Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt med start af webshop som 15-årig ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Ja det kan du sagtens :)

Men du skal regne med at bruge minimum 5.000 kr. kun på hjemmeside. Først ryger der 200 kr. til registrering + webhotel. Så ryger der 3500 kr. til PBS, for at tage dankort. Så har du 1300 kr. til det øvrige, og det er næsten intet..

Tak for hjælpen :)

Jeg har fået et tilbud på en webshop med Hosting + betalingsløsning + design for 599,- i oprettelse og derefter 199,- pr. måned.

Ved dette tilbud indeholder betalingsløsningen paypal, efterkrav og bankoverførelse. Er det ikke godt nok i starten ? Og man behøver vel ingen aftale hos PBS ved dette tilbud ?

Hvad mener du med det øvrige ?

Hilsen Alexander

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du høre hvad det kræver. Jeg har stået i din situation, og fik gjort det i første omgang som under 18, og lovligt.

Du kan som bekendt ikke selv registrere et cvr nummer - hvilket er et krav. Derfor har du to muligheder:

1. Få i samarbejdet med statsamtet og dine forældre, myndighed i tidlig alder, sådan du kan stå til ansvar for virksomheden. Denne proces tager 6-12 måneder at behandle, efter ansøgningen er sendt ind. Derefter kan du starte som en på over 18.

2. - den løsning jeg valgte: Snak med dine forældre. Få en af dine forældre til at skrive under som ejer af virksomheden. Nu er DU ikke den selvstændige. Du har i princippet intet med virksomheden at gøre. Du driver den blot, men sætter ikke din underskrift NOGEN steder. Skal der laves virksomhedaftaler, købes, sælges, underskrives, forhandles og lignende, SKAL en myndig person, som har hel eller delvis fuldmagt i virksomheden gøre det.

Du kan SAGTENS få PBS aftale, kontrakter med leverandører etc., når det er din mor eller far, som skriver under og stiller sikkerhed. Det er jo DEM virksomhederne handler med, ikke dig. Altså er det dine forældres webshop, og ikke din - på papiret. Du driver den bare.

Så når du bliver gammel nok kan du overtage CVR nummeret og aktiverne i virksomheden - hvis dine forældre går med til det :-)

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Jeg tror også, at jeg vælger løsning nr. 2. Er også næsten sikker på, at mine forældre gerne vil gå med til. Og løsningen er 100% lovlig ?

Hilsen Alexander

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, den er..
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt.

Den webshop vi starter kommer sandsynligvis til at sælge voks. Da vores budget ikke er så stort, kan vi ikke købe så store partier af gangen, og vi bliver derfor nødtil at købe varerne hos en mellemmand. Mit spørgsmål er så, om vi uden nogen særlig tilladelse fra producenten kan sælge deres produkter på vores webshop ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)