Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styre system til min Køreskole

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude.

Jeg en køreskole i hvidovre, www.Happitrafik.dk  .

Jeg har dog brug for at holde styr på mine elevers administration. Så søger et program som måske ligner "Kurlo" hvor jeg kan reg. hver elev og skrive noter til osv.

Nogen som kender et godt program man kunne finde ? eller måske købe til billige penge :)

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal systemet kunne i forhold til "Kurlo"?
Hvis du har Outlook, kan du jo bruge den? Der er adressebog, kalender, noter, etc.?

Et gratis alternativ kan være Thunderbird og Lightning fra Mozilla.

Det kan måske også laves online med en hjemmeside, eller måske med Google docs.

Der er mange muligheder, men det kommer an på hvad du nærmere har brug for.

Jeg kan også komme ud til dig, hvis du har brug for at vi tager en snak om det.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal stå:

Elevlister, Manøvrebane, Glatbane, Førstehjælp

Der under skal der så i elevlister være :

Navn

Adresse

Cpr nr

E-Mail

Betaling ( hvilken dato han har betalt, og hvilken pakke han/hun har købt )

Manøvrebane ( hvilken dato vedkommende har været på man. bane )

Glatbane ( Hvilken dato vedkommende har været på glatbane )

Under de andre tre punkter skal der stå hvornår der er manøvrebaner, glatbaner og førstehjælp hvor jeg kan tilmelde elever til disse.

 

Det er det jeg ønsker, måske også bare ønske tænkning. Men sådan et program ville være super, og hvis ikke så et lignende.

Det tætteste jeg kom blev KURLO. Så ville høre om nogen kendte et bedre et ???

 

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo f.eks. laves i Microsoft Excel eller Access, OpenOffice.Org Calc eller Base, eller online med Google docs spreadsheet.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som et program jeg kan lave, til en fornuftig pris.
Hvis du er interesseret er du velkommen til at kontakte mig på vp@vipilon.dk

Mvh. Viggo Poulsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du kan se er der rig muligehd for at få det lavet - det er jo "bare" en simpel database.

Men for guds skyld! Hvad du end vælger, så sørg for at det er nemt at søge i. Det blvier du glad for i længden. Du skal kunne kalde poster frem for et givent navn, en given dato, etc. Disse poster skal gerne vises på en måde så du nemt kan få de informationer du har brug for.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi kan lave et helt igennem tilpasset system til dig og du kan vælge at få den som et stykke desktop software (bedre kendt som "et program") eller som en "hjemmeside" - altså webbaseret. Uanset art, så koster det dig ikke en bondegård. Derudover kan vi også lave en "elev-del" til dig, så dine elever også kan følge med.

Tag fat i mig på 4210 4343 eller vi faran@uniqo.dk, så skal du få et uforpligtende tilbud og samtidigt bilve overrasket over, hvor du kan få hos os, for hvor lidt.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Her må jeg desværre lige korrigere dig. Begrebet 'Bare en simpel database' findes ikke. Hvis man opfatter opgaven på den måde, er man allerede ude på et skråplan.  Der er mange ting man er nødt til at overveje ved denne type opgaver, så som:
Er alle data veldefinerede?
Skal alt vises på skærmen, eller skal der også laves rapporter ? Hvis Ja, skal de så kunne mailes ?
Hvordan præsenterer man data korrekt i en klikbar kalender (som i denne opgave)?
Hvad med sikkerhedskopiering af data, er der taget højde for det ?
Hvad nu hvis der senere kommer ændring af data, er det så nemt at vedligeholde programmet?
Hvad med installationen, sker den helt gnidningsløst ?
Er der taget højde for at Windows Vista kan være en sær størrelse at arbejde med ?
Skal programmet snakke sammen med andre programmer, som f.eks. et faktureringsprogram ?
Du har ret i, at søgning skal være nem og effektiv.

Som du kan se, er selve datadelen tit den lille del af et program.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo,

Der var en grund til at det stod i sitationstegn. Jeg er udemærket klar over at det ikke er "bare lige" at lave et godt, velfungerende system. Når det er sagt, er der ikke tale om en kæmpe applikation som skal behandle store mængder data med avancerede funktioner.

Det var bestemt ikke for at fornedre en eventuel udviklers opgave - der kan som du selv nævner være meget arbejde forbundet med at lave et godt interface med alle de rigtige features. Også selvom det er en simpel opgave systemet skal varetage.

Det var sådan set også pointen med mit indlæg - kernen er en database. Det vigtige er at der findes et system hvor der er god mulighed for at søge, lave rapporter, nem dataindtastning, fakturering, etc. Hvad der nu måtte være brug for. Som jeg læste opgaven var der ikke brug for alle diverse funktioner, men det lyder da bestemt som brugbare features du nævner, så det er måske værd for vedkommende at overveje. Alt andet end lige syntes jeg det vigtigste må være at få et godt dagligt workflow - derfor nem registrering af data og nem søgning/visning af data.

 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)