Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Program

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille internet udbyder virksomhed, og søger noget sms system, til varsling af system nedbrud, samt til at sende alarm sms ind med, hvis der er noget der ikke virker.. det nemmeste var at gøre det hele på en mobiltelefon.. men det har jeg prøvet før.. så ringer folk også.. og det gidder jeg ikke.. det kan de gøre på hovedenumret, i telefontiden..

Jeg har leget lidt med noget der hedder ozeki sms server www.ozeki.hu det er skide smart, det kan alt det jeg søger.. muligheden for at modtage en sms på computeren, sende et svar tilbage til afsendere, som kvittering, samt vidresende sms´en til et andet nummer. samt muligheder for sms lister mv, og alt dette kan den via et ganske almindeligt GSM USB Modem, men ulæmpen er, at jeg syntes programmet er frygteligt dyrt.. derfor ville jeg høre om der var nogle der havde kendskab til et billigere alternativ?

Samtidigt havde programmet også mulighed for at omdanne en mail til en sms.. dvs. når jeg så får en mail fra overvågningsserveren, at noget er galt. så kunne det ryge ud som en sms..

Nogle forslag?

Mvh Brian

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Brian,

De SMS løsninger jeg har været med til at lave er ved brug af OnlineCity's SMS gateway. Jeg kan på det kraftigste anbefale at du giver dem et kald og tager en snak med Thomas Hofman eller Birol Altinok. Du kan fange dem på 66118311 eller www.onlinecity.dk.

De ved hvad de taler om og deres priser og produkter er meget fornuftige.


Mvh.

Michael

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale FrostSMS.dk og jeg bruger dem selv til Tigernet.dk

Det er hurtigt at implementere og selv er jeg i gang med at lave et program til mobilen der kan sende igennem dem.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes faktisk et billiger alternativ. Det hedder SMS Server Tools. Selve programmet er gratis, men så mangler du bare programmet omkring systemet, og en modem. Jeg bruger det selv i kombination med en Siemens MC35i, hvor du bare kan sætte et SIM kort i, og med lidt kendskab til programmering, kan du selv programmere dit eget lille system omkring SMS Server Tools.

Jeg har selv udviklet et system, der gør at den checker mine servere og ser om de er online, hvis ikke, bliver der sendt en sms til mit mobilnummer.

 

Håber det hjælper dig lidt på vej :)

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.. det lydet jo til at være noget at det jeg efterlyset.. jeg har kikket lidt på de her online service.. og hvis jeg tager udgangspunkt i frostsms så koster 1000 sms beskeder 117kr.. men for 117kr kan jeg hos min egen udbyer kan jeg få 1462 beskeder.. og hvis jeg ønsker, kan jeg tilkøbe fri sms det kan jeg ikke med et online service... kikker straks på sms server tools..

Mvh Brian

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)