg havde fået forståelsen af at de havde indregnet, jfr. konsulenten.

de  bedste hilsener

Morten

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

håber der nogen der kigger.

Den genforhandlede kontrakt er fra selskabets side ikke igangsat endnu, da påstanden stadig er den samme, og det vil de have på plads først, jeg har skrevet at jeg godt kan se at slutbeløbet er ca. 14000 mindre ved den kontrakt vi har underskrevet, og jeg principielt ikke vil nægte at underskrive den ændrede kontrakt, dog med forbehold.

jeg har bedt konsulenten, skrive alle de "gulerødder" han har kastet med i gennem dette forløb, således at det ikke kun er varm luft men noget jeg kan tage frem når/hvis situationen byder det.

endvidere har jeg bedt om godtgørelse for noget af den tid jeg har brugt på denne  ændring.

Nu melder der sig følgende spørgsmål:

hvad hvis mine forbehold ikke accepteres, så formoder jeg at den aftale der er underskrevet er gældende, men den har de ikke igangsat endnu, og derfor er leasingydelsen heller ikke blevet opkrævet, og dermed naturligt nok heller ikke betalt. kan kontrakten opsiges på denne baggrund?.

dbh

Morten

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)