Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man et dynamisk ophørsudsalg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have gang i et ophørsudsalg. Jeg er ikke trist, ikke økonomisk på røven og ikke presset ud i det pga den forestående økonomiske krise. Jeg skal bare ikke have butik. Så jeg er jo rigtig glad for at være kommet frem til den beslutning og at jeg nu ved hvad jeg vil (eller måske rettere sagt; ikke vil).

MEN. Hvordan kan jeg få det udtrykt overfor mine dejlige trofaste kunder? Hvordan kan man lave et positivt og dynamisk ophørsudsalg? Jeg kan selvfølgeligt stå med et smil og en elevatortale overfor hver enkelt kunde, men jeg vil gerne udstråle det helt ude på vejen!

Byen, min butik ligger i, er forholdsvis lille og desværre er rygterne begyndt at løbe. Derfor skal det være nu! Helst allerede i morgen.

Ideer og erfaringer modtages med kyshånd. Jeg vil ikke bruge for mange penge på det ;-)

 

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla.

Ok, skal lige vide et par ting. Når du ikke skal have butik, går jeg ud fra du vil satse 100% på din onlineforretning, og derfor er mit spørgsmål om du er bange for at miste din faste kundebase DER fordi du lukker din butik. Du frygter simpelthen at folk ikke vil handle med dig online fordi du lukker din fysiske butik? - Hvis ja, hvad grunder denne frygt i, har du mistet kunder pga. rygter før? 

Hvor mange kunder har du i "faregruppen" efter din mening, og hvordan kommunikerer du normalt med dem, har du et nyhedsbrev, har du deres hjemadresse, tlf nr eller andet?

Som jeg ser det skal du altid være påpasselig med kundeafgang, men det skal være med ophøjet ro når du vælger at skifte salgskanal. Du kan ikke forvente at alle dine butikskunder bare acceptere 100% at de nu kun kan handle med dig over nettet, selvom du jo er i samme by, men du skal også være opmærksom på at du jo vælger en kanal fra, og i det du fokusere mere på en kanal, vil du jo sagtens kunne få nye kunder via den. Du kan proaktivt sagtens gøre noget for at mildne dit faste klientel, men faktum er nok, at hvis de er negativt stillet overfor salgskanalen, så kommer du nok ikke til at overbevise dem alligel. 

Der er mange faktorer du kan spille på, der alle virker positive overfor at du har valgt at flytte din butik til nettet, og jeg vil da gerne gå i dialog med hvad du kan gøre. 

Du kan evt. skrive til karsten {snabel-a} tracemedia.eu

-Karsten

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Tak for det lange svar!

Jeg afvikler hele forretningen (både den fysiske og den online). Så mit spørgsmål er ganske enkelt, hvordan jeg "udstråler" at det her altså er en glædelig beslutning og at kunderne på ingen måde skal have medlidenhed, eller føler sig forpligtiget til at købe noget.

Men faktisk tror jeg, at jeg selv har fundet svaret, og det er at fortsætte med at holde dynamikken oppe i butikken. Nye ting i vinduet, nye ting i gadekurvene, friske blomster på bordet osv ...

Så det var jo nok ret enkelt alligevel.

Mh C. 

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps - jeg har også fravalgt at bruge det gule klassiske ophørsudsalgsskilt og har i stedet skrevet nogle pæne skilte i friske forårsfarver ...Smile

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, Camilla, perfekt!

Og held og lykke med fremtiden :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)