Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakter - APS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er ved at starte et APS op sammen med en Business Partner.

Jeg ville høre om der er nogle der har nogle:

Standard - direktør kontrakter liggende.

 

Det skal bruges at den simple årsag at Skat ikke ansætter os til direktør løn, hvis vi ikke kan fremvise dem hvis de banker på døren.

 

Merle

 

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår såmænd godt at I vil lave kontrakterne men den med Skat forstår jeg ganske enkelt ikke. Skat er generelt meget tilbageholdende med at fiksere løn, og anerkender normalt at der udvises løntilbageholdenhed. 

Udover direktørkontrakterne bør I gøre en del ud af at få lavet en fornuftig anpartshaveroverenskomst og der vil det være halseløs gerning bare at tage en "standard-aftale" da den præcist skal definere forholdene og betingelserne mellem jer. Der kan jeg kun anbefale en kontrakt udarbejdet af en advokat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har været til advokat og de foreslog faktisk at lave sådanne kontrakter med det formål at Skat eksempelvis ikke kunne komme og sige at de gerne ville se vores ansættelseskontrakter. Hvis de så ikke forefindes kunne skat, i værste tilfælde, vurdere at en direktør eksempelvis tjente 1 mio om året og ville så ansætte os til dette. Og det blev tydelig udtrykt at Skat ikke hopper på den med at man sender dem imorgen......De skal være til stede.

Anpartshaveroverenskomst er udfærdiget...no worries...

Hilsen,

Merle

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint nok at have kontrakterne på plads og det bør de også være men i mine øjne har man måske overdrevet konsekvensen af mangl. direktørkontrakter lidt. Som sagt er det ikke normal kotume at Skat fikserer løn, og nogle situationer ville de faktisk kunne gøre det uanset om der ligger kontrakter eller ej. Det primære formål er kontrakterne, herunder direktørkontrakter må være at sikre at der er aftalte forhold mellem jer, så der ikke senere kan opstå tvivl. Dvs. det er en beskyttelse af jer hver især.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et eksempel: EBST

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ser fornuftig ud umiddelbart men skal selvfølgelig tilrettes. Det er ikke direktørkontrakterne der er så interessante, men anpartshaveroverenskomsten som I så også har på plads.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Ja, det er bare en standard-kontrakt, som skal tilrettes.

Nu var det direktørkontrakterne som Merle spurgte efter/mente var interessant, så det var den han fik

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)