Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der bruger videopræsentation af produkter?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at købe et videokamera og så lave nogle videopræsentationer af vores produkter til www.aaimport.dk Er der nogen der har erfaring med dette? I så fald vil jeg meget gerne høre om:

  1. Hvilke respons har det givet?
  2. Hvordan har du gjort rent praktisk? HVilke kamera, software, teknik etc.?
  3. - og så vil jeg selvfølgelig også meget gerne se dine video produktpræsentationer :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set flere gøre det, men kan ikke huske nogle eksempler.

Angående teknikken, så kan man bruge noget der hedder ffmpeg som kan konvertere fra de fleste formater til .flv som kan afspillet i en flash player, så som JW player.

ffmpeg kræver en extension til PHP, samt noget hård kode. Derimod kan man også bare selv konvetere på sin egen computer, og uploade en flv fil til hjemmesidem.

JW player som afspiller .flv filer: http://www.longtailvideo.com/

Google efter et konveterings program. Søg på avi to flv eller sådan noget.

Håber det kan hjælpe dig lidt

Mvh

Troels Kaa

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hov

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Tak igen for dit svar på mit indlæg Smile

Mht teknik, så tænkte jeg mere på ting som belysning, kameravinkel, baggrunde, hvilke software til redigering etc. Mht. afspiller og format, så formoder jeg at det letteste er at smide videoen på youtube og så linke til den.....

De sites hvor du har set det - hvad synes du om det? Er det en fed måde at "opleve" produkterne, eller efterlod det ikke det helt store indtryk?

Hilsen Morten 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du alligevel vil lave video, så overvej om ikke de også skal/kan finde vej til Revver, Youtube, Metacafe og de andre videosites på nettet. På den måde kan du uden det store ekstra arbejde, få adgang til mange potentielle kunder + indgående links til din hjemmeside. Måske er det også en god idé, at lave videoerne der skal lægges på videosites mere informerende end sælgende, så du ikke skræmmer publikummet væk med salgstaler (En god inspiration: Wine Library TV-videoer fra Gary Vaynerchuk, som ikke pitcher alt for meget salg, men mere underholdning og information).

Et værktøj til at uploade videoer til flere forskellige sider, finder du på Tube Mogul

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Jeg tror du har ret mht. typen af videoer vi skal lave. De skal nok overvejende være informative. Et visuelt alternativ til "Produktspecifikationerne"

Tanken er at kombinere de videoer af produkterne, der allerede findes på fx youtube (det er gerne videoer af folk der kører rundt på de motoriseret løbehjul) og så nogle info-videoer vi selv laver. Bare sådan kort beskrivelse af produktets features som vægt, hastighed, egenskaber etc.

Super mange tak for dine links - de er en fantastisk hjælp :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tråd. Hviklen software er god til at lave selve videoen?

vh Tobias

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har arbejdet med Sony Vegas, og det er ret godt, og nemt at gå i gang med. Det er mange tutorials på nettet. Ellers er der Adobe Premiere, Windows Movie Maker osv.. Jeg tror du ikke du får brug for det store video redigerings arbejde. Folk vil gerne se noget troværdigt og derfor gør det ingen ting med små fejl i videoen eller pauser. Det får jo bare folk til at føle sig tilpas

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere leget en smule med Camtasia som du finder på http://www.techsmith.com/camtasia.asp (åbner i nyt vindue)

Det var godt nok da jeg skulle optage det der skete på computerskærmen, så jeg ved faktisk ikke om det også kan bruges til videoredigering - men det tror jeg Smile

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)