Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har været din største udfordring som iværksætter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey! :)

Af ren interesse, er jeg interesseret i at høre, hvad der har været din største udfordring som iværksætter!
Skyd løs :)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ligge ud med hvad vores egne udfordringer var:
Eksponering i pressen og kapital :-)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Christian.

Det der gælder ikke; det er jo næsten alle iværksætteres største udfordringer. Smile Hvis man havde penge nok, kunne man jo bare bombardere folk med TV reklamer mv., uden tanke for omkostninger vs. indtægtsmuligheder.

Men jo udfordringer har der da været nogle stykker af; blev jagtet af tidligere arbejdsgivers advokater i 1½ år (og det blev DYRT), forsøgte gennem to år at komme af med partner på trods af elendig anpartshaveroverenskomst og vedtægter (og det blev DYRT), røg i retten med leverandør fordi vi ikke mente at de overholdt deres del af aftalen (vi tabte og det blev DYRT) og endelig spildte vi to år og adskillige kunder før vi fandt de rigtige lokaler til udvidelse af geschäften (og det blev DYRT).

oO(Man skulle ikke tro at virksomheden kun er 6 år gammel, vel?)

Men iiih, hvor har jeg lært meget! Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min største udfordring har været at få udviklet det system jeg har skullet bruge i min virksomhed. Jeg har prøvet at få adskillige folk til det, og det var først 4 gang der viste sig at være lykkens gang :)

Mit råd er helt klart ikke at lade sig slå ud. Bliv ved at kæmp, og lad være at give op. Måske er det først 100. gang der er lykkens gang.. og hva så, så har du jo klaret det ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Vi alle oplever mere eller mindre ting når vi starter op.

Jeg havde det store problem at et par firmaer ringede og spurte om andre firma's kvalitet...nogle sendte enda emner, for at høre om denne kvalitet var iorden. Og blev direkte sure da jeg ikke ville besare det, og svarede med at selvfølgelig kunne jeg lave en bedre kvalitet billigere. Som ikke var det som de var ude på.

Så har jeg også haft en der lige skulle høre om jeg kunne anbefale et godt serigrafisk trykkeri til tryk af små forplader, hvor jeg lidt modvilligt anbefalede mig selv. Hvilket så ikke faldt i god jord, da de ikke handlede med små firmaer, uden ApS eller A/S.

Og jeg oplever stadig firma'er som ønsker gratis konsulent bistand, til mine konkurranter. Som godt nok er en tidsrøver. Nogle ting bliver besvaret, men jeg vil ikke gå direkte ind og omtale andre firma'er. Og omtaler kun tryk som uheldig udseende, uden detaljer, selvom man hurtigt kan se hvad der er gået galt. Og jeg skal ikke oplære mine konkurranter.

/Kenneth

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At finde ud af at man ikke behøver gøre tingene som alle de andre, hvis vores koncept skal holde..

Fx. brugte vi en masse penge på udsendelse af post-reklamer, før vi fandt ud af at google gav bedre (og er billigere).. men vi prøvede post, for det gjorde alle konkurrenterne, så der måtte være noget i det..

Fx. ville vi ikke lægge priser på nettet i starten (før vi fik webshop), for så kunne alle konkurrenterne jo se, hvad vi tager for tingene.. Problemet var bare, at kunderne IKKE kunne se, hvad vi tog, og dermed mistede vi nok en masse salg..

Fx. brugte vi penge på en alm. netside, før vi fik webshop..

Det har også været svært at finde den rigtige kombination af produkter - Konkurrenterne sælger enten gaveindpakning eller emballage - Vi har fundet ud af at mange har behov for at kunne købe begge dele samme sted.

Og endelig har det været en udfordring at finde prisniveauet - Nogle gange har vi solgt for billigt og tjent for lidt - andre gange har vi købt varer hjem for dyrt, fordi vi troede vi kunne sælge dem til prisen..

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Mange tak for jeres indlæg! :-) Det er absolut interessant at høre de historier, man ikke normalt får at vide om firmaer i opstartsfasen!

Mange hilsner,
Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)