Hey! :) Af ren interesse, er jeg interesseret i at høre, hvad der har været din største udfordring som iværksætter! På forhånd tak! Med venlig hilsen |
Jeg kan ligge ud med hvad vores egne udfordringer var:
Eksponering i pressen og kapital :-)
Hey! :) Af ren interesse, er jeg interesseret i at høre, hvad der har været din største udfordring som iværksætter! På forhånd tak! Med venlig hilsen |
Planday - Nem og mobil vagtplanlægning
Hej Christian. Det der gælder ikke; det er jo næsten alle iværksætteres største udfordringer. Hvis man havde penge nok, kunne man jo bare bombardere folk med TV reklamer mv., uden tanke for omkostninger vs. indtægtsmuligheder. Men iiih, hvor har jeg lært meget! |
Min største udfordring har været at få udviklet det system jeg har skullet bruge i min virksomhed. Jeg har prøvet at få adskillige folk til det, og det var først 4 gang der viste sig at være lykkens gang :) Mit råd er helt klart ikke at lade sig slå ud. Bliv ved at kæmp, og lad være at give op. Måske er det først 100. gang der er lykkens gang.. og hva så, så har du jo klaret det ;-) |
Hej Vi alle oplever mere eller mindre ting når vi starter op. Jeg havde det store problem at et par firmaer ringede og spurte om andre firma's kvalitet...nogle sendte enda emner, for at høre om denne kvalitet var iorden. Og blev direkte sure da jeg ikke ville besare det, og svarede med at selvfølgelig kunne jeg lave en bedre kvalitet billigere. Som ikke var det som de var ude på. Så har jeg også haft en der lige skulle høre om jeg kunne anbefale et godt serigrafisk trykkeri til tryk af små forplader, hvor jeg lidt modvilligt anbefalede mig selv. Hvilket så ikke faldt i god jord, da de ikke handlede med små firmaer, uden ApS eller A/S. Og jeg oplever stadig firma'er som ønsker gratis konsulent bistand, til mine konkurranter. Som godt nok er en tidsrøver. Nogle ting bliver besvaret, men jeg vil ikke gå direkte ind og omtale andre firma'er. Og omtaler kun tryk som uheldig udseende, uden detaljer, selvom man hurtigt kan se hvad der er gået galt. Og jeg skal ikke oplære mine konkurranter. /Kenneth |
At finde ud af at man ikke behøver gøre tingene som alle de andre, hvis vores koncept skal holde.. Fx. brugte vi en masse penge på udsendelse af post-reklamer, før vi fandt ud af at google gav bedre (og er billigere).. men vi prøvede post, for det gjorde alle konkurrenterne, så der måtte være noget i det.. Fx. ville vi ikke lægge priser på nettet i starten (før vi fik webshop), for så kunne alle konkurrenterne jo se, hvad vi tager for tingene.. Problemet var bare, at kunderne IKKE kunne se, hvad vi tog, og dermed mistede vi nok en masse salg.. Fx. brugte vi penge på en alm. netside, før vi fik webshop.. Det har også været svært at finde den rigtige kombination af produkter - Konkurrenterne sælger enten gaveindpakning eller emballage - Vi har fundet ud af at mange har behov for at kunne købe begge dele samme sted. Og endelig har det været en udfordring at finde prisniveauet - Nogle gange har vi solgt for billigt og tjent for lidt - andre gange har vi købt varer hjem for dyrt, fordi vi troede vi kunne sælge dem til prisen.. |