Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamisk opdatering af side

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen derude der kan dirrigere mig i retning af en tutorial (eller et lib) omhandlene dynamisk opdatering af en allerede loaded side i en browser ved hjælp af javascripts.

 

Det skal fungere lidt ligesom på momondo.dk, hvor nogen resultater drypper ind efterhånden som momondo's søgemaskine finder resultaterne.

 

Jeg sidder og kigger på yahoo's yui, men kan ikke helt finde det jeg skal bruge.

 

Mvh og på forhånd tak

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - så fik jeg gravet lidt mere.

 

Svaret er AJAX - eller rettere XMLHTTP, som jeg nu lige bliver nødt til at sætte mig lidt ind i. Det ser nu ikke ud som om det er så indviklet.

Mvh Ken.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du har fat i det rigtige ;-) Og det er meget ligetil, nu ved jeg ikke hvilket sprog du udvikler i, men der en et par gode tutorials på http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

 

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - w3schools rocks... Det var netop der jeg fandt hvad jeg søgte :0)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken:

Svaret er AJAX - eller rettere XMLHTTP, som jeg nu lige bliver nødt til at sætte mig lidt ind i. Det ser nu ikke ud som om det er så indviklet.

Hvilket serversprog bruger du?

Det stærke ved AJAX er også at du kan sende XML tilbage som dit javascript kan læse. Der findes en javascript klasse der kan lave din xml læsbar:

tree.node.key istedtet for tree('key')

 

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Serversprog og serversprog.

Jeg koder alt i delphi og når jeg skal lave hjemmesider koder jeg en service der lytter på port 80, Det lynhurtigt og meget meget fleksibelt :o)

Til gengæld skal jeg jo have fat i en maskine der kører windows.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek denne guide: http://blog.themeforest.net/tutorials/jquery-for-absolute-beginners-day-10/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)