Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt inklusiv i prisen eller ej?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin M:

Jeg har prøvet det samme, altså at have haft fri fragt ved køb over 500.- og derefter ændre det til at folk skal betale fragten, og så at varen er billigere. men næ nej, det der skete var at vi ikke havde en eneste kunde i 3 dage efter tiltaget, hvorefter jeg den 4 dag lavede det om igen (tilbage til det gamle 500 system), og der gik ikke 2 timer før den første ordre trillede ind, så jeg skal aldrig lave om på det halløj igen.

 

Hey Martin

Jeg forstår ikke dette. kan du ikke udpensle det?

 

Vh

 

IK

Blogger & Tekstforfatter

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klart tilhænger af at fragten skal være ved siden af. Tingene skal være gennemskuelige for kunden. Og vi kan lige så godt se at få vænnet kunderne til at Post Danmark rent faktisk tager penge for at bringe varer ud til folk....

Vi ændrede vores fragt i efteråret - fra fast pris på 25 kr. til 48 kr. Det var næsten en fordobling - og jeg var ærlig talt ved at dø af skræk om jeg jog alle kunderne væk til de som havde gratis fragt. Det skete ikke. Ordrene kom som før. Jeg havde forinden aftalt med mig selv at jeg ville give det 3 uger før jeg ændrede det tilbage hvis det ikke gik. Samtidig lavede jeg en fragtfri grænse på 800 kr. - og der var efterfølgende mange flere som købte for mere end 800 kr. end før... så der kom oven i købet et mersalg ud af det.  For at give kunderne mulighed for at få billigere fragt lavede vi det sådan at man kunne vælge at få leveret i et firma. Det er væsentligt billigere hvis man har en erhvervsaftale med post danmark.  Enkelte benytter sig af det - men det er ikke mængden.

For et par uger siden gav vi den så et ekstra hak opad: fragten steg fra 48 til 49 kr. - levering til firma steg fra 32 til 35 kr. - og fragtfri grænse steg fra 800 til 875 kr. Ikke EN kunde har brokket sig - og samme ordremængde stadigvæk.

Vi har mange faste kunder. De ringer og skriver og vi giver dem en god personlig betjening - skriver en lille note med tak for bestillingen eller andet personligt ved de kunder vi kender navnene på. De melder positivt tilbage og takker for den gode service osv.

God service, ærlighed, overskuelighed, professionalitet - det vægter langt over priserne!!!! også når jeg selv handler online!!! jeg betaler gerne fragt - men lader mig også lokke af den fragtfrie grænse.

Mange hilsener Helle 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Det fungere for dig, og det er os bare super.

Men hvis du solgte dine varer til samme pris de koster i butikkerne (og  prisen var alment kendt), så er jeg ikke sikker på at folk ville lyst til at give 50 kr. i fragt. Sådan er det jo så forskellige og det afhænger jo alt sammen af webshoppens strategi. Så der er bare ikke en gylden regl, det er forskelligt fra webshop til webshop.

God service, ærlighed, overskuelighed, professionalitet - det vægter langt over priserne

Dansk e-handelsanalyse 2008 (de 5 største fordele folk mener de får ved at handle på nettet)

1. Det er nemt (26%)
2. Kan handle når jeg har tid (22%)
3. Det er tidsbesparende (17%)
4. Varene er billigere end i butikkerne (11%)
5. Det er let at sammenligne priser og varer (6%)

http://www.e-handelsanalyse.dk/wbPublicDocs/docs/Noegletal_4_kvartal_2007.pdf (se side 20) 

Som vi kan se er 4 og 5 noget med pris. Så pris er det vigtigste for 17% af dem der handler online, og hos de andre er det måske bare ikke det vigtigste.

 

Men hvis en varer er en kendt varer med en kendt pris, så vil folk 100% ikke betale 50 kr. mere for at købe den online og så vente 3 dage på den.

Generelt er jeg af den overbevisning af at varen skal sælges til butikspris og så giver man fragten gratis, da man derigenngem får tilfresstillet alle de kunder der handler på netttet fordi det er nemt osv.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Faktisk så koster samtlige mine varer det som leverandørerne anbefaler som vejledende udsalgspris. Det vil sige at det er samme pris som folk kan købe det til ude i butikkerne. Derudover kan man få de samme mærker, til samme priser mange andre steder online. Nogle af stederne giver de endda gratis fragt. Hvorfor kunderne så vælger at handle hos os kan jeg kun gisne om.... men de betaler gerne fragten. Når de så betaler fragten er det muligt at jeg endnu en gang har kunnet ansætte en medarbejder mere. Vi er nu 4 fuldtidsmedarbejdere til at servicere og snakke med kunderne. Jeg er 100% sikker på at følgende gør at kunderne bliver hos os: Vi tager telefonen hver gang folk ringer indenfor normal arbejdstid, vi besvarer mails indenfor 10-30 minutter, varerne bliver afsendt samme dag, vi måler gerne både tøj og sko til kunderne. Var vi kun eks. 2 ansatte ville disse ting IKKE kunne lade sig gøre og kunderne ville få flere dårlige oplevelser.

Men du har ret - det er alt efter branche, udbud og efterspørgsel - samt hvilken kundegruppe man går efter. Hvis jeg skal købe et fjernsyn - så bruger jeg da også edbpriser.dk eller lign. Igen kan jeg godt finde på at vælge den tredie billigste hvis det er denne som den eneste som har fem stjerner....

I øvrigt ville jeg personligt kigge på andre ting end prisen hvis jeg skulle handle økologiske fødevarer online....! Her ville jeg kigge på sikkerhed, renlighed og ordentlige produkter samt en ordentlig levering af varerne! 

Mange hilsener Helle 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har produkter der vejer fra 500 gram og på til 75 kg. Og alt op til 20 kg bliver leveret med post danmark og der har vi sat en fast pris på kr. 35,- og alt over 20 kg. bliver leveret med DSV og der tager vi så kr. 250,- (men regner med at vi sætter den op til 350-400 inden længe for ellers smider vi 200-300 kr. ud hver gang.

Og vi har også engang kørt med gratis fragt, men det kan ikke løbe rundt i sidste ende, hvis du også gerne vil have et godt overskud (kan kun snakke for mig selv).

Sæt nogle faste fragt priser og kør efter dem!!! :)

- det var alt her fra!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes det virker så uprofessionelt at inkludere fragt i prisen. Jeg er godt klar over at der ligger en "god" tanke bag, men personligt kan jeg ikke undgå at blive irriteret over det. Jeg syntes nærmest det udstråler en "Jeg er ny på dette felt" stemning. ER der overhoved nogen fler-årige professionelle virksomheder derude som har fragt inkluderet?
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mike Lothar:
Jeg syntes det virker så uprofessionelt at inkludere fragt i prisen. Jeg er godt klar over at der ligger en "god" tanke bag, men personligt kan jeg ikke undgå at blive irriteret over det. Jeg syntes nærmest det udstråler en "Jeg er ny på dette felt" stemning. ER der overhoved nogen fler-årige professionelle virksomheder derude som har fragt inkluderet?

Overstående udtalelse er noget være pladder. Følgende store webshops giver fri fragt på alle varer eller ved køb for over et bestemt beløb (mindre end 800 kr.).: coolshop.dk, saxo.com, smartguy.dk, smartgirl.dk, trendybaby.dk

Vær opmærksom på at blot fordi fragten er gratis betyder det ikke at den er inkluderet i prisen, oftest er det sådan set bare virksomhederne selv der æder fragten og dermed får mindre fortjeneste ud af det. Det mest normale er derfor også at sætte en min. købsgrænse for, hvilket jeg sagtens kan følge, og selv gør.

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vel underordnet om du kalder min mening for pladder eller ej, jeg vil dog give dig ret i at jeg ikke ser noget problem i fragt inkluderet i prisen såfremt man køber for over et bestemt beløb. Min mening var baseret på at fragten ikke omhandlede køb for et minimumbeløb. Jeg beklager at jeg ikke fik forstået spørgsmålet helt. :)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Lothar:
Jeg syntes det virker så uprofessionelt at inkludere fragt i prisen...... ER der overhoved nogen fler-årige professionelle virksomheder derude som har fragt inkluderet?

Som kunde finde jeg porto/administrationsgebyr/fragt som en handelshindring.....og i de butikker der har en grænse på fx. kr. 500 før man får det leveret gratis, hænder det ofte jeg tænker: "jeg venter lige til jeg skal bestille noget mre"...og så er man ude af butikken igen....

Hvis alternativet er at jeg kører ned til fx. en tøjbutik og selv kan føle på tøjet eller en DVD-butik og se på omslaget, så skal der meget til for at jeg synes at DKK50 er en acceptabel ekstrapris.........

Men, jeg handler da også i butikker der har porto - er som sådan godt klar over den er en rimelig omkostning - men for mig personligt er det så bare også en 'teknisk handelshindring'

Mht. butikker uden fragt: Personligt er jeg vil med "batteribyen.dk". Selv når man bare skal bruge en enkelt knapcelle til 8,75 får man den tilsendt fragtfrit. Det gør at jeg konsekvent handler dér - til alle slags batterier (og reklamerer for den hér) - for det er et skønt koncept....At han så kører med mængderabatter, synes jeg fungerer helt fint Tongue Tied

Martin
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en side af sagen, man kan også sige, gratis fragt over XXX, så ville jeg lige spørge rundt hos nogle kammerater, om de skulle have et eller andet med, så vi slipper for porto...

 

Tror man kan tænke sig til meget, der ikke holder en METER i virkeligheden. No offence.

 

Der skal laves undersøgelser. Det eneste der holder.

 

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)