Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætterlån og konkurs

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvem hæfter for hvad når man har et iværksætterlån og går konkurs?

Så vidt jeg ved har vækstfonden kautioneret for 80% af lånet, og banken står for de sidste 20%.

Vil det sige at man personligt kommer til at skylde banken 20% og vækstfonden for resten, eller har de kalkuleret et vis tab nu når det er et iværksætterlån?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommer jo lidt an på hvilken selskabsform den virksomhed der er gået konkurs har plus hvad der evt. står i aftalerne med vækstfonden.









Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kommer til at skylde staten, for de penge de kautionerer for. Det vidste jeg heller ikke før vi HAVDE fået lånet! Banken glemte at fortælle det. Nu har vi fundet en anden bank som er interesseret i at overtage vores lån, som en almindelig erhvervskredit, med en meget lavere rente. Der er ikke stor fidus i de kom i gang lån. Selvom de lover det, så er det ikke meget nemmere end at få et almindeligt erhvervslån!

 

Kom i gang lånet koster os 8%!

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glemte lige at skrive at du selvølgeligt også hæfter for de penge som banken "kautionere" for, dvs du hæfter for det hele, derfor er det fuldstændigt ligemeget med selskabsformen, for du SKAL hæfte personligt. Så selvom du har et A/S eller ApS så hæfter du stadig personligt! Medmindre din bank er uffatteligt god af sig, eller tror ekstremt på jeres forretingsidé.
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Jeg er helt enige, det er bare en dårlige fidus, og er kun godt for dem som ikke er kreditværdige, da rente er tårnhøj, og man er 18 år, og uden bagland på nogen måder, hvis man kan så skal man bare tage et almindlige erhvervskredit eller lign, med lav rente.

 

 

Mange hilsner

Jennifer Jensen

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)