Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Speciel butik, med tøj fra London eller lign. modeby...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Nu har jeg i snart et år, gået med tanken om at åbne, min egen butik.

Der ligger i forvejen nogle herretøjsbutikker, med de sædvenlige brands... Min skulle så skille sig ud,

ved at have nogen mindre mærke, med en lidt mere "skæv" look og noget man ikke lige ser hverdag.

Så min tanke var at tage til london eller kontakte up-coming designer i dk, som ville være interesseret . 

Mit spørgsmål er så, hvor eller hvem skal man snakke med? Er der specielle områder i London hvor butikkerne også sælger deres varer til detail...??

 

MVH

Christian

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian82:
up-coming designer i dk

Er du enten momsreg. eller har et cvr nummer vil jeg stærkt anbefale dig at tage på CPH Vision (aka. modemesse i kbh), den bliver afholdt i feb og aug hver eneste år, som regelt den første weekend i måneden. Der er både de store tunge drenge i branchen med, samt altid nogle nye andreledes skæve designere (up-coming). Bestemt et kig værd.

Der er ligeledes en kæmpe messe i Madrid i spaninen. Det er der folk der hen hvis de skal nå at spotte en ny trend inden CPH Vision.

Håber du kan bruge svaret til noget

mvh Lars Mathiesen

Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars...

Jamen helt sikkert, har været til CPH vision, men ville gerne se noget andet og komme med lidt nyt...

Den messe i Madrid hedder SIMM, rigtigt??

Nu ser Jeg du selv er designer, er det herretøj du laver??

 

MVH

Christian Mikkelsen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian82:
Den messe i Madrid hedder SIMM, rigtigt??

Jeg kan desværre ikke huske helt hvad den hedder. Har aldrig selv været der.

Men mange af de store tøjmærker er jo både på den i madrid og den i kbh, så det er ikke kun andet. self vil der nok være en masse at finde.

Jeg designer ikke herretøj, jeg er salgsassistent i en tøj butik, med alt hvad det indebærer..

Men hvis jeg var dig ville jeg fokusere på CPH vision i første omgang,  og bare i det hele taget finde noget at starte med, der finder du sikkert meget af det du kan bruge!!. Græsset er ikke altid grønnere på den anden side, og CPH Vision kan være lige så godt som den i Madrid.

Lav en liste over de mærker du gerne kunne tænke dig.

Du skal altid have dit rugbrød (det som du kan sælge mest af , og tjene dine penge på) og finde andre sjove skæve leverandører til at krydre udvalget/sortimentet.

Du skal tænke mig at det ikke altid bare er nok at du syntes et mærke er fedt!, det kan ikke hjælpe noget at du køber 1/3 af dit indkøbs budget ind i WHYRED, eller ACNE, hvis det er Wonhundred du skal sælge mest af.

Og husk for guds skyld at tage en eller to basic leverandører ind (hvide/sorte t-shirts / lang ærmede) det er vandvittigt hvad du kan sælge og tjene på dette. Da du ikke behøver at have ret meget på lager, da du bare skal supplere hver 7-14's dag. (papfar, samsøe samsøe, customized m.m.)

 

Hvilken by tænker du på at åbne i?

Du skal også tage højde for at det kræver meget kapital til for at åbne en tøj butik. Der ryger hurtigt 1,5-2 mio på at købe nøgler til lokalet, inventar, kassesystem, skilte, varelager, hjemmeside m.m. Og det er langt fra alle banker der er villige til at låne penge pt.

Og overvej om der er behov for en butik som den du vil åbne i det område du befinder dig i!! Har den pågældende by den type kunder ( i så fald er der nok af dem)

Overvej hvorfor de netop skal handle hos dig? Pga. servicen? Udvalget? Din person, stemningen? Der er mange ting du kan slå dig igennem på.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)