Hey Martin Jeg forstår ikke dette. kan du ikke udpensle det?
Vh
IK |
Jeg er klart tilhænger af at fragten skal være ved siden af. Tingene skal være gennemskuelige for kunden. Og vi kan lige så godt se at få vænnet kunderne til at Post Danmark rent faktisk tager penge for at bringe varer ud til folk....
Vi ændrede vores fragt i efteråret - fra fast pris på 25 kr. til 48 kr. Det var næsten en fordobling - og jeg var ærlig talt ved at dø af skræk om jeg jog alle kunderne væk til de som havde gratis fragt. Det skete ikke. Ordrene kom som før. Jeg havde forinden aftalt med mig selv at jeg ville give det 3 uger før jeg ændrede det tilbage hvis det ikke gik. Samtidig lavede jeg en fragtfri grænse på 800 kr. - og der var efterfølgende mange flere som købte for mere end 800 kr. end før... så der kom oven i købet et mersalg ud af det. For at give kunderne mulighed for at få billigere fragt lavede vi det sådan at man kunne vælge at få leveret i et firma. Det er væsentligt billigere hvis man har en erhvervsaftale med post danmark. Enkelte benytter sig af det - men det er ikke mængden.
For et par uger siden gav vi den så et ekstra hak opad: fragten steg fra 48 til 49 kr. - levering til firma steg fra 32 til 35 kr. - og fragtfri grænse steg fra 800 til 875 kr. Ikke EN kunde har brokket sig - og samme ordremængde stadigvæk.
Vi har mange faste kunder. De ringer og skriver og vi giver dem en god personlig betjening - skriver en lille note med tak for bestillingen eller andet personligt ved de kunder vi kender navnene på. De melder positivt tilbage og takker for den gode service osv.
God service, ærlighed, overskuelighed, professionalitet - det vægter langt over priserne!!!! også når jeg selv handler online!!! jeg betaler gerne fragt - men lader mig også lokke af den fragtfrie grænse.
Mange hilsener Helle