Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google webmaster værktøj og advarsel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige to spørgsmål.

Jeg har lige fået denne advarsel af google under mit webmasterværktøj:

-

Webadresser blev ikke fulgt
Da vi afprøvede en række eksempler på webadresser fra dit sitemap, fandt vi frem til, at nogle af webadresserne omdirigerer til andre adresser. Vi vil anbefale, at dit sitemap indeholder webadresser, der peger på den endelige destination (omdirigeringsmålet) i stedet for at omdirigere til en anden webadresse. Hjælp Hjælp

HVad betyder det helt nøjagtigt?

Og med hensyn til sitemaps. Når man har indsendt ét sitemap igennem webmasterværktøjet, hvor ofte skal man så indsende det? opdatere de det selv?

Mvh Zullut


Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette betyder bare at du ikke skal sende links med ind til 305 redirect sider der bare redirecter til en anden side, disse sider er google ikke interesseret i at indeksere, du skal sende et sitemap der henviser til de sider du redirecter til i stedet.

Opdater det så tit du kan når du for nyt indhold, jo før du opdatere det jo før indeksere google din side. Medmindre du vil vente på google selv finder din side.

Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Brechmann:

Dette betyder bare at du ikke skal sende links med ind til 305 redirect sider der bare redirecter til en anden side, disse sider er google ikke interesseret i at indeksere, du skal sende et sitemap der henviser til de sider du redirecter til i stedet.

Opdater det så tit du kan når du for nyt indhold, jo før du opdatere det jo før indeksere google din side. Medmindre du vil vente på google selv finder din side.

vil det sige at mit sitemap indeholder en side med links til andre sider?


Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvordan finder man de sider?

 


Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sitemap som Google snakker om her, er DINE sider. Ikke links til andre sider. Grunden til at man kan lave det sitemap er for at lette Googles arbejde med at indeksere din side. Jeg regner med at det er det vi snakker om her?

Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, men den siger at der er et problem

 

-

Webadresser blev ikke fulgt
Da vi afprøvede en række eksempler på webadresser fra dit sitemap, fandt vi frem til, at nogle af webadresserne omdirigerer til andre adresser. Vi vil anbefale, at dit sitemap indeholder webadresser, der peger på den endelige destination (omdirigeringsmålet) i stedet for at omdirigere til en anden webadresse

vil det sige at jeg så har linket til en side på min egen hjemmeside, der ikke eksistere? hvor meget skal man ligge i denne advarsel?

 

Mvh

Zullut


Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et Google sitemap er en XML fil som fortæller google om alle sider på dit website og det er altså ikke det samme som et evt. HTML sitemap. Google fortæller dig at en af de sider du fortæller Google om i dit XML sitemap redirecter til en anden adresse, og de opfordre dig så til at linke direkte til den side som du redirecter til.

Google lover jo ikke at bruge dit XML sitemap til noget, men det er klart at du nok kan optimere chancen for at Google rent faktisk bruger det, ved at følge Googles anbefalinger og f.eks. fikse denne lille fejl.

Nogle gange kan man klikke på fejlen og få nogle yderligere oplysninger om hvilke sider der fejler. Det kan du prøve. Ellers er der vist desværre ikke så meget andet at gøre end at løbe adresserne igennem og tjekke om nogle af dem redirecter. (Måske kan http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html klare opgaven for dig)

Du lyder til at være en smule forvirret omkring hvad Google sitemap er for en tingest, så måske skal du bare kontakte dem der laver dit website og bede dem om at fikse fejlen?

Google opdaterer selv dit sitemap en gang imellem (Typisk en gang i døgnet) så du behøver ikke foretage dig yderligt når du engang har indsendt det.

Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej tak for svaret. jeg er såmænd ikke i tvivl om hvad sitemappet er, men i tvivl om hvad fejlen helt spicifikt betyder, m.h.t redirect og alt det der:)

Kan i forklare det på plain dansk?

Mange tak for alle de gode svar.

 


Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

zullut:

hej tak for svaret. jeg er såmænd ikke i tvivl om hvad sitemappet er, men i tvivl om hvad fejlen helt spicifikt betyder, m.h.t redirect og alt det der:)

Kan i forklare det på plain dansk?

Mange tak for alle de gode svar.

 

Sandsynligvis er dit problem, at dit XML sitemap indeholder links til sider på din hjemmeside, der er redirected (altså viderestillet) en eller flere gange. Google vil helst have et sitemap med den reelle adresse på hver side. Et tænkt eksempel:

Lad os sige, at du har en adresse i dit sitemap, der hedder adresse.dk/indhold/page12.asp og at denne præcise adresse er redirectet (viderestillet) til adresse.dk/indhold/billige-biler.asp

Så siger Google, at du i dit sitemap bør have adressen "adresse.dk/indhold/billige-biler.asp " i stedet for "adresse.dk/indhold/page12.asp". Og det er egentlig logisk nok.

Du kan tjekke dit sitemap - finde en adresse i det og kopiere ind i din browsers adresselinje. Hvis den ændrer sig, når du trykker "Enter", er den adresse redirectet til en anden adresse.

Giver det mening?

 

Tilmeldt 17. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, tak:)


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)